Installatie met meerdere zones / multi-room

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 322836

Topicstarter
Beste kenners,

Op het onderstaande plaatje staat een schets van mijn huis waar het nieuwe systeem moet komen (huidig bose systeem).
Wij hebben bij een speciaalzaak in Den Haag het volgende geluisterd waarnaar we dit wilde hebben:

Epos speakers M5i (voor dolby achter en sterio keuken en M12i voor dolby voor uiteraard met behorende center M8i.
De sufwoofers die we hebben gehoord waren allemaal van Rel (t1, t3 vonden we waardeloos de R305 klonk wel erg goed.
Als receiver had de verkoper de Denon AVR3311 opgegeven.

Nu heb ik hierover de volgende vragen:
  • De receiver zou volgens de verkoper 3 zones beschikken waardoor die het surround gedeelte en de keuken zou moeten kunnen versterken. Eventueel nog 1 kant van buiten (blijven op dit moment de actieve speakers van bose) Maar nu kwam ik bij correct aan omdat de 'speciaal zaak' wel een zeer eigenaardige verkoper had die graag klanten uitlachte omdat ze 'dom' waren. Deze zaak vertelde mij dat het niet mogelijk was met deze Denon, klopt dat?
  • Deze verkoper had het over ONKYO versterker, beter en goedkoper, daadwerkelijk? Wat het dus de beste voor dit gebeuren.. Welke heeft de kwaliteit de betaalbaarheid en kan het aan om in iedergeval de keuken en de huiskamer van versterkt sgnaal te voorzien en wat dan te doen met buiten?
  • Deze verkoper noemde ook Klipsch als speakers.
Nu dachten we het te weten maar dit zorgt weer voor een hoop verwarring. De hele installatie kost een berg geld en het moet zeker goed zijn. Maar wat is wijsheid?

Kunnen jullie mij van advies voorzien wat nu te kopen?

Afbeeldingslocatie: http://img18.imageshack.us/img18/3976/huismuziek.jpg

de oranje punten zijn speaker plaatsen deze zijn gefixeerd!
Zone 1 en 2 staan 99% van de tijd gelijktijdig aan

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 322836 op 09-12-2010 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07-05 14:28
Iets meer informatie zou wel fijn zijn. Want Onkyo is gewoon een ander merk, maar zonder type is het niet te zeggen of het beter is. Idem met Klipsch, Klipsch is een merk algemeen zonder type wordt het ook lastig.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Mijn fout,

Aangezien de maat speakers belangrijk is zou het gaan om de Klipsch RB61, of RB81 en/of (sub RW12D)
De receiver: ONKYO TX-NR906B DTS HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• et36s
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-05 19:50
Bij die 1e zaak zou ik dus al nooit geen geld uitgeven he, een arrogante verkoper die zijn klanten uitlacht verdiend het niet om geld aan uit te geven.

Multi Zone in dit geval 3 zones is wel mogelijk met die receiver. Als je per se 3 zones wilt bedienen heb je waarschijnlijk weinig andere keuzes. Meestal is het max. 2 zones.

Zie bron: http://www.hdtvnieuws.nl/hdtv/denon-avr-3311-20100803/

Om nu te beweren dat Onkyo beter is kan ik je niet vertellen, wel dat het design in mijn ogen beroerd is :) Maar het beste geluid haal je nog altijd uit betere luidsprekers dus daar zou je het meest aan uit moeten geven.

Klipsch luidsprekers hebben een eigen geluid dus je zou toch echt naar een andere zaak moeten gaan om te luisteren of jij ze geschikt vindt.

Zelf heb ik goede ervaring met de winkel HOBO HiFi, die winkel zit vast ook bij u in de buurt. En nee ik werk niet bij HOBO maar die hebben met mij wel de perfecte set binnen mijn budget samen gesteld. Dus bij twijfel altijd bij een andere zaak gaan luisteren om te vergelijken.

