Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-08-2022
Geachte mede Tweakers,

Ik heb op 14-10-2009 een iPod Touch V3 8GB gekocht bij Bol.com voor 169,00 euro.
Ongeveer drie weken geleden heb ik de iPod als defect zijnde teruggestuurd naar Bol.com.
Dit heb ik keurig gedaan via de RMA procedure. Ik heb de iPod in zijn originele verpakking met alle accessoires: originelen Apple iPod oordopjes(als nieuw), oplaad en verbindings stekker, boekjes, stikkers en standaard verstuurd.

Nu kreeg ik vandaag een brief omtrent de iPod die ik naar Bol.com had opgestuurd.

Het betreft de onderstaande brief tussen aanhalingstekens, "precies" zoals ik hem hebben ontvangen via de post.

"Betreft: Prijsopgave

Geachte relatie,

Wij hebben uw apparaat onderzocht en hebben de servicekosten op basis van een eerste diagnose begroot op EURO 297.00 (incl. BTW).
Omschrijving van de nog uit te voeren service:
Lcd ingebrand, jack beschadigd, gebruikersschade. Ipod herstellen-vervangen

Indien u ons opdracht geeft voor het uitvoeren van de service zullen wij deze gaan uitvoeren.
Als, ingeval van reparatie, tijdens het repareren blijkt dat ten gevolge van een afwijking in de prijs van de benodigde onderdelen een prijsafwijking van meer dan 10% ontstaat zullen wij u middels een herziene prijsopgave alsnog voor akkoord vragen.
Op door ons uitgevoerde service wordt 3 maanden garantie verleend.

Indien u besluit niet akkoord te gaan met de nog uit te voeren service zullen wij u wegens het door ons verrichte onderzoek een basistarief ad EURO 31.30 (inclu. BTW) in rekening brengen.
Graag zien wij u reactie zo spoedig mogelijk tegemoet.

Door deze brief/e-mail te beantwoorden en in onderstaande tabel uw keuze aan te kruisen,
verstrekt de opdracht en gaat u akkoord met de betalingsverplichting van de aan de opdracht verbonden kosten, meer in het bijzonder de kosten van reparatie of onderzoek,
inclusief eventuele kosten van transport en/of voorrijden.

( ) De service van ordernummer xxxx/xxxxx uitvoeren, op basis van de geschatte reparatiekosten ad EURO 297.00 (inclu. BTW), inclusief de eventuele transport en/of remboursements kosten.
( ) De service niet uitvoeren en wenst het apparaat niet hersteld retour te ontvangen tegen betaling van de onderzoekkosten** ad EURO 31.30 (inclu. BTW), inclusief de eventuele transport en of remboursements kosten.

** In geval van een huisbezoek opdracht waarbij voordat er een eerste bezoek aan huis heeft plaatsgevonden een vrijblijvende offerte is afgegeven, zullen ingeval van "niet akkoord"geen kosten in rekening worden gebracht.

Datum: Handtekening:

Met vriendelijke groeten,

E-Care Repair Services BV
Telefoon: 026-3193333
Fax: 026-3193377"

Het meest frappante is natuurlijk de kosten die er in rekening worden gebracht bij het repareren van de iPod. Nieuw is de iPod namelijk veel goedkoper. Dat niet alleen, waarom worden er überhaupt kosten in rekening gebracht ? De iPod is buiten mijn schuld om dus danig defect geraakt dat Bol.com voor de kosten moet opdraaien.

Zie ook de garantie van elektronica bij Bol.com, die geen woord rept over eventuele kosten als het apparaat ondanks eigenlijk gebruik defect en of niet voldoet aan de redelijkerwijs gewekte verwachtingen.

Ik citeer:

"Reparatie of vervanging bij defect na 14 dagen
U heeft een wettelijk recht op een artikel dat voldoet aan de redelijkerwijs gewekte verwachtingen. Als een artikel onverwachte kapot gaat of niet meer goed werkt, dan vernemen wij dat graag zo snel mogelijk.

