Garantie hardeschijf laptop na vervanging?

Pagina: 1
Acties:

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02:30

Jrz

––––––––––––

Topicstarter
Hallo,

Ik heb vorig jaar januari, omdat en of andere &#*&!#*$ de oude laptop had gestolen uit het ziekenhuis, een nieuwe laptop voor mijn moeder gekocht bij MyCom. Een compaq cq60. Mooi dingetje.

Nu gad hardeschijf die daar in zat kuren (smart values hoog, en afentoe verliest de schijf zijn connectie met de laptop). Ik heb hem in een andere pc gedaan, en in een usb behuizing, allemaal zelfde probleem. Zodra je wat grote data verplaatst hangt de schijf zichzelf op, en ziet de pc / mac hem niet meer. De waardes van smart zijn schrikbarend.

Ik heb toen (gelukkig op tijd) een nieuwe disk gekocht, en een clone gemaakt. Laptop weer in orde.

Nu wil ik dat de oude disk vervangen wordt (of dat ik geld krijg voor de nieuwe disk die ik heb gekocht, maar dat verwacht ik niet).

Ik heb gemaild met MyCom, en zij zeggen:
In dit geval had de reparatie van de harde schijf uitgevoerd moeten worden door een erkent Compaq/HP reparatie bedrijf.
Het is dan ook in dit geval niet mogelijk om via MyCom een creditatie te krijgen voor deze harde schijf.
Onze excuses voor het ongemak.
Ik vind het erg vreemd, want volgens mij mag je gewoon je hardeschijf vervangen zonder dat de garantie vervalt.

Daarnaast heb ik liever niet dat een laptop wordt opgestuurd, dan zit je weer 2 maanden zonder.
Daarnaast zou ik in geen geval OOIT een laptop met data weggeven aan bedrijf.

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Verwijderd

Je hebt toch nog gewoon garantie? Dat zij geen losse onderdelen accepteren is best te begrijpen. Je hebt het ook niet los gekocht.

Bel ze anders. Op die manier krijg je vaak veel meer voor elkaar.

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:00

paQ

een reparatie in natura is iets anders dan jouw uitgave crediteren

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:30
Eens met paQ.

Misschien dat je wel af kunt spreken dat je de hdd opstuurt en een nieuwe ontvangt zonder de hele laptop mee te sturen. Dat je dan een extra hdd hebt is natuurlijk niet het het probleem van de leverancier of winkel.

• Jrz

Jrz

––––––––––––

Topicstarter
Dat was ook mijn verzoek, om een andere hdd te krijgen. Ik wil ook gewoon langsgaan bij de MyCom, maar na 5 dagen krijg ik eindelijk een mailtje terug met "nee dan had een erkend reparateur het moeten doen".
Daarnaast zit ik er ook niet op te wachten dat de laptop een x aantal weken weg is.
Ik zal ze morgen eens bellen.

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

• ipazza
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-10-2024
Mycom kan nooit alleen de hardeschijf aannemen om te repareren. De laptop zal in zijn geheel moeten worden aangenomen aangezien je een totaal product koopt. Sterker zelfs, soms krijgen hardeschijven meer garantie via de maker (bijv. Western Digital) dan dat erop de laptop geldt en dan nog kan je niets vragen/eisen van Mycom.

Ik verwacht niet dat je alleen de hardeschijf in kan leveren, ze moeten echt een totaal apparaat hebben wil je garantie kunnen eisen. Helaas zijn reparatie tijden van zowat alle laptop fabrikanten lang, valt weinig aan te doen.

I don't hate you, I nothing you

Verwijderd

bij dell, en ik geloof ook sony mits je direct bij hun besteld is het geen probleem om een los onderdeel te vervangen, een shop gaat daar uiteraard niet aan beginnen.

wel jammer trouwens, heb je de expertise om het op te lossen, kost het je alleen maar geld ;(

Verwijderd

MyCom of welke shop dan ook heeft niet de mogelijkheid om te controleren of die hardeschijf echt uit die laptop komt. Ze hebben daarvan immers geen serienummers en deze opvragen bij de helpdesk (indien mogelijk) kost meer tijd dan het afleveren van een defecte laptop aan de technische dienst van de fabrikant.

[edit]
Overigens kun je gewoon de helpdesk van HP bellen en dan krijg je een nieuwe schijf thuis en moet je de oude terug sturen (dat ik daar niet eerder aan dacht).

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2010 00:42 ]

• Jrz

Jrz

––––––––––––

Topicstarter
Nee ok, maar ik kan toch ook gewoon de disk terugstoppen :-)

Goeie.. van hp/compaq

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

ipazza schreef op donderdag 09 december 2010 @ 20:55:
Ik verwacht niet dat je alleen de hardeschijf in kan leveren, ze moeten echt een totaal apparaat hebben wil je garantie kunnen eisen. Helaas zijn reparatie tijden van zowat alle laptop fabrikanten lang, valt weinig aan te doen.
offtopic:
Dat valt overigens best wel mee. Acer zit nu op 2 à 3 weken en Toshiba is ook vrij snel. HP/Compaq is dan weer niet één van de snelste iirc.

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18-01 12:13

Flappiewappie

Hier nog meer

Terug in laptop stoppen, contact opnemen met mycom/compaq (waar je voorkeur naar uit gaat) en claimen dat de laptop niet werkt. Hardeschijf wordt gerepareerd, mag jij hem er weer uitschroeven.

Hier staat wat

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:18
Daarnaast heb ik liever niet dat een laptop wordt opgestuurd, dan zit je weer 2 maanden zonder.
Das leuk, dat jij dat liever niet hebt, maar dan moet je eerst de garantie voorwaarden lezen voordat je een laptop kopt. En de meeste goedkope consumenten latops hebben een pickup and return garatie. Daarbij worden geen losse onderdelen opgestuurd, maar moet de volledige laptop moet naar het bedrijf gestuurd worden.
Daarnaast zou ik in geen geval OOIT een laptop met data weggeven aan bedrijf.
Je moet altijd een backup maken van je data. Dit soort bedrijven zijn nooit verantwoordelijk voor data op de laptop. Als de laptop opnieuw geïnstalleerd moet worden, omdat mogelijk het besturings systeem niet goed werkt. Dan kunnen ze dit gewoon doen. Data of niet, daar ben jij verantwoordelijk voor. En inderdaad je kan al je data wissen voordat je hem opstuurd. Dat kan heel goed. Gebruik daar dan wel de goede tools voor, want via windows de bestanden verwijderen is nu niet echt verwijderen.
Pagina: 1