Gigabyte PA-P55A-UD4 (rev 1.0) Bios probleem

Pagina: 1
Acties:

• ChroMe
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-01 15:25
Probleem:

Ik wou "power on by mouse" of "power on by keyboard" instellen op m'n moederbord omdat m'n behuizing onder m'n bureau staat. Deze opties stonden uitgegrijsd in de bios, dus ging ik zoeken in de online pdf manual van dat moederbord en dit kon voor mijn type moederbord wel gebruikt worden, dus ik dacht, ik breng m'n BIOS up-to-date... Gigabyte heeft hiervoor een programmaatje "@BIOS" dat dit automatisch doet. Mijn standaard versie van BIOS was "F6" en dat programmaatje stelde "F15" voor, dus ik klik op OK, hij deed de update succesvol en stelde voor om te rebooten...

Daar loopt het nu mis, ik start nu op, hij scant voor m'n harde schijven en DVD schrijver etc, nadien krijg je de tekst "Loading operating system" en dan reboot hij opnieuw. Ik kan aan de BIOS aan en daar is een optie "QFlash", om een andere versie van BIOS in te laden, maar dat lukt precies niet want ondanks dat hij zegt dat hij de BIOS update succesvol uitvoerde, blijft hij op versie "F15" staan bij de volgende reboot. Ik wil terug naar de fabrieksinstellingen van de BIOS... Iemand een idee hoe je dat doet bij een Gigabyte moederbord??

• hjw-001
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16:02
Indien je meerdere hardeschijven hebt, kan de bootorder van deze harddisks zijn gewijzigd. Dat betekent dat moederbord op de verkeerde hardeschijf zoekt naar de boot files. Daar al naar gekeken?

• ChroMe
Goei plan, daar heb ik nog niet naar gekeken, doe ik, laat je weten wat het resultaat is...

• ChroMe
Je hebt me een weekend met veel zorgen bespaard!!! Daar had ik eigenlijk helemaal niet aan gedacht...

Dikke M-E-R-C-I !!

Ik heb de extra harde schijf gewoon uitgetrokken, en nu start hij wel terug op, dus is het nu enkel nog kwestie om het terug in orde te krijgen als de 2e schijf wel aangesloten is, daar moet ik nog is naar kijken hoe ik dat instel.

Grtz Tom