Wilt u een defect artikel uit de categorie elektronica of computer laten repareren, print dan dit reparatieformulier en vul het volledig in. Stuur het formulier samen met het artikel (zie omschrijving op het formulier) en de factuur/pakbon of een kopie of ander bewijs van aanschaf bij bol.com, in een deugdelijke verpakking kosteloos naar:

bol.com elektronica defecten
Antwoordnummer 4590
6920 ZX Duiven

Wij adviseren u om een kopie te maken van het reparatieformulier voor uw eigen administratie.

Zodra wij uw zending ontvangen hebben brengen wij u hier via een e-mail van op de hoogte. Houd rekening met een reparatietermijn van 4-6 weken.
Alle reparaties worden door een erkend bedrijf afgehandeld."

Aangezien de iPod niet door mijn toedoen defect is geraakt vind ik het dus raar dat ik een rekening toegestuurd krijgt. Wel staat er dat iets dergelijks gebeurt in het geval van oneigenlijk gebruik.

Ik citeer:

"Oneigenlijk gebruik
Als het defect val- stoot of waterschade betreft, het artikel oneigenlijk gebruikt is of het defect binnen het verwachtingspatroon bij normaal gebruik van het artikel lag, kunt u geen aanspraak maken op gratis reparatie of vervanging. U ontvangt dan een vrijblijvende prijsopgave voor de kosten van herstel. U kunt daarna aangeven of u akkoord gaat met reparatie tegen het aangegeven bedrag of dat u afziet van verdere afhandeling. In het laatste geval kunt u uw artikel terugkrijgen. De transportkosten voor de retourzending komen hierbij voor uw eigen rekening. het artikel wordt u in beide gevallen onder rembours aangeboden. U betaalt dus aan de postbode."

Aangezien ik het product niet oneigenlijk heb gebruikt en er in de toegestuurde brief ook geen vermelding wordt gemaakt van oneigenlijk gebruik c.q. defect door eigen toe doen. Snap ik niet waarom ik toch de rekening krijg.

In de brief stond namelijk het volgende:

"Omschrijving van de nog uit te voeren service:
Lcd ingebrand, jack beschadigd, gebruikersschade."

Bedoelen ze dan schade veroorzaakt door de gebruiker of schade door gebruik ?
Schade door gebruik is namelijk heel normaal, denk aan de krassen op de aluminium achterkant van de iPod Touch. Deze krassen zijn onvermijdelijk, ook bij normaal gebruik.

Uit het woordenboek:
"schade Uitspraak: ˈsxadə 1: schaden 2: schades Zelfst. Naamw. nadelig gevolg van een gebeurtenis `brandschade` `schadeclaim` `de schade herstellen` `De storm heeft een hoop schade aangericht.` door schade en schande wijs worden (= door een vervelende... '"

"Nadelig gevolg van een gebeurtenis."

In mijn geval eigenlijk gebruik(de gebeurtenis) die blijkbaar nadelig gevolg heeft op het gebruikte product. Nadelig gevolg in de zin dat "het gebruik" krassen op de aluminium achterkant van de iPod Touch achterlaat.

Mijn iPod had geen oppervlakkige schade aan het beeldscherm in de zin dat er krassen o.i.d. opzaten.
De schaden die mijn iPod had was dus niet van esthetische aard. De achterkant was wel beschadigt in de zin dat er wel krassen opzaten. Het defect en of voldoening was dus niet van esthetische aard. Het defect was dus een beperking van de functionaliteit. Namelijk dat de 3,5mm jack niet meer bleef steken en dat het beeldscherm een vlek had waar geen beeld meer was(doden pixels).

De grote hamvraag is nu natuurlijk wat ik moet gaan doen om te zorgen dat ik gewoon krijg waar ik recht op heb. Hopelijk zijn er hier wat mensen met ervaring omtrent Bol.com en iPod touches.