[ Voor 12% gewijzigd door et36s op 09-12-2010 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daan08
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 05-07-2023

daan08

PEBKAC

Kijk ook eens naar een preamp zoals Marantz AV7005 (€ 1500). Ik zou deze combineren met actieve speakers, zoals Dynaudio BM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Anoniem: 322836 schreef op donderdag 09 december 2010 @ 18:47:
Aangezien de maat speakers belangrijk is zou het gaan om de Klipsch RB61, of RB81 en/of (sub RW12D)
De receiver: ONKYO TX-NR906B DTS HD
Die receiver is 100% gegarandeerd niet beter dan de Denon AVR-3311. Denk dat de verkoper eerder van de oude voorraad af wilde, want de TX-NR906 is al zeker weer een jaar of twee oud. Als je een Onkyo tegenover de Denon AVR-3311 zou willen zetten zou ik eerder naar de Onkyo TX-NR1008 of wellicht beter de TX-NR3008 nemen.

Speakers van Klipsch vind ik ook een aparte keuze om eerlijk te zijn: speakers van 200 euro per stuk op een receiver van ruim over de duizend euro. Als je perse boekenplankmodellen wilt dan zijn er veel betere keuzes, zeker die qua prijs beter matchen met de Denon. Want de Klipsch die je nu aankaart zijn - met alle respect - geen high end. Nu is "high end" sowieso een lastig begrip, maar die Klipsch zijn het in ieder geval niet. Op een AVR-3311 zou ik eerder speakers uit de klasse van de B&W CM5, Monitor Audio Gold GS10 en dergelijke aansluiten. Zeker als je die puur als front gaat gebruiken dan moeten de speakers wel van goede klasse zijn. Verder is het zeer aan te raden om naar de speakers te gaan luisteren, zeker met Klipsch. Klipsch heeft namelijk een heel eigen sound, wat door velen redelijk schel ervaren wordt.

Verder zou ik voor de subwoofer ook verder kijken dan alleen naar het merk REL. Voor sommigen is REL de Bose onder de subwoofers, dus veel geld gaat er naam het naampje maar qua kwaliteit is er (veel) beter te krijgen. Denk aan subwoofer van BK, Velodyne, SVS, etc.

Als je perse meerdere zones wilt hebben kan je wellicht ook nog kiezen om niet één maar twee receivers te nemen. Want als ik het nu lees wil je die AVR-3311 puur vanwege de multi-zone. En dat is gewoon zonde om daar dergelijke speakers op aan te sluiten.

Verder volg ik het even niet wat er met deze Denon niet mogelijk zou zijn, het hebben van drie zones/ruimtes?
Volgens mij kan de AVR-3311 dat namelijk wel. Mijn Denon AVR-2809 (voorloper van de AVR-3311) kan twee zones aansturen waarbij de versterking intern in de Denon wordt gedaan, de derde zone is dan onversterkt en daarvoor moet je dan een andere, losse versterker nemen. Hoe dan ook kan je met de AVR-3311 zeker drie zones aansturen, maar er is dus de kans dat je voor de andere zones een aparte versterker aan moet schaffen.

Laatste tip: als je Denon wilt kopen (en geldt ook voor wel andere merken), kijk eens in Duitsland. Dat kan best een paar honderd euro schelen.

[ Voor 16% gewijzigd door FeaR op 09-12-2010 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@ et36s

Die zaak heeft het inderdaad al voor elkaar gekregen dat we liever verder kijken dan daar bestellen (wat hij later trouwens ook niet meer wilde ivm te weinig marge op sonos, vaag!)

Wat betreft dat Klipsch geluid, ik vind dat erg moeilijk te beoordelen (ben geen kenner) en ik de winkel heb ik het wel gehoord maar tja in 'de winkel' zegt al genoeg denk ik. Wel ga ik HOBO Wifi eens opzoeken, schijnen er wellicht een ander licht over.

@fear1986
De verkoper koos de desbetreffende merken en types, mij kun je echt alles wijsmaken daarom neem ik jullie antwoorden ook zwaar mee! Jullie hebben immers niks te verkopen om het zo maar even te zeggen.
Wat bedoel je met de zin 'puur als front gaan gebruiken?' Ik heb wel door dat de Denon overkill is voor de Klipsch speakers, gaat dit ook op voor de Epos?

