Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koffieprutser
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18:03
Ik wil graag volledig overstappen op xubuntu, nu heb ik nog een dualboot, maar dat is vervelend.
Het klinkt misschien heel dom, maar de enige reden dat ik windows nog gebruik is iTunes. iTunes werkt best wel waardeloos met Wine, is er misschien een andere manier om iTunes te gebruiken in linux? Of een programma dat behalve de muziek ook apps kan syncen tussen iPod en Linux? Is er een soort wine die je Apple software laat draaien?

edit: wat een rommelige post! :)
Het gaat me er vooral om dat ik mijn apps kan syncen, muziek kan sowieso al (toch?).
Dan is iTunes natuurlijk het fijnst omdat ik het gewend ben, dus als het kan is dat het beste,maar Wine werkt niet helemaal super.

[ Voor 22% gewijzigd door koffieprutser op 09-12-2010 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:03

Exirion

Gadgetfetisjist

iTunes draait op Windows al redelijk ruk, laat staan onder wine op Linux. Eigenlijk is iTunes zo slecht dat ik het onder OSX ook regelmatig vervloek :+ Waarom wil je perse iTunes gebruiken?

Misschien heb je hier iets aan: https://help.ubuntu.com/community/PortableDevices/iPhone

[ Voor 19% gewijzigd door Exirion op 09-12-2010 19:20 ]

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koffieprutser
ja, dat wist ik al, maar ik denk niet dat het met apps werkt.
en iTunes is inderdaad slecht...

O, ff gegoogled en ik vind niks over apps syncen met Linux :(
rotApple met hun gesloten crap.

tenzij iemand iets weet, denk ik dat ik het toch maar doe, booten in 20 seconden is leuk!!!

[ Voor 28% gewijzigd door koffieprutser op 09-12-2010 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sallin
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Ik heb XP geinstalleerd in virtualbox in linux. Als ik een programma nodig heb dat niet goed onder linux draait, dan start ik XP vanuit linux op en heb ik het betreffende programma.

This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceK33z
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 25-09 12:06

SpaceK33z

Webdeveloper

Het programma Banshee kan met je iPod synchroniseren. Heb ik al meerdere keren gedaan, en het werkt perfect. Banshee staat gewoon in het software centrum ;). Met je apps gaat niet lukken, maar dat is ook niet zo gek. Je kunt toch ook gewoon via je iPod apps downloaden?

[ Voor 26% gewijzigd door SpaceK33z op 09-12-2010 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koffieprutser
heb ik net geprobeerd, maar de performance van mijn laptop is niet echt super. Die virtualbox met windows 7 met alle effecten en andere bullshit uit draait al niet soepel. Als je daar iTunes bijgooit crasht mijn pc...virtueel dan...

@speeskees
maar die synct denk ik geen apps, of wel?

[ Voor 11% gewijzigd door koffieprutser op 09-12-2010 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:03

Exirion

Gadgetfetisjist

koffieprutser schreef op donderdag 09 december 2010 @ 19:30:
O, ff gegoogled en ik vind niks over apps syncen met Linux :(
rotApple met hun gesloten crap.
Dit vond ik met Google net vrij snel:

http://forum.ubuntu-nl.or...ie/(/msg581728/#msg581728

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Installeer een versie van Windows XP die bewerkt is met nLite? TinyXP is zo'n voorbeeldje van een extreem gestripte WinXP, het is zelfs direct geinstalleerd. Ideaal om mee te testen! :)

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koffieprutser
ehm, sorry, maar dat is een VNC server voor de iphone (die supercool is btw), ik had het over synchroniseren hè :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Waarom in godsnaam zou je een bagger programma als iTunes onder linux gebruiken terwijl je het fantastische Amarok hebt waar ik als Windows-gebruiker jaloers op ben? :s Tegenwoordig is het mogelijk om Amarok te synchroniseren met je iPod als dat de reden voor je iTunesgebruik is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
koffieprutser schreef op donderdag 09 december 2010 @ 19:39:
ehm, sorry, maar dat is een VNC server voor de iphone (die supercool is btw), ik had het over synchroniseren hè :P
Ik volg niet?

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koffieprutser
@YellowOnline: een dingetje...APPS SYNCEN met de PC
maar ik denk nu wel: fuck die apps, ik neem linux :)

@Peter:
zie de post boven je vorige post waar dat een reactie op leek te zijn :)

en TinyXP kan ik nog wel proberen als het nodig is, nog niet aan gedacht _/-\o_

[ Voor 45% gewijzigd door koffieprutser op 09-12-2010 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 05-10 22:09

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik heb ook gewoon een aparte XP VM voor iTunes. Waar ik 't voor gebruik is als ik m'n firmware zou willen updaten. Apps download ik op de iPhone zelf. Enige waar je iTunes nog voor zou kunnen gebruiken is backups maken. Dat zet je aan en laat je lekker op de achtergrond werken.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koffieprutser
Oja inderdaad, dat was VOORAL een reden. Zonder iTunes geen firmware updates, en geen modified firmwares enzo... maar ik heb nu net tinyXP geïnstall´d en het start supersnel op! Thanks Peter :D en jullie allemaal bedankt, ik ga mijn documenten uit de Win7 partitie op een flashdrive gooien en Xubuntu vers installen op de hele hdd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:10

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

offtopic:
trouwens, als je Xubuntu gebruikt omdat het licht is, kun je misschien eens kijken naar Lubuntu, dat is nog een stapje lichter, Xubuntu is vaak bijna net zo zwaar als Gnome...

Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afraca
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-08 16:46

afraca

Open Source!

offtopic:
Zie dit alweer uitlopen op "mijn awesome music player kan ook muziek syncen met een ipod", please don't :| Je kan het praktisch vanuit command line met libimobiledevice (of packagenaam die erop lijkt)...

IMDB vote history | Next-gen OS, audio en video player, search engine en Movie DB

Pagina: 1