Alvast bedankt voor de hulp en advies.

PS ik hoop dat dit wel de juiste sectie is voor deze vraag. Mocht dit niet het geval zijn dan zou ik een mod graag willen verzoeken het te verplaatsen naar de juiste sectie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Garantiekwesties passen beter in het Shopping Forum, dus een move die kant op :)

4i > SF

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
Ik heb zitten twijfelen tussen 4i en SF. Sorry dat ik de fouten keuzen heb gemaakt en bedankt voor de move die kant op ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:11
Hebben ze foto's gemaakt van de schade? Zo snel mogelijk opvragen dan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:42
Vraag eens om een paar foto's als bewijs dat die jack-plug beschadigd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17:11
Apple heeft zo'n simpel stickertje binnen in je JACK aansluiting geloof ik, als die Roze kleurt zeggen ze jammer joh.
Is die blauw zeggen ze prima.

Weet niet hoe het apparaat eruit ziet, maar elk raar krasje of defect doet een fabrikant grijpen naar misbruik aka no waranty ( absurd ofc )
Benieuwd hoe dit afloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
Kalua schreef op donderdag 09 december 2010 @ 16:44:
Hebben ze foto's gemaakt van de schade? Zo snel mogelijk opvragen dan..
Ik zal zo eens mailen om opheldering en foto's.
dominator schreef op donderdag 09 december 2010 @ 16:46:
Vraag eens om een paar foto's als bewijs dat die jack-plug beschadigd is.
Jack-plug is defect omdat het stekkertje van mijn oordopjes niet blijven steken. Dit is een defect dat ik vermeld heb.

[ Voor 11% gewijzigd door madmaxnl op 09-12-2010 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:52
De vraag is voor een gedeelte, komt deze schade door normaal gebruik of door misbruik. Daar hangt een hoop van af.
Als de jack afgebroken is, dan is dit vaak geen gebruiker schade, maar gebruikers misbruik. Of dit ook van toepassing is, kan ik hier vandaan niet zeggen. Daar heb je foto's voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
Nou de jack zelf is in orden maar van binnen is er iets mis want mijn plug blijft niet steken. Bij het misten of geringste laat deze los. Alsof het 3,55mm is i.p.v. 3,5mm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
Er is weer nieuws.

9-12-2010 Heb ik de volgende mail gestuurd:

"Geachte Meneer/Mevrouw,

Ik heb een vraag over mijn product dat u momenteel in uw bezit heeft.

Ik meen zelf recht te hebben op de garantie aanspraak van het product dat bij Bol.com heb gekocht.
Mijn vraag is dan ook waarom ik vandaag een prijsopgave heb ontvangen omtrent de reparatiekosten van mijn product.
Want volgens Bol.com zou een vervangend product/reparatie gratis moeten zijn in het geval van defect buiten mijn schuld om.
Ook vind ik het raar dat de reparatiekosten hoger zijn dan het product oorspronkelijk was.
Tevens zou ik graag foto's willen ontvangen waarop bewijs is te zien dat het product door mijn schuld defect is geraakt.

Ik wil u er vervolgens nog even op attenderen dat ik een topic omtrent dit probleem heb geopend:

iPod Touch Garantie

Hoogachtend,

Jesse Merkus"

Zelfde dag kreeg ik al antwoord:

"Geachte,

Wij hebben deze mail doogestuurd naar het
externe bedrijf. Uw opmerking met betrekking
tot de topic is mij niet helemaal duidelijk, wat verwacht
u dat wij hier mee gaan doen ?

Met vriendelijke groet,

E-Care
X. Yzzzzzz"

10-12-2010 Kreeg ik weer mail maar deze mail kwam in de ongewenste map waardoor ik daar pas gister achterkwam...

"Beste klant,

U ipod is buiten garantie voor Apple door de hoevelhied beschadiging op u toestel. (zie fotos)

Ipods zijn niet gerepareerd maar vervangen door Apple.