Wat de zones betreft, niet super belangrijk maar wel prettig (buiten kunnen we nu dichtdraaien op de box zelf) maar het zou wel prettig zijn om bijvoorbeel de keuken uit te zetten bij het kijken naar een film.

Wat de receiver betreft, die winkel in den haag zei dus dat deze zou voldoen (kan de huiskamer en keuken versterken en signaal doorsturen naar de actieve boxen die buiten hangen) (3 zones: huiskamer, keuken, buiten(samen)). Correct zei dat dit dus niet mogelijk zou zijn met de Denon omdat deze niet voldoende uitgangen zou hebben. (in totaal hebben 7speakers versterkt signaal nodig en 4 onversterkt (op dit moment deze worden misschien later vervangen)

Wat al deze merken betreft, ik sta open voor alles dus betere alternatieven hoor ik graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsmpower
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:09
Kijk ook zeker eens naar luidsprekers van het merk Quad. De 21L2 of 22L2 zijn staande luidsprekers die naar mijn mening ver boven hun prijs presteren. Je hoort er helaas niet veel over, en niet veel winkels hebben dit merk. Inmiddels heb ik een hele Quad set met een center en kleinere 9L2 achter icm met een Marantz SR6400. De luidsprekers gaan tot 30Hz en de bass gaat zo laag dat een subwoofer in mijn geval overbodig is (heb de bass nu niet op max). Ook het design en afwerking is erg goed. 7 lagen hoogglans zwarte lak en een voet met spikes. Al met al _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Anoniem: 322836 schreef op donderdag 09 december 2010 @ 20:03:
Wat bedoel je met de zin 'puur als front gaan gebruiken?
Als dat er door je front speakers het meeste geluid komt en die dus het belangrijkste zijn in het totaalplaatje. Daarom wordt ook altijd gezegd dat je beter een goede 2.0 set-up kan hebben dan een slechte 5.1. En om die reden zou ik het meeste geld steken in die twee speakers. En met de Klipsch die je noemt zou ik niet tevreden zijn..
Ik heb wel door dat de Denon overkill is voor de Klipsch speakers, gaat dit ook op voor de Epos?
Persoonlijk vind ik de Epos ook te min voor de Denon. Niet dat je die speakers er niet aan kan hangen, maar het is zonde van de receiver. Maar denk dat ze de Denon AVR-3311 puur gezegd hebben omdat je drie zones wilde. Maar daarover later meer...
Wat de receiver betreft, die winkel in den haag zei dus dat deze zou voldoen (kan de huiskamer en keuken versterken en signaal doorsturen naar de actieve boxen die buiten hangen) (3 zones: huiskamer, keuken, buiten(samen)). Correct zei dat dit dus niet mogelijk zou zijn met de Denon omdat deze niet voldoende uitgangen zou hebben. (in totaal hebben 7speakers versterkt signaal nodig en 4 onversterkt (op dit moment deze worden misschien later vervangen)
De AVR-3311 heeft inderdaad drie zones. Eén actieve zone waar je dus passieve speakers op aan kan sluiten. Dan zijn er nog Zone 2 en Zone 3 te zien op de achterkant van de receiver. Deze heeft echter alleen RCA-uitgangen en zijn dus onversterkt. Op deze uitgangen kan je dus actieve speakers aansluiten, maar inderdaad maar twee per zone. Al kan je op zich RCA met gemak splitsen. Je krijgt dan alleen 2 x 2.0 stereo, maar voor achtergrondmuziek maakt dat niet uit.

Echter kan je Zone 1 (dus de versterkte uitgangen) veelal ook nog verdelen. Veelal kreeg je dan iets als Speakers A en Speakers B. Dat kan je op deze achterkant mooi zien. Front B is daar een andere zone. Dus die speakers kan je dan bijvoorbeeld ergens anders hangen. Dan kan je tijdens het afspelen kiezen of je af wilt spelen over alleen Speakers A, alleen Speakers B of Speakers A + B.

Dus al met al zijn er wel wat mogelijkheden om met de zones te "spelen" als het ware. Ik neem aan dat je met de AVR-3311 de versterkte uitgangen ook wel kan "splitsen" aangezien niet alle uitgangen dezelfde achtergrondkleur hebben.

