Google Forms gebruiken als gastenboek

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutertje6
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 25-05 18:58
Hallo,

Ik heb al wat proberen te zoeken via de zoekfunctie maar kon het niet 1,2,3 gevonden krijgen. Ik heb een eigen website gemaakt omdat ik een half jaar ga studeren in het buitenland en wil graag een blog bijhouden. Ik wil geen waarbenjij.nu enzo omdat je daar maar weinig fotos op kan zetten. De site is helemaal gelukt alleen wil ik graag een reactiebox zodat mensen op mijn verhaal kunnen reageren. Dit is me ook al deels gelukt. Ik heb namelijk via google documents een form gemaakt en die kan ik al op mijn website plaatsen met de volgende code. Het is alleen zo dat wanneer je de site bezoekt je wel een reactie kan geven, maar de reacties kan ik alleen zien op de site van google docs.

Mijn vraag is, hoe kan ik die reacties ook op mijn sites krijgen? Hopelijk kunnen jullie mij helpen.

Alvast bedankt,

Wouter

<iframe src="https://spreadsheets.google.com/embeddedform?formkey=dDdTT3d1WE5lYU40NEd0VTFaX0xmT0E6MQ" width="760" height="585" frameborder="0" marginheight="0" marginwidth="0">Loading...</iframe>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je de reacties zelf wil bij houden denk ik dat je toch best overstapt naar een databank in combinatie met php oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Is een systeem zoals Wordpress niet een stuk eenvoudiger? Eenvoudig je site op te zetten en eenvoudig reactie systeem.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn2008
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21-08-2022
Je zou ook met een gratis gastenboek kunnen werken in een iFrame, alleen dan heb je wel vaak reclame, dus dat is wel een groot nadeel. Maar ik denk dat je dat beter kunt beheren, dan een spreadsheet in Google Docs.

En bij Google Sites, kan je met enkele muisklikken er voor zorgen dat je een gastenboek in combinatie met Google Docs krijgt. Alleen ik zou niet weten hoe dat dan werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Nu online
Ik ben ook wel benieuwd waarom je niet gewoon kiest voor een kant-en-klaar CMS zoals Wordpress :) Dat is denk ik ideaal als ik kijk naar wat jij wilt, omdat je in principe zelf alle controle in handen hebt als je gewoon zelf zoiets installeert op een webserver :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roytoch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:41

Roytoch

Nietes

Wow, ik dacht even terug te zijn in 2003 toen ik het woord iframe las :+

Google docs als bronbestand gebruiken is traag, niet altijd maar wel vaak. En wordt heel snel trager dan ook nog. Ik zou serieus de optie van tsurany gebruiken: wordpress opzetten. Supereenvoudig, plenty gratis themes die je snel naar eigen wens kan aanpassen, en je weet zeker dat je dat halve jaar content kan schrijven in plaats van tijd kwijt zijn aan het beheren, aanpassen, om zien vallen en weer op moeten bouwen van een google-docs oplossing.

Welles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zed_no1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-09 15:05
Je kunt voor een paar euro per maand een abbo afsluiten voor een dynamisch domein. Compleet pakketje rond de 3 tientjes per jaar.. je kunt nu gewoon Wordpress installeren en beheren en ben je baas over je eigen content.
Wat ook fijn is dat je veel meer statistieken etc. krijgt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutertje6
Bedankt voor de reacties allemaal, heb nu een gratis gastenboek gemaakt en deze in mijn site gezet met een Iframe :| . Ik heb de site gemaakt met iWeb (oeeh ja een MAC :P) en dat is gewoon een soort van dreamweaver waar ik zelf eigenlijk geen htlm hoef te gebruiken. Ik had dat alleen even nodig voor het gastenboek.

De site ziet er nu als volgt uit: http://woutervandenelzen.woelmuis.nl/
alleen de site is nogal traag, ik ga hem ergens anders hosten bij 20x.cc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Nu online
woutertje6 schreef op maandag 13 december 2010 @ 16:30:
Bedankt voor de reacties allemaal, heb nu een gratis gastenboek gemaakt en deze in mijn site gezet met een Iframe :| . Ik heb de site gemaakt met iWeb (oeeh ja een MAC :P) en dat is gewoon een soort van dreamweaver waar ik zelf eigenlijk geen htlm hoef te gebruiken. Ik had dat alleen even nodig voor het gastenboek.

