[ZIggo] Beide lijnen gebruiken met dezelfde toestellen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBX
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 09-06 13:20
Hallo iedereen!

De huidige situatie is een ISDN centrale waarop 5 telefoons zijn aangesloten. Als er met de ene telefoon wordt gebeld, zijn de andere toestellen nog bereikbaar op hetzelfde nummer.

Nu ga ik waarschijnlijk overstappen naar Ziggo Office Basis. Hierbij krijg ik, net als bij KPN, twee lijnen. Maar het lijkt alsof die twee lijnen altijd een ander telefoonnummer hebben.

Is er een mogelijkheid om de 'vertrouwde' situatie te houden? Kan ik er geen centrale of splitter oid tussengooien waardoor ik beide lijnen kan gebruiken met alle toestellen?
De voorwaarde is dus dat ik op mijn hoofdnummer bereikbaar ben als een andere telefoon aan het bellen is.

Ik hoop dat 't kan :)
Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacespider
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09-06 22:02
Ik ben bang dat wat jij wil niet gaat werken.

ISDN centrales werken in de meeste gevallen niet met het Ziggo modem. Daarnaast bied Ziggo de twee telefoonnummers elk op een aparte poort op het modem aan. Je zou dus een telefooncentrale/telefoonset moeten hebben met 2 analoge ingangen die automatisch kan switchen zodra er een lijn in gebruik is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1ckk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10-06 15:16

N1ckk

I doubt, therefore I might be.

Het korte antwoord is nee. ISDN is namelijk veel complexer dan het systeem wat Ziggo jou levert. Dus ik sluit mij aan bij mede-Tweaker Spacespider.

Wat je nodig hebt dus is een analoge telefooncentrale met 2 ingangen, ik kan er niet 1-2-3 eentje vinden en ik ben ook bang dat het niet bestaat :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Misschien heb je hier iets aan, de Auerswald Analog/ISDN Converter:
Afbeeldingslocatie: http://www.telec.nl/media/Auerswald/869.0697.jpg
Deze converter maakt het mogelijk om 2 analoge netlijnen op de externe ISDN aansluiting van een bedrijfscentrale te koppelen.

Naast het gebruik in combinatie met de traditionele analoge netlijn (PSTN) is het ook mogelijk om VoIP koppelingen middels standaard ATA’s te creëren, met als bijkomend voordeel het behoud van de investering in u bestaande infrastructuur. De converter biedt een volwaardig koppelvlak inclusief de bestaande ISDN diensten zoals nummerweergave en wisselgesprek.

De converter is voorzien van een Synchronisatie ingang en geschikt voor de meeste ISDN centrales, niet voor DECT centrales, b.v. de Siemens Gigaset SX255, in een mixed mode omgeving. U kunt op uw bestaande centrale dus ISDN en analoge (PSTN) netlijnen invoeren.

2 analoge (PSTN) netlijn aansluitingen, 1 interne S0-bus voor aansluiten centrale, 1 externe S0 synchronisatie aansluiting, nummerweergave (CLIP), oproep omleiding, conferentie gesprek (3PTY).
http://www.telec.nl/produ...aloog_isdn_converter.html
http://downloads.nxgear.c...0Analogue%20converter.pdf

Handleiding:
http://www.phone-master.n...ISDN-Converter-Manual.pdf

Dan kan je in principe gewoon je oude ISDN apparatuur en bekabeling blijven gebruiken. Een andere optie is eventueel een FRITZ!Box Fon WLAN 7270 of 7390 die ook een ISDN S0 bus uitgang hebben voor je oude ISDN installatie, maar die hebben volgens mij maar één analoge telefoon ingang i.p.v. twee zoals bij de Auerswald.
http://www.avm.de/de/Produkte/FRITZBox/index.php

[ Voor 3% gewijzigd door ArChie op 10-12-2010 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBX
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 09-06 13:20
Thanks, ArChie voor je research! Handig om te weten dat die kastjes bestaan.
Maar geen 200 euro waard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
JBX schreef op zondag 12 december 2010 @ 15:26:
Thanks, ArChie voor je research! Handig om te weten dat die kastjes bestaan.
Maar geen 200 euro waard :)
Ik kwam hem bij een webshop tegen voor 119 euro. Het werd me echter niet duidelijk of die prijs inclusief of exclusief BTW was. Uiteindelijk is het natuurlijk een afweging die je zelf moet maken. Ik kwam dit kastje helaas pas tegen nadat ik mijn oude ISDN telefoon apparatuur had vervangen door een analoge DECT telefoon set. Uiteindelijk was ik ongeveer evenveel kwijt, maar helaas bleken de oude DECT telefoons niet zo compatible te zijn met de nieuwe analoge DECT telefoon set waardoor een deel van de functionaliteit niet meer goed werkte. Achteraf had ik dus liever eerder van het bestaan van die Auerswald Analog/ISDN Converter geweten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-06 00:00
Ik heb laatst een keer een telefooncentrale geïnstalleerd bij een klant met 2 analoge netlijnen. Deze zou voor jou moeten werken dan, hij gebruikte er eentje rechtstreeks op Ziggo modem (particulier) en eentje op een voip adapter. Het was er eentje van Tiptel, het type moet ik je schuldig blijven, dat zou ik even moeten uitzoeken. Er konden in ieder geval 8 analoge toestellen op en de centrale was helemaal naar wens te programmeren, zodat elk toestel wel of niet mee rinkelt, of voorkeur heeft voor een bepaalde lijn om naar buiten te bellen.

Maar ik denk dat het sowieso onmogelijk gaat zijn om nog bereikbaar te blijven op je hoofdnummer als deze lijn in gesprek is. Misschien alleen met de wisselgesprek functie of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Hugo__Boss schreef op zondag 12 december 2010 @ 17:37:
Maar ik denk dat het sowieso onmogelijk gaat zijn om nog bereikbaar te blijven op je hoofdnummer als deze lijn in gesprek is.
Uiteraard blijft dat het probleem van beide oplossingsrichtingen.

[ Voor 3% gewijzigd door ArChie op 12-12-2010 17:54 ]

Pagina: 1