Club3d hd5870 instabiel?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yniezink
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-09 19:09
Recent loop ik heel vaak tegen een bepaald probleem op. Als ik een paar flash filmpjes open, dan loopt het beeldscherm stuurprogramma vast en herstelt zich. Of het hele scherm krijgt één bepaalde kleur en het beeldscherm stuurprogramma herstelt zich.

Het probleem doet zich voor op stock settings van de kaart. Maar als ik deze overclock, bijv van 850 naar 900 mhz en ik zet het voltage extreem hoog (anders zijn er gelijk al artifacts in furmark). Dan ben ik helemaal niet in staat flash content af te spelen.

Nou vraag ik mij af, is de kaart gewoon instabiel of kan dit ook nog ergens anders aan liggen? Ik hoop dat iemand mij advies kan geven. :)

Overige gegevens:
Videokaart: Club3D HD 5870 1GB (CGAX-58724IDP)
Moederbord: Asus formula IV
Cpu: AMD phenom II x6 1090t (op 4,1ghz)
Voeding: Corsair HX1000W

Reden van deze voeding is omdat ik graag crossfire wil draaien. Maar daarvoor moet ik natuurlijk eerst 1 stabiele kaart hebben.

Dit alles draait op windows 7 64bit.

De problemen doen zich ook voor na een complete reinstall van windows.

Edit: oja, ook wel handig om de temps erbij te zetten:

Idle: 50~55
Load: 87C (normaal voltage)

Onder load in furmark (met voltage 1.3v) word de kaart ook maar 92 graden (fan op 54%).

[ Voor 15% gewijzigd door yniezink op 10-12-2010 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boers706
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10:42
En als je de kaart terugklocked naar 800 Mhz, is het dan wel goed? En hoe warm wordt je kaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-09 11:40

Format-C

Tracing Rays

Wat voor voeding heb je?

Edit; klok je CPU en geheugen eens op standaard waardes. Misschien is dat instabiel.

[ Voor 72% gewijzigd door Format-C op 10-12-2010 12:17 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yniezink
boers706 schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 12:12:
En als je de kaart terugklocked naar 800 Mhz, is het dan wel goed? En hoe warm wordt je kaart?
Terugclocken naar 800mhz zal ik straks proberen. Maar als dit wel goed werkt wat kan ik dan aannemen? Ik zit er namenlijk niet op te wachten om m'n kaart langzamer dan stock te laten draaien, aangezien ik er veel mee game.
Format-C schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 12:14:
Wat voor voeding heb je?

Edit; klok je CPU eens op standaard waardes.
De fouten doen zich ook voor op standaard waardes. 850/1200

Info voeding toegevoegd aan topic start. Dankjewel

[ Voor 26% gewijzigd door yniezink op 10-12-2010 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Onder load in furmark (met voltage 1.3v) word de kaart ook maar 92 graden (fan op 54%).
... 'maar' 92?

Ik vind het verschil tussen idle en load sowieso wat excessief. Enfin, hij heeft dit enkel bij Flash? En, dan wel bij de meest recente Alpha build? Die dus volledig hardware accelerated is? Er hoeft namelijk uberhaupt geen probleem te zijn met je kaart. Het kan zondermeer gewoon domweg de driver zelf zijn die crashed... of, nog beter, een bug in Flash.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yniezink
Verwijderd schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 12:18:
[...]
... 'maar' 92?

Ik vind het verschil tussen idle en load sowieso wat excessief. Enfin, hij heeft dit enkel bij Flash? En, dan wel bij de meest recente Alpha build? Die dus volledig hardware accelerated is? Er hoeft namelijk uberhaupt geen probleem te zijn met je kaart. Het kan zondermeer gewoon domweg de driver zelf zijn die crashed... of, nog beter, een bug in Flash.
Sorry, idle was een uitlees fout. Deze is wat hoger. Ik vond het inderdaad 'maar' 92 graden op load aangezien ik er 1.3 volt doorheen jaagde op dat moment i.p.v. de standaard 11.6x volt. Hierbij gaat de fan niet op 100% draaien op die 92 graden. Wel gaat de fan harder draaien naarmate het oplopen van de temperatuur. Dit kan het dan niet zijn denk ik.

Als ik de kaart maar iets overclock, dan hebben we het over ongeveer 870mhz, dan vertoont deze al artifacts in furmark. Dan laat ik het geheugen nog op stock settings draaien.

Flash moet ik dan de alpha build even van proberen. Heb net versie 10.2 geinstalleerd (beta van 30 november). Zullen zien hoe het hier mee gaat.

Edit:
Versie 10.2beta geinstalleerd van flash (gebruikt in combinatie met de meest recente versie van opera.

Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads3/4d02102fcb335/4d02102fbf7b0-screenshot_stock_settings.png

Dit is met 7 flash filmpjes open, waarvan er 3 afspelen.

