Microfoon werkt niet meer

Pagina: 1
Acties:

• hrichard
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 28-01 11:20
Mijn microfoon werkt opeens niet meer op mijn pc.

-Hij werkt wel op andere pc's.
-Op de pc zit een aparte geluidskaart. Zowel op de onboard geluidskaart als de aparte geluidskaart werkt de microfoon niet.
-Het geluid werkt wel via koptelefoon.
-Win XP
-Microfoon is niet gemute.

Als ik de microfoon plug insteek hoor ik veel ruis. Zonder = geen ruis

Aux en lijningang zijn wel gemute, maakt dit uit? als ik het vinkje weghaal dan springt het vinkje naar microfoon..

Als er verdere info nodig is hoor ik dat graag.

Wie heeft er een goed idee?

• hrichard
Niemand een idee?

Op dezelfde pc win7 gedraaid(dual boot), maar daar werkt de microfoon ook niet, net zo als hierboven.

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

Check eens of de geluidskaarten goed aanstaan in de bios?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:49

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Overige Hardware is geen dumpbak. Zaken die elders op GoT besproken worden horen daar thuis. Zoals microfoons: microfoons zijn audiodevices. Zij horen dus in Audio & HiFi :o

Move OH -> AH

Oslik blyat! Oslik!

• hrichard
Excuus, soortgelijke topics vond ik ook in overige hardware, vandaar.

De geluidskaarten vind ik niet terug in de bios, ik heb een Gigabyte P35C-DSR. Wel vind ik het pci slot, die werkt gewoon prima. De rest wat ik kan zien staat ook gewoon goed.

Raar probleem, hij werkt dus wel op andere pc's en dus ligt het niet aan de mic zelf. Op deze pc werkt hij op xp en op win7 niet. Daarnaast op een onboard en op een insteek geluidskaart niet.. Waarbij het geluid(speakers) het wel weer doen.

Lijkt mij toch ergens in de software te zitten. Weet iemand hoe ik de lijningang en aux kan unmuten zonder dat het systeem de mic automatisch mute? Volgens mij heb ik daar eerder last van gehad.

• hrichard
De laatste driver installeren heeft geen effect.

Iemand anders een idee?

• hrichard
Het probleem nog niet kunnen vinden, is er dan niemand hier die meer weet?

• hrichard
Schop

• hrichard
Op een andere website word er wel hulp geboden, daar staat ook meer informatie over het probleem. Het is nog niet opgelost. website

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
hrichard schreef op maandag 13 december 2010 @ 12:12:
Raar probleem, hij werkt dus wel op andere pc's en dus ligt het niet aan de mic zelf. Op deze pc werkt hij op xp en op win7 niet. Daarnaast op een onboard en op een insteek geluidskaart niet.. Waarbij het geluid(speakers) het wel weer doen.

Lijkt mij toch ergens in de software te zitten. Weet iemand hoe ik de lijningang en aux kan unmuten zonder dat het systeem de mic automatisch mute? Volgens mij heb ik daar eerder last van gehad.
Het lijkt me dat dan juist niet het probleem bij de software zit. Of het ene OS heeft nooit goed gewerkt of je hebt het gelijktijdig op beide systemen stuk gekregen.

Heb je in de bios iets aangepast dat dit probleem kan veroorzaken? Bv. de digitale/spdif output aangezet?

• hrichard
Nee, ik heb zelf niets in de bios aangepast, maar ik zal dat even checken.

Overigens zie ik bios ook als software..

[ Voor 22% gewijzigd door hrichard op 17-12-2010 12:18 ]

• hrichard
Iemand nog?

• hrichard
Systeemherstel heeft geen effect gehad.

• EoG
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15-01 07:42

EoG

BOFH

Wat gebeurt er als je je add-on geluidskaart er fysiek uit haalt en vervolgens test met alleen je onboard geluidskaart?

• hrichard
Het is al weer even geleden, ik had het probleem opgegeven met de gedachte dat er wel iets stuk zou zijn op het moederbord/geluidskaart oid.

Maar tot mijn frustratie blijkt dat niet het geval.

De situatie is als volgt:

Ik heb een nieuw moederbord, processor, geheugen, ssd aangeschaft en geïnstalleerd.

Blijkt: het probleem is er nog steeds.

Wat er gebeurt:

De microfoon van de headset plug ik in (jack), en de computer herkent dat er een microfoon word aangesloten. (Front of back zelfde resultaat) Echter werkt hij niet.

Het meest vreemde is dat: 1- De mic wel werkt in een andere pc 2- Een andere mic wel werkt op de pc waar de mic die ik graag op wil aansluiten weer niet werkt.

Verder:

- Mic word herkend als aangesloten
- Mic is niet gedempt
- Drivers verwijderd en vervolgens de nieuwste geïnstalleerd, geen resultaat.
- Onboard geluidskaart (voorheen losse geluidskaart)
- Mic is ingesteld als standaard apparaat
- Geprobeerd lijn-ingang uit te schakelen - geen resultaat
- Mic boost tot +30db - geen resultaat
- Geluid/speakers werkt wel naar behoren
- Andere ' geluidskaarten' van onboard intel videokaart en ati kaart zijn uitgeschakeld

Ik werk met Win7 ultimate edition 64 bit en het heeft Realtek drivers.
Moederbord is een Asrock z77 extreme 4

Omdat hij wel werkt op een andere pc en op de pc waar ik hem wil aansluiten een andere mic wel weer werkt word ik er behoorlijk gek van |:(

[ Voor 3% gewijzigd door hrichard op 10-01-2013 10:30 ]

• hrichard
Niemand met een goed idee? Binnenkort ga ik een usb geluidskaart proberen, maar afgezien of dat wel werkt zou het nu ook gewoon moeten werken..

• hrichard
Misschien is dit wel niet handig in het audio + HIFI gedeelte, vast veel audio experts hier, maar minder windows experts waar dit toch een probleem van lijkt te zijn. En ik ben niet de enige, tijdenlang zoeken op het web heeft mij nog niets opgeleverd dan mensen met hetzelfde probleem.

• hrichard
Ik heb een externe usb geluidskaart geleend, helaas, hetzelfde resultaat. De microfoon van mijn PC350 werkt er niet op, een andere mic wel.

Het probleem moet dan wel in de software liggen.
Pagina: 1