Denk dat het beste is eens een lijst met eisen op te stellen waar de nieuwe receiver aan moet voldoen. Want als je klaar kan zijn met een receiver van de helft van het geld van een AVR-3311 en daarnaast een andere versterker voor een bepaalde zone is dat natuurlijk wel beter. Dus één eis van je is dat je drie zones nodig hebt. Maar wat te denken van andere opties waar je een receiver op kan kiezen:
  • HDMI 1.4, dus met 3D en dergelijke. Of heb je dat niet nodig en zou een oudere receiver met HDMI 1.3 ook kunnen.
  • Hoe veel en welke apparaten wil je er allemaal op aan gaan sluiten, dus hoeveel ingangen heeft de receiver minimaal nodig.
  • Wil je 5.1 of wellicht later nog 7.1. Sommige receivers laten bijvoorbeeld 5.1 + een andere zone toe, maar daardoor geen 7.1 meer + een andere zone. Dit omdat je dan de uitgangen van de 7.1 gebruikt voor de andere zone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarce
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-05 15:35
FeaR1986 schreef op donderdag 09 december 2010 @ 20:32:
De AVR-3311 heeft inderdaad drie zones. Eén actieve zone waar je dus passieve speakers op aan kan sluiten. Dan zijn er nog Zone 2 en Zone 3 te zien op de achterkant van de receiver. Deze heeft echter alleen RCA-uitgangen en zijn dus onversterkt. Op deze uitgangen kan je dus actieve speakers aansluiten, maar inderdaad maar twee per zone. Al kan je op zich RCA met gemak splitsen. Je krijgt dan alleen 2 x 2.0 stereo, maar voor achtergrondmuziek maakt dat niet uit.
Hmmm... Niet helemaal waar...

Denon heeft al jaren meerdere zones versterkt op deze modellen.
Als je naar de achterkant kijkt, zie je dat er bij één speaker aansluiting "amp assign" staat. Dat kan je in het menu instellen.

Als je in de handleiding kijkt, zie je dat de zone 2 of zone 3 kan toewijzen aan de surround back versterker.
Daarbij heb je voor zowel zone 2 áls zone 3 een onversterkte maar wel geregelde line uitgang.
Deze kan je aan een simpel versterkertje (bijv. de Project Amp Box, kan je ook nog laten trigeren door de Denon) koppelen en zo de extra ruimte versterken.

De grotere modellen hebben nog meer versterkers aan boord en kunnen wel twee extra zones versterken. Maar de extra prijs is meer dan als je gebruik maakt van een Project amp box...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Maarce schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 09:48:
[...]
Hmmm... Niet helemaal waar...
Ah oké :)
Had niet echt zin om heel de manual door te lezen, dus vandaar dat ik er maar van uit ging dat het standaard was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:46

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik ben wel even benieuwd welke zaak in Den Haag dit was.
D'r zijn d'r namelijk niet zoveel, en ik wil over niet al te lange tijd ook gaan zoeken :)

Ik ken Praalder, Olie&Olie schijnt ook goed te zijn :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Even een update,

Ik ben zojuist naar HOBO HIFI geweest waar ik zeer netjes en denk ik kundig werd geholpen. Maargoed het word er allemaal niet gemakkelijk van. Deze meneer komt volgende week hier thuis eens kijken om op te nemen wat de meest geschikte oplossing is. Hij stelde ons voor om te gaan voor B&W speakers, verschillende types gaan we volgende week beluisteren (in iedergeval XT2,CM8,CM9) is dit wat?. Pff wat een wereldje, zoveel merken zo veel meningen, kiezen gaat lastig worden maar ik ga wel proberen eruit te komen met deze zaak omdat service en installatie ook heel belangrijk zijn.
Ik hou jullie op de hoogte, wat betreft de receiver, nog weinig over gesproken maar de verkopers voorkeur ging uit naar meer sonos apparatuur(in iedergeval voor zone 2) en een losse receiver voor de dolby ruimte.

