Toon posts:

Problemen Asus Laptop: Beeld valt uit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een zeer irritant probleem met mijn vrij oude Asus laptop.

Op een gegeven moment viel mijn beeld weg: zwart dus en de laptop bleef aan. In eerste instantie dacht ik dat dit een instellingsfout was, aangezien ik werk met een externe monitor zo nu en dan. Vreemd genoeg viel hij ineens weg, zonder dat ik die dag de monitor had aangesloten. Toen ik de monitor in de VGAport had aangesloten, en met mn FN+F8 wisselde van scherm, kreeg ik inderdaad weer beeld: op de monitor. Vervolgens heb ik mijn laptop scherm niet meer aan de praat gekregen, na lang te kloten met de monitor/notebook beeldsettings. Als ik mijn laptop opstart, zie ik het ASUS logo voorbij komen, en vervolgens blijft hij 9/10 keer zwart. Die ene keer houdt hij het zo'n 5 minuten uit totdat hij (wat random lijkt) random uitvalt en ik dus de monitor moet aansluiten.

Nou was ik al van plan om mijn Windows XP opnieuw te installeren, dus hoopte ik dat dit werkte. Dat deed het dus niet. Tijdens de Windows installatie werd het scherm al zwart en heb ik het dus moeten voortzetten met de monitor erbij.

Bekend probleem bij iemand? Hopelijk wel, ik snap er in ieder geval niets van, Hopelijk kan iemand me helpen, om deze tot zo verre trouwe snelle en fijne laptop nog wat extra jaartjes te geven :p.

Laptop info:
- Asus (specifiek type laptop kan ik even niet terug vinden..tips?)
- Windows XP updated
- Mobile Intel(R) 945GM Express Chipset Family
- Intel(R) Core 2 CPU T5200 @ 1.60 GHz

Bedankt!
PS. 1e post.. hopelijk maak ik hem in de goede plek op de site!