Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Oververhitte server?

Pagina: 1
Acties:
  • 310 views

• kramer65
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-11 15:08
Hallo,

Ik heb vandaag een website verhuisd naar een andere server, alwaar hij vooralsnog prima draait. Nou zat ik in Direct Admin eens bij de "System Information" te kijken. Ik zag daar oa het volgende:

Vendor ID GenuineIntel
Processor Speed (MHz) 2400.085
Total Memory 1035108 kB
Free Memory 138304 kB
Total Swap Memory 2097144 kB
Free Swap Memory 1903100 kB

Nou heb ik niet heel veel verstand van servers, maar als ik het goed begrijp is nog maar ongeveer 140MB van de 1GB aan RAM vrij. Dwz dat 85% in gebruik is. Is dat niet wat veel..?

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 29-11 14:48

painkill

Pain(k)(ill)

Dat is erg veel..

Ik neem aan dat je de server thuis hebt staan?
In dat geval er 4 GB geheugen van maken.

Mijn SNES verzameling!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 00:14
Je geeft wel erg weinig informatie. Waar staat die server? Bij jou thuis of bij een hostingbedrijf? Welk besturingssysteem wordt er gebruikt? Hoeveel sites worden er gehost? Hoeveel hits heb je per dag en nog meer van dat soort vragen.

• kramer65
ehm.. nee heb hem niet thuis staan nee. Het is een VPS die bij een hosting staat. Maar je suggereert dus er sowieso wat bij te steken..?

Is het normaal dat een server zoveel ram gebruikt? Kan er niet wat mis zijn met die server..?

• kramer65
GioStyle schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 01:56:
Je geeft wel erg weinig informatie. Waar staat die server? Bij jou thuis of bij een hostingbedrijf? Welk besturingssysteem wordt er gebruikt? Hoeveel sites worden er gehost? Hoeveel hits heb je per dag en nog meer van dat soort vragen.
Ok sorry. Het is een VPS LAMP (centOS) server bij een hosting waarop 1 website draait, maar dat is wel een redelijk zware (65k pagina's per dag)..

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Waar hoort mijn topic?
Ik zie niet wat dit met SEA te maken heeft?

Maar met de info die je nu geeft is 't sowieso koffiedik kijken. 85% kan veel zijn maar ook weinig; 65K pagina's per dag zegt geen drol: wat eisen die pagina's? 40 queries per pagina? Of zijn 't allemaal statische html-etjes? etc...?
Hier kunnen we helemaal niks mee en onze glazen bol is RMA.

Enigszins gerelateerd (in dezelfde lijn):
ZOMG! This program is using 100% CPU!1! Think of the puppies!!11!!1!1!eleven

[ Voor 23% gewijzigd door RobIII op 10-12-2010 02:18 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.