@The Eagle, ik heb je net een PM gestuurd met de naam van de zaak. Hoewel mijn ervaring slecht is met die zaak vind ik het niet netjes om zo op een openbaar forum te plaatsen.

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 322836 op 10-12-2010 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08-05 13:47

DjVe

Hatsaflats!

Anoniem: 322836 schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 13:03:
Even een update,

Ik ben zojuist naar HOBO HIFI geweest waar ik zeer netjes en denk ik kundig werd geholpen. Maargoed het word er allemaal niet gemakkelijk van. Deze meneer komt volgende week hier thuis eens kijken om op te nemen wat de meest geschikte oplossing is. Hij stelde ons voor om te gaan voor B&W speakers, verschillende types gaan we volgende week beluisteren (in iedergeval XT2,CM8,CM9) is dit wat?. Pff wat een wereldje, zoveel merken zo veel meningen, kiezen gaat lastig worden maar ik ga wel proberen eruit te komen met deze zaak omdat service en installatie ook heel belangrijk zijn.
Ik hou jullie op de hoogte, wat betreft de receiver, nog weinig over gesproken maar de verkopers voorkeur ging uit naar meer sonos apparatuur(in iedergeval voor zone 2) en een losse receiver voor de dolby ruimte.

@The Eagle, ik heb je net een PM gestuurd met de naam van de zaak. Hoewel mijn ervaring slecht is met die zaak vind ik het niet netjes om zo op een openbaar forum te plaatsen.
B&W CM serie klinkt super en is eigenlijk een veilige keuze. Ik ken vrijwel geen mensen die de CM serie niet goed vinden klinken. Er is natuurlijk veel meer leverbaar (ook bij HOBO) dus ga eens luisteren en laat je beslissing afhangen van de speakers (zoek daar een receiver bij). Persoonlijk vind ik B&W erg goed met Arcam klinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtjv
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-02-2023
tkoot: Ik denk dat het belangrijkste is dat je je niet laat opnaaien. Bedenk wat je (ongeveer) wil uitgeven, en laat je daar niet te veel vanaf brengen. (Bijvoorbeeld 200 euro meer op een budget van 5000 kan natuurlijk wel, maar maak het niet te gek.) Luister naar je eigen muziek op de speakers die je worden aangeraden in de winkel, en luister ook naar een paar die je misschien niet worden aangeraden. Vraag je ook af hoe de installatie in je huis zal staan, en hoe belangrijk dat voor je is. (Een prachtig klinkende set, waarvan je iedere keer als je 'm ziet denkt "gadver, wat lelijk", word je niet gelukkig van.)

Over de zones: ik vind Sonos een geweldig systeem, en het biedt je meer gebruiksgemak dan een reciever met meerdere zones, maar het kost ook meer. Ook hiervoor moet je je dus afvragen of je het dat waard vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 185410

Ik denk dat als je een Rel T1 als waardeloos bestempelt je anders naar muziek luistert dan 90% van de forum-gangers. Advies geven wordt dan lastig.

Wat betreft luidsprekerkeuze is het lastig om je te zeggen welke goed zijn aangezien we je smaak niet weten. Dat wordt luisteren

Wat betreft werken met zones;
Op receivers kan, maar over het algemeen werkt de bediening niet intuïtief of ronduit vaag. (Ervaring met Onkyo en marantz)
Laat een verkoper eens uitleggen hoe je een zone koppelt aan een bron, hoe je van die zone het volume verandert en hoe je dat op de afstandsbediening doet. Als hij voordat hij het kan laten zien eerst naar de manual moet grijpen is dat al een teken dat het niet logisch/eenvoudig is.