Nu even testen op 800mhz

800mhz loopt de kaart absoluut niet stabiel op. Na 5 flash filmpjes te hebben aangeklikt crasht het hele systeem. En dan krijg ik een blue screen. Met de melding dat atikmpag.sys niet herstart kon worden.

[ Voor 26% gewijzigd door yniezink op 10-12-2010 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik doelde ook op 10.2, die volgens mij meer Alpha dan Beta is. Enfin, dat is dus de hardware accelerated Flash. Echt, het kan zondermeer een probleem zijn in Flash/de driver/software.

Op die settings, waar het dus in Flash verkeerd gaat - Furmark doet het wel gewoon goed? Geen crash? En, gaming gaat ook prima op die waardes? Geen crash, enkel enigszins hoge temperaturen? Dan zou ik het namelijk gewoon wijten aan dat software probleem dat ik al noemde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yniezink
Verwijderd schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 12:42:
Ik doelde ook op 10.2, die volgens mij meer Alpha dan Beta is. Enfin, dat is dus de hardware accelerated Flash. Echt, het kan zondermeer een probleem zijn in Flash/de driver/software.

Op die settings, waar het dus in Flash verkeerd gaat - Furmark doet het wel gewoon goed? Geen crash? En, gaming gaat ook prima op die waardes? Geen crash, enkel enigszins hoge temperaturen? Dan zou ik het namelijk gewoon wijten aan dat software probleem dat ik al noemde.
Alleen in flash gaat het inderdaad verkeerd. Maar het probleem doet zich wel gelijk voor als de kaart hoger geklokt is. Furmark loopt op stock settings en bij een lichte overclock stabiel zonder gekke dingen. Gamen gaat prima en de temperaturen komen tijdens het gamen zelden over de 80 graden. Temperaturen van furmark staan al beschreven in de topic start post.

Als drivers verder gebruik ik catalyst 10.10e, ik weet niet of dit nog veel toevoegd, aangezien het probleem zich ook met oudere versies voordeed.
Format-C schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 12:14:
Wat voor voeding heb je?

Edit; klok je CPU en geheugen eens op standaard waardes. Misschien is dat instabiel.
Ik heb het ook getest met een andere videokaart, een oudje 8600GT en hierbij kan ik wel gewoon met dezelfde settings allemaal flash filmpjes openen.

Geheugen en Cpu komen ook allemaal stabiel uit testen als Memtest, intel burn test en prime 95

[ Voor 18% gewijzigd door yniezink op 10-12-2010 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sjah, dat het mis gaat op een hogere clock doet niets af aan het feit dat het waarschijnlijk een software probleem is. Anders zou je namelijk echt zien dat het zich ook in andere situaties voordoet. Juist eerder met gaming dan met Flash. Althans, het komt mij voor dat met name moderne games een veel grotere, veel constantere load vragen van je GPU.

En dus veel eerder eventuele hardware problemen zouden provoceren dan Flash ooit zou doen.

Als je de hardware acceleration van 10.2 eens uit zet, doet het probleem zich dan nog voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yniezink
Verwijderd schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 12:50:
Sjah, dat het mis gaat op een hogere clock doet niets af aan het feit dat het waarschijnlijk een software probleem is. Anders zou je namelijk echt zien dat het zich ook in andere situaties voordoet. Juist eerder met gaming dan met Flash. Althans, het komt mij voor dat met name moderne games een veel grotere, veel constantere load vragen van je GPU.

En dus veel eerder eventuele hardware problemen zouden provoceren dan Flash ooit zou doen.

Als je de hardware acceleration van 10.2 eens uit zet, doet het probleem zich dan nog voor?
Mag ik vragen waar ik deze precies uit kan zetten? Ik kan het namenlijk zo niet 1, 2, 3 vinden. Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yniezink schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 12:53:
[...]

Mag ik vragen waar ik deze precies uit kan zetten? Ik kan het namenlijk zo niet 1, 2, 3 vinden. Alvast bedankt :)
Even rechtsklikken op 'n Flash object. En daar ergens. Kan even niet controleren waar precies, ik ben er zelf nog niet in geslaagd 10.2 geïnstalleerd te krijgen in Google Chrome en geen andere browser werkt enigszins... soepel op deze wel erg oude rammelbak (een Asus Pundit-S met een Celeron op 2.6Ghz, joepie).

Maar goed, rechtsklikken op 'n Flash object dus en even gaan zoeken in de opties van Flash. You'll find it. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yniezink
Dankjewel, heb het gevonden! Momenteel 30 filmpjes open en ze spelen allemaal af en geen problemen :?

Denk maar dat ik de hardware acceleratie van flash uitzet, aangezien ik hier dus alleen problemen mee heb. In furmark is de kaart op 925/1225 met 12.50v 10 min stabiel (langer nog niet getest)

[ Voor 52% gewijzigd door yniezink op 10-12-2010 13:08 ]

Pagina: 1