Toon posts:

Apple mail stuurt geen grotere mail

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Apple experts.

De eigennaar van dit bedrijf heeft als enige een Apple, opzich geen probleem natuurlijk.
Nu heeft hij altijd met Apple mail dat hij grote bestanden niet kan versturen, als hij een bestand van 5 of bijvoorbeeld 11 MB probeerd te versturen komt deze in de Outbox te staan en komt iedere keer terug met een scherm met de melding "Cannot send message using the server webmail (Exchange), Select a different outgoing mail server from the list below etc etc...."
Hier zie ik ook een knopje staan "connection doctor" als ik daar op klik is alles in orde volgens de Apple.
Als hij een gewone mail stuurt gaat deze er gewoon netjes uit en komt gewoon binnen.
Naast Apple Mail heeft hij ook Entourage draaien en hier gaat alles prima, dus ook die 11MB mail.

We draaien Exchange 2007 via een beveiligde verbinding (https). Ik heb zijn mailbox send/receive permissies tijdelijk groter gemaakt dat hij zowel 25MB kan versturen als ontvangen. Maar goed dit mag het probleem niet zijn want dat zou Entourage het bericht ook niet afleveren.

Waarom kan Apple mail dit niet versturen (overigens als test naar zichzelf en naar mij met ook een grotere ontvangst mogelijkheid).

Hij heeft een vrij nieuwe MacBookPro (half jaartje oud)

EDIT: het maakt trouwens niet uit of hij intern is of buiten het pand.
Ik hoop dat iemand mij meer kan vertellen.

Ik heb deze link zojuist wel gevonden: http://ministry-it.blogsp...ws-attachment-limits.html
maar ben toch beetje huiverig om dit uit te voeren. waarom werkt het dan wel via andere mail clients.
Daarnaast ben ik niet zo van de commandos en zou ik dit liever via een interface aan willen passen, dan is het ook veel makkelijker ongedaan te maken (aangezien ik deze commando's niet allemaal ken).

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2010 08:11 ]

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-11-2025

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Verwijderd

Topicstarter
dank maar dat is dezelfde info als ik zelf al ingevoerd had in mijn bericht. ;)
ik vraag me af of dit het probleem is want de waarde welke er nu staat is 13MB en schijnt ook met 5MB bestanden niet goed te gaan.

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:00

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Verwijderd schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 07:14:
"Cannot send message using the server webmail (Exchange), Select a different outgoing mail server from the list below etc etc...."
Dat is de melding die de Apple mail client ervan maakt. Waar je naar zou moeten zoeken is de echte foutmelding die de mailserver retour stuurt. Daar kan je dan wel iets mee.
Ik ken Apple mail niet, helemaal geen Apple overigens, maar er lijkt me toch wel dat je ergens de mogelijkheid hebt om de details van de foutmelding te zien?
En anders in de log van de exchange server rondkijken?

Zonder een echte foutmelding kan jij niets, maar wij ook niet. :+

Alles kan stuk.

• Vitruvius
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 30-01 06:48
Gebruik www.sendspace.com en stuur alleen de link. :)

• MarkvE
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-01-2025
Als toevoeging op de post hierboven, www.wetransfer.com is erg goed. Heel netjes verzorgd, simpel, snel en bovendien krijg je een mailtje zodra de ontvanger het bestand succesvol heeft gedownload.

Vormkracht10

• rbrouwers123
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 30-03-2025
http://www.mijnbestand.nl/

altijd handig (tot max 300mb.)

Verwijderd

Topicstarter
mannen/vrouwen,

het gaat er niet om dat ik bestanden op die manier wil versturen :)
uiteraard bedankt voor het meedenken en de input :)
@Remco_K: de exchange server laat verder geen melding zien. Ik heb gezocht maar kon verder niets vinden.
We zijn er inmiddels wel achter dat als hij een bijlage van 6MB ofzo stuurt hij netjes verstuurd, als hij deze 2x toevoegd als test gaat het niet goed.
Nu heb ik in de web.config gekeken van van \program files\microsoft\exchange server\clientaccess\exchweb\ews\ zoals beschreven staat in deze link http://www.technotes.co.u...ange-2007-attachment-size In deze web.conf zie ik 13 MB staan, dan kan dus verklaren dat hij het niet wil verzenden. Overigens die andere config file waar ze over spreken staat op 30MB.
Nu wil ik deze 13MB dus vergroten naar bijvoorbeeld 20MB, na dit gedaan te hebben moet je via een command prompt een appcmd command geven. En dit doet die dus niet, dan krijg ik dat appcmd geen geldig command is ('appcmd' is not recpgnized as an internal or external command, operable program or batch file).. Op dat moment sta ik wel achter deze promt: c:\windows\system32\intetsrv\
Wil ik deze 20MB wijziging doorvoeren, dan zou dit command wel moeten werken.
Iemand enig idee? want volgens mij zijn we zo aardig op weg om dit probleem te fixen. thx alvast
Oh ja we draaien IIS v6.0, zijn deze commando's niet voor IIS 7? updaten naar versie 7 is nu even niet aan de orde, dat willen we misschien later pas doen. Is er een manier om de wijziging op V6.0 ook door te voeren?

EDIT: het schijnt dat met IIS 6 het al voldoende is deze wijzigen aan te pasesn en dan alleen IIS resetten, dit ga ik morgenochtend doen.
Nu heb ik dan wel nog een vraag.
Stel dat ik de maxrequest aanpas naar laten we zeggen 40MB wordt deze regel dan overschreven door de mailboxsetting welke ik aan een gebruiker geef. Dus ik geef piet in exchange de maximale permissie om 20MB te versturen, dan neem ik aan dat die door de setting van maxrequest.... niet 40MB kan versturen?

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2010 08:53 ]

Pagina: 1