Het mooiste is (lijkt mij!) om te werken met een Sonos bundel pakket. Je hebt dan;
Een ZP120 die je voor je luidsprekers in de keuken kunt gebruiken
een ZP90 die je voor de luidspreker op je terras kunt gebruiken (die zijn actief toch?)
een fancy afstandsbediening voor de bediening
de Sonos ZP90 die je al hebt koppel je aan een 5.1 receiver om diezelfde content af te spelen.
Die receiver kan kan een heel betaalbare Denon AVR1611 zijn, tot een luxe Rotel RSX-1550

Voordeel, je bent voor de aansturing van zone 2 en 3 onafhankelijk van je surround ruimte. De muziekkeuze kan op locatie (keuken/terras) Geen extra apparaten die in het zicht moeten staan. Toegang tot internetradio/iTunes/Spotify etc. Daarnaast kun je het zone verhaal uitbereiden naar je slaapkamer/werkkamer/badkamer met S5's of andere ZP120's met luidsprekers. (je bent niet tot de 3 zones beperkt)

Nadeel, een bundel en een ZP90 kosten samen 1350 euro, dat gaat dan van je receiver budget af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarce
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-05 15:35
Anoniem: 185410 schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 14:00:

Het mooiste is (lijkt mij!) om te werken met een Sonos bundel pakket. Je hebt dan;
Een ZP120 die je voor je luidsprekers in de keuken kunt gebruiken
een ZP90 die je voor de luidspreker op je terras kunt gebruiken (die zijn actief toch?)
een fancy afstandsbediening voor de bediening
de Sonos ZP90 die je al hebt koppel je aan een 5.1 receiver om diezelfde content af te spelen.
Die receiver kan kan een heel betaalbare Denon AVR1611 zijn, tot een luxe Rotel RSX-1550

Voordeel, je bent voor de aansturing van zone 2 en 3 onafhankelijk van je surround ruimte. De muziekkeuze kan op locatie (keuken/terras) Geen extra apparaten die in het zicht moeten staan. Toegang tot internetradio/iTunes/Spotify etc. Daarnaast kun je het zone verhaal uitbereiden naar je slaapkamer/werkkamer/badkamer met S5's of andere ZP120's met luidsprekers. (je bent niet tot de 3 zones beperkt)

Nadeel, een bundel en een ZP90 kosten samen 1350 euro, dat gaat dan van je receiver budget af.
Dit vind ik eigenlijk ook de mooiste oplossing.
Voordeel is inderdaad dat je op de versterker kan bezuinigen, een versterker kan nemen die precies doet wat jij wil in je 5.1 oplossing.

Daarbij komt dat de besturing absoluut makkelijker wordt. De meeste receivers werken ook in de extra zone met infrarood. Wat heel leuk is als alle zones in één ruimte zijn, maar wanneer komt dat nou voor. Je kan wel ir verlengers in de extra zones plaatsen natuurlijk, maar wordt je daar vrolijk van?

Sonos krijg je een mooie afstandsbediening bij. En je kan ze ook heel goed met je iPhone of Android besturen. Werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@ Jordy, die CM is alleen helaas weer wat groot, maargoed even goed nadenken waar de nadruk op leggen; kwaliteit of design

@dtjv, een budget heb ik niet echt eigenlijk er zijn dingen die te gek zijn maar sta best open voor een wat duurder gebeuren.. Wil immers een Goed systeem.

@Super, die Rel vonden we met ze alle inderdaad niets puur om het feit dat hij zo afwezig was. Denk dat iedereen hier wat meer houd van toch een licht aanwezige bassbox, zeker bij kleinere speakers. Die zwaardere R305 vond iedereen hier wel heel lekker klinken
Wat betreft de toepassing van Sonos, heb je gelijk het is inderdaad het mooiste. Vervelend is alleen dat er maar 2 speakers op die Sonos kunnen.. Dat betekend dat er 3xZ90's nodig zijn (buiten 1 en 2, en woonkamer) en een Z120. Deze kastjes zijn best prijzig en het mag best geld kosten maar ben het ook niet zat. Ik dacht dus 3 kastjes te kunnen besparen dmv goede versterker.

Wat die versterker betreft, wat bedoelt iedereen met een versterker die doet wat jij wil. Ik zie dit vrij simpel, maar hoe belangrijk is dat? Wat heb ik aan HDMI? Dat is voor de TV maar receiver?? Wat met 3D etc. Wat ik nu weet, het moet goed zijn en de party functie van de Denon beviel me goed (alles sterio) ideaal voor een feestje
Pagina: 1