De site ziet er nu als volgt uit: http://woutervandenelzen.woelmuis.nl/
alleen de site is nogal traag, ik ga hem ergens anders hosten bij 20x.cc.
Waarom lees je onze reacties niet? ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:52

Bosmonster

*zucht*

roy.ahuis schreef op zondag 12 december 2010 @ 17:06:
Wow, ik dacht even terug te zijn in 2003 toen ik het woord iframe las :+
Iframes zijn in html5 weer gewoon terug en hebben zo hun doel.

Dacht even terug te zijn in 2008 toen ik je reactie las :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutertje6
Avalaxy schreef op maandag 13 december 2010 @ 16:36:
[...]

Waarom lees je onze reacties niet? ;(
Huh ik volg het advies van Martijn2008. Ik heb straks zelf een Macbook Pro en kan met het programma iWeb erg makkelijk foto's online zetten. Het is een kwestie van slepen in het programma en op de knop publiceer duwen. Dat is de reden dat ik geen Wordpress gebruik...(wat in de reacties staat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Nu online
woutertje6 schreef op maandag 13 december 2010 @ 19:47:
[...]

Huh ik volg het advies van Martijn2008. Ik heb straks zelf een Macbook Pro en kan met het programma iWeb erg makkelijk foto's online zetten. Het is een kwestie van slepen in het programma en op de knop publiceer duwen. Dat is de reden dat ik geen Wordpress gebruik...(wat in de reacties staat)
Tbh is dat nou niet echt de beste optie, maargoed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutertje6
Avalaxy schreef op maandag 13 december 2010 @ 19:49:
[...]

Tbh is dat nou niet echt de beste optie, maargoed.
Dat klopt daar heb je misschien wel gelijk, maar ik heb geen zin om verder geen zin om een database icm met php, dat lukt me niet. Daarnaast kan ik met 1 druk op de knop al mijn foto's ook online zetten. Het gaat mij vooral om de handigheid. Ik weet nu precies hoe dat programma werkt en heb weinig tijd/zin om helemaal opnieuw te moeten beginnen met het uitzoeken. Ik ga over twee weken naar Amerika toe om daar te gaan studeren (daarom houd ik de site ook bij) en moet nog heel wat zaken regelen. Vandaar dat ik voor de makkelijke, misschien niet de beste oplossing kies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Naar mijn idee is Wordpress juist de makkelijkste methode, zeker op lange termijn. Het is letterlijk in een half uur een site online hebben die volledig functioneel is. Foto's en dergelijken gaat via ideale plugins zoals NextGen Gallery, werkt heel simpel.
Natuurlijk geheel je eigen keuze, maar op lange termijn gaat Wordpress fijner zijn denk ik.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Nu online
woutertje6 schreef op maandag 13 december 2010 @ 20:08:
[...]

Dat klopt daar heb je misschien wel gelijk, maar ik heb geen zin om verder geen zin om een database icm met php, dat lukt me niet.
Daar hoef je eigenlijk helemaal niks voor te doen. Alleen een database aan te maken (1 druk op een knopje) is genoeg, het CMS maakt zelf de tabellen, relaties, etc. :)
Ik ga over twee weken naar Amerika toe om daar te gaan studeren (daarom houd ik de site ook bij) en moet nog heel wat zaken regelen. Vandaar dat ik voor de makkelijke, misschien niet de beste oplossing kies.
Veel plezier in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutertje6
Avalaxy schreef op maandag 13 december 2010 @ 20:12:
[...]

Daar hoef je eigenlijk helemaal niks voor te doen. Alleen een database aan te maken (1 druk op een knopje) is genoeg, het CMS maakt zelf de tabellen, relaties, etc. :)

[...]

Veel plezier in ieder geval!
Bedankt, misschien dat ik er dan toch eens naar ga kijken als ik tijd heb :P
Pagina: 1