• TheCrius
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16:03
Medetweakers,

rond 3 maand terug heb ik een nieuwe laptop gekocht. Een Asus N53JN met een i5 460m processor, 4gb ddr3 op 1066 mhz en een nvidia 335m videokaart. Het OS is Windows 7 Home Premium.
Over het algemeen werkt het apparaat naar behoren, maar ik had de laptop gekocht om er zo nu en dan een spel mee te spelen. Maar in de praktijk valt het me tegen. Ook al speel ik op low-lowest met een 800x600 resolutie, het spelen van Black Ops of Need for Speed Hot Persuit (2010) is onmogelijk, terwijl deze al speelbaar zou moeten zijn op pc met een nVidia GeForce 7800, 1gb ram en een Intel Core 2 Duo op 1.8 Ghz.
De drivers zijn van de nieuwste versie voorzien. Tevens de Intel HD Graphics (geloof dat er twee vid. kaarten in zitten, onboard en los).
Is het zo dat de games die ik wil spelen te zwaar zijn voor de laptop?

Falling down is how we grow. Staying down is how we die. --Brian Vaszily

• Redblader
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-12 14:07
Die spellen die noemt zouden toch wel een stuk beter moeten draaien lijkt me, ik neem aan dat je niet op de accu probeert te spelen?
En als je Intel graphics+Nvidia graphics hebt, weet je dan wel zeker dat je op de 335m die spellen draait en niet op je IGP.

• TheCrius
Dat vermoeden had ik zelf ook, dat het beter zou moeten draaien. Ik speel niet op de accu en heb de laptop op maximale prestaties staan. Het zelfde geldt voor de videosettings van nvidia.
Of het op de goede GP draait weet ik niet, hoe zou ik dit kunnen controleren? Of eventueel forceren..

[ Voor 21% gewijzigd door TheCrius op 09-12-2010 18:47 ]

• niels88
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Heb je dit geprobeerd :?

Afbeeldingslocatie: http://regmedia.co.uk/2010/10/06/1215_18.png

Gewoon rechtermuisknop op het spel dat je wil starten :)

[ Voor 24% gewijzigd door niels88 op 09-12-2010 18:48 ]

• TheCrius
Bedankt Niels, volgens mij heeft dit aardig wat probelemen van de wereld geholpen hij stond inderdaad standaard op de onboard graphics. Ben de mogelijkheid nog nooit tegengekomen omdat het niet staat bij snelkoppelingen. :$

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:32
Je kunt het ook per game/applicatie instellen bij de Nvidia settings in het control panel.

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Er is denk ik iets mis met optimus aangezien de GPU deze games makkelijk zou moeten kunnen draaien.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:32
Anders lees je even de posts 8)7 :P Dat is toch het probleem en is al opgelost... :z
Pagina: 1