if broken it is, fix it you should
And this !! Is to go even further beyond!!!
-- Maar ik neem aan dat je dat niet bedoeld
Dit onderdeel doet communicatie en data afhandeling binnen meerdere processen en ik wil data die deze taken generen simuleren of dezelfde data te versturen. Zo kan ik monitoren waar bottlenecks zitten.
Dus heb ik een taak gemaakt die de communicatie en data afhandeling simuleert. Echter wordt er gecommuniceerd met een taaknaam. Dus wil ik mijn simulatietaak laten opstarten als een andere taak zodat de communicatie wel naar de juiste taak gaat.
Bijv. orgineel heb ik taak1 tm 10. Deze communiceren alle met elkaar. Dit wil ik simuleren door 10 test taken te starten, met de taaknaam 1 tm 10. Zo heb exact hetzelfde communicatie path, maar die de andere overhead van de taken. Daarom wil ik 'tes't starten als taak1 .... taak10
Al klinkt wat je beschrijft hoe dan ook meer alsof je een library waar naar is gelinkt door andere versie wilt vervangen...
De communicatie zelf hangt af van het IPC mechanisme dat wordt gebruikt.
Sorry, maar zoals je het nu opschrijft valt er geen touw aan vast te knopen. Gebruik de juiste terminologie (of geef een wat minder summierre beschrijving) en we komen al een heel eind verder gok ik zo.
Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog
Een applicate maakt gebruikt van een statisch gelinkt lib die communicatie en dataoverdahct regelt. Hier wordt ook adminstratie per applicaitenaam (taaknaam dus op een sun) bijgehouden. Deze adminstratie gaat natuurlijk niet kloppen als alle applicatie hetzelfde heten. Daarom wil ik de test applicatie, die alleen communcatie doet en geen andere dingen (die de orginele taken deden ie. GUI update, seriele poort communicatie, etc.) doet.
Dus moeten er taken komen die alleen communiceren (met de juiste naam) en verder allemaal exact hetzelfde zijn. Implemenatie is dus hetzelfde, behalve de naam. Ideaal zou zijn als ik bijv een taak op kan starten en een andere naam geven.
Zo een beetje duidelijk?
Lazlo's Chinese Relativity Axiom:No matter how great your triumphs or how tragic your defeats --approximately one billion Chinese couldn't care less.
Edit: Nm, werkt niet onder Solaris zie ik net.
Edit2: Hmm, dat ligt er natuurlijk maar net aan hoe je library inelkaarzit. Je zou eens in je testprogrammaatje een 'strcpy(argv[0],"blaat");' kunnen zetten voordat de lib initialiseert; als de veranderde naam in de accounting van je libdinges verschijnt kan je bovenstaande oplossing waarschijnlijk wel gebruiken.
[ Voor 82% gewijzigd door Sprite_tm op 10-12-2010 12:20 ]
Moet je je programma niet iets als tool noemen of prog oidSprite_tm schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 12:15:
Edit2: Hmm, dat ligt er natuurlijk maar net aan hoe je library inelkaarzit. Je zou eens in je testprogrammaatje een 'strcpy(argv\[0],"blaat");' kunnen zetten voordat de lib initialiseert;
Lazlo's Chinese Relativity Axiom:No matter how great your triumphs or how tragic your defeats --approximately one billion Chinese couldn't care less.
Op zich ben ik wel voor hacken, maar het voorbeeld achter de link was best fraai, en aardig veilig ook, dus ik had zoiets van daar gaan we effe op stangen.
Overigens noem ik heel vaak mijn scripts gewoon scriptje, en moet je vooral aan de dir zien waar het instaat wat er precies gebeurd. Descriptive dirnames ftw
Bonus: ze hebben wel altijd een -d optie om debugging aan te zetten
Dat was ook mijn eerste ingeving. args[0] aanpassen dacht ik dat niet zou werken, schijnbaar wel. Beide is wel mee te werken.Osiris schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 12:33:
Gewoon per taak een symlink maken naar de originele applicatie? Heb je wel een zooi symlinkjes, maar who cares
Ik ga iig even testen wat het beste (en snelste) werkt.
[ Voor 58% gewijzigd door Osiris op 10-12-2010 13:11 ]
Daar ben ik het over het algemeen mee eensOsiris schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 13:09:
Eventueel zou je natuurlijk ook kunnen hardlinken, wat je leuker vindtMaar symlinkjes vind ik vaak wat overzichterlijker in een `ls -l` staan
Helemaal correct. Maar de overhead van het volgen van één symlink valt in het niet vergeleken bij wat het kost om een executable op te starten, dus meestal is dat geen belangrijke overwegingHardlinken lijkt me minder "overhead" hebben, omdat je OS verder eigenlijk niet doorheeft dat het één en dezelfde file is en hoeft verder ook niets extra's te doen. Toevallig wijzen ze gewoon naar hetzelfde stukje op je schijfBij een symlinkje zal 't OS eerst de symlink 'lezen' neem ik aan om vervolgens de destination van dat linkje te openen et cetera blabla, moeilijk moeilijk
(Geeft vást wat overhead..)
Ik had al zo'n flauw vermoedendeadinspace schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 15:55:
[...]
Helemaal correct. Maar de overhead van het volgen van één symlink valt in het niet vergeleken bij wat het kost om een executable op te starten, dus meestal is dat geen belangrijke overweging