[WIN7] Sharing zal en moet een dialog laten zien op de guest

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HanslH
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-09 23:05
Ik heb een win7-prof server staan die wordt gebruikt door xp clients. Ik wil gewoon folders sharen zonder gezeur.
Ik heb op de win7 pc in control panel alle opties qua zichtbaarheid en delen aangezet en de folders gedeeld zowel met everyone (lezen+schrijven) en guest(lezen + schrijven)
Als ik een xp machine start en verbinding wil maken zal en moet de win 7 machine mij een usename wachtwoord dialog laten zien. Het maakt niet uit wat ik voor username intik 'Flapdrol' of 'Pietje Puk III' ik kom er gewoon in. Maar ik wil graag GEEN dialog. Kan dat?

Nikon D3, nikkor 24-70 2.8, nikkor 14-24 2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Laatst online: 17:48
HanslH schreef op donderdag 09 december 2010 @ 23:27:
Ik heb een win7-prof server staan die wordt gebruikt door xp clients. Ik wil gewoon folders sharen zonder gezeur.
Ik heb op de win7 pc in control panel alle opties qua zichtbaarheid en delen aangezet en de folders gedeeld zowel met everyone (lezen+schrijven) en guest(lezen + schrijven)
Als ik een xp machine start en verbinding wil maken zal en moet de win 7 machine mij een usename wachtwoord dialog laten zien. Het maakt niet uit wat ik voor username intik 'Flapdrol' of 'Pietje Puk III' ik kom er gewoon in. Maar ik wil graag GEEN dialog. Kan dat?
Wrom Windows 7 inzetten als Server? Volgens mij zou je beter een 'server' variant (of misschien zelfs WHS) kunnen gebruiken, maar goed...dat maakt voor je probleem niets uit lijkt me.

En als je nu via 'geavanceerd' eens handmatig de groep Everyone toevoegd? Haalt dat niets uit?

Maar goed.....heb je zelf helemaal niets kunnen vinden dan? Want dat maak ik namelijk niet op uit jou TS.....misschien dat je dat nog even kunt aanvullen?

[ Voor 7% gewijzigd door TheVMaster op 09-12-2010 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HanslH
  • Laatst online: 18-09 23:05
Server is een groot woord mss, er draait gewoon een database applicatie op voor werkstations. Mijn vraag gaat overigens over het aanzetten van simpele file sharing niet over hoe ik mijn netwerk wil regelen

Alles wat ik kan vinden is dat het gewoon moet kunnen. Zoals in mijn eerste post staat heb ik zowel everyone als guest als gebruikers met alle rechten opgevoerd. Alles staat ook beschikbaar wanrt anders zou ik er niet inkomen door iedere willekeurige naam in te voeren. Het feit dat het net opgestarte station weigert shorcuts naar bestanden op de server te openen of de pc te 'zien' behalve dan nadat ik een willekeurige naam in een dialoog venster heb ingevoerd duidt eigenlijk al op een bug. Wat heeft een dialoog venster voor zin als je alles in mag voeren?

Nikon D3, nikkor 24-70 2.8, nikkor 14-24 2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Laatst online: 17:48
HanslH schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 00:03:
Server is een groot woord mss, er draait gewoon een database applicatie op voor werkstations. Mijn vraag gaat overigens over het aanzetten van simpele file sharing niet over hoe ik mijn netwerk wil regelen
Heb je natuurlijk helemaal gelijk in :+ Sorry...'k ben beetje teveel van het caliber : client = voor client-taken en server= voor server-taken en liet me dat teveel meespelen.
Alles wat ik kan vinden is dat het gewoon moet kunnen. Zoals in mijn eerste post staat heb ik zowel everyone als guest als gebruikers met alle rechten opgevoerd. Alles staat ook beschikbaar wanrt anders zou ik er niet inkomen door iedere willekeurige naam in te voeren. Het feit dat het net opgestarte station weigert shorcuts naar bestanden op de server te openen of de pc te 'zien' behalve dan nadat ik een willekeurige naam in een dialoog venster heb ingevoerd duidt eigenlijk al op een bug. Wat heeft een dialoog venster voor zin als je alles in mag voeren?
Pff...ik had beter niet kunnen reageren zie ik....had er overheen gelezen (nouj..had guest wel gezien, maar everyone niet). Enneh...heb je als client alleen Windows XP machines, of heb je ook nog machines met een ander OS. Indien je ook andere OS-en hebt, heb je daar hetzelfde probleem? Eh..hangen de clients in een domein, hebben ze misschien bepaalde policies geladen waardoor er altijd een pop-up moet komen?

Maar wat ik nog steeds mis aan je TS (of je reactie)....wat heb je zelf al via bv. Google gevonden? Ik kan me niet voorstellen dat je de enige bent met dit probleem namelijk.

[ Voor 5% gewijzigd door TheVMaster op 10-12-2010 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starke
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:28
Network Settings\Avanced Sharing Options\Password Protected Sharing -> Turn off Password Protected Sharing?