Recent loop ik heel vaak tegen een bepaald probleem op. Als ik een paar flash filmpjes open, dan loopt het beeldscherm stuurprogramma vast en herstelt zich. Of het hele scherm krijgt één bepaalde kleur en het beeldscherm stuurprogramma herstelt zich.
Het probleem doet zich voor op stock settings van de kaart. Maar als ik deze overclock, bijv van 850 naar 900 mhz en ik zet het voltage extreem hoog (anders zijn er gelijk al artifacts in furmark). Dan ben ik helemaal niet in staat flash content af te spelen.
Nou vraag ik mij af, is de kaart gewoon instabiel of kan dit ook nog ergens anders aan liggen? Ik hoop dat iemand mij advies kan geven.
Overige gegevens:
Videokaart: Club3D HD 5870 1GB (CGAX-58724IDP)
Moederbord: Asus formula IV
Cpu: AMD phenom II x6 1090t (op 4,1ghz)
Voeding: Corsair HX1000W
Reden van deze voeding is omdat ik graag crossfire wil draaien. Maar daarvoor moet ik natuurlijk eerst 1 stabiele kaart hebben.
Dit alles draait op windows 7 64bit.
De problemen doen zich ook voor na een complete reinstall van windows.
Edit: oja, ook wel handig om de temps erbij te zetten:
Idle: 50~55
Load: 87C (normaal voltage)
Onder load in furmark (met voltage 1.3v) word de kaart ook maar 92 graden (fan op 54%).
Het probleem doet zich voor op stock settings van de kaart. Maar als ik deze overclock, bijv van 850 naar 900 mhz en ik zet het voltage extreem hoog (anders zijn er gelijk al artifacts in furmark). Dan ben ik helemaal niet in staat flash content af te spelen.
Nou vraag ik mij af, is de kaart gewoon instabiel of kan dit ook nog ergens anders aan liggen? Ik hoop dat iemand mij advies kan geven.
Overige gegevens:
Videokaart: Club3D HD 5870 1GB (CGAX-58724IDP)
Moederbord: Asus formula IV
Cpu: AMD phenom II x6 1090t (op 4,1ghz)
Voeding: Corsair HX1000W
Reden van deze voeding is omdat ik graag crossfire wil draaien. Maar daarvoor moet ik natuurlijk eerst 1 stabiele kaart hebben.
Dit alles draait op windows 7 64bit.
De problemen doen zich ook voor na een complete reinstall van windows.
Edit: oja, ook wel handig om de temps erbij te zetten:
Idle: 50~55
Load: 87C (normaal voltage)
Onder load in furmark (met voltage 1.3v) word de kaart ook maar 92 graden (fan op 54%).
[ Voor 15% gewijzigd door yniezink op 10-12-2010 12:20 ]