Daarom heeft u een prijsopgave gekregen voor u ipod..

met vriendelijk groet / kind regards,

Xxxxx Y. Zxxxxx
Customer Service
ComServe Network Netherlands B.V.
Ruwekampweg 11
5222 AT 's-Hertogenbosch
Netherlands
073-6273300

P Please consider the environment before printing this e-mail.

From: E - Care
Sent: vrijdag 10 december 2010 9:11
To: Xxxxx Zzzzzz
Subject: FW: ordernummer xxxx/xxxxxx

Xxxxxx,

Apple for you J can you pls check and reply to this customer? D6600B191299003

Alvast bedankt,

Mvg,

Xxxxx

From: Info [mailto:@e-care.nl]
Sent: donderdag 9 december 2010 18:32
To: E - Care
Subject: FW: ordernummer xxxx/xxxxxx

Kunnen jullie dit verklaren ?

Met vriendelijke groet,

E-Care

Van: Jesse Merkus [mailto:@hotmail.com]
Verzonden: do 9-12-2010 17:58
Aan: Info
Onderwerp: ordernummer xxxx/xxxxxx

Geachte Meneer/Mevrouw,

Ik heb een vraag over mijn product dat u momenteel in uw bezit heeft.

Ik meen zelf recht te hebben op de garantie aanspraak van het product dat bij Bol.com heb gekocht.
Mijn vraag is dan ook waarom ik vandaag een prijsopgave heb ontvangen omtrent de reparatiekosten van mijn product.
Want volgens Bol.com zou een vervangend product/reparatie gratis moeten zijn in het geval van defect buiten mijn schuld om.
Ook vind ik het raar dat de reparatiekosten hoger zijn dan het product oorspronkelijk was.
Tevens zou ik graag foto's willen ontvangen waarop bewijs is te zien dat het product door mijn schuld defect is geraakt.

Ik wil u er vervolgens nog even op attenderen dat ik een topic omtrent dit probleem heb geopend:

iPod Touch Garantie

Hoogachtend,

Jesse Merkus"

De foto's waar het omgaat:

Afbeeldingslocatie: http://i216.photobucket.com/albums/cc273/madmaxnl/IMG_7418-small.jpg?t=1292337693
Afbeeldingslocatie: http://i216.photobucket.com/albums/cc273/madmaxnl/IMG_7417-small.jpg?t=1292337693
Afbeeldingslocatie: http://i216.photobucket.com/albums/cc273/madmaxnl/IMG_7416-small.jpg?t=1292337693
Afbeeldingslocatie: http://i216.photobucket.com/albums/cc273/madmaxnl/IMG_7415-small.jpg?t=1292337693

Wat ze dus blijkbaar zeggen is dat de krassen de reden zijn dat ik geen aanspraak meer kan maken op de garantie. Voor zover ik weet zijn dergelijken krassen gewoon normaal want de achterkant raakt namelijk bekrast bij normaal gebruik. Door hem over een tafel heen te schuiven zonder er druk op uit te oefenen krijg je al dergelijken krassen... Dat zou dan Appel kwaliteit moeten zijn.

Namen e.d. zijn veranderd naar X,Y,Z en nummers zijn ook gecensureerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Ziet er inderdaad niet zo raar uit, behalve dat scherm dan.

Maar goed dat staat allemaal los van je jack aansluiting ?, maar goed iedereen weet als je je auto laat fixen voor een nieuwe band en de portier is ook kapot fixen ze die ook en daarna willen ze even vangen..

Al is dat niet wat je wilt.
Ik zou gewoon steen vast je poot strak houden, er is niks te zien wat met een jack te maken heeft naar mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-10 23:03
Wow bizar zeg, dat doet toch niks af aan je garantie? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Noxious schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 16:03:
Nee, maar goed die fabrikanten denken allemaal dat als er 1 ding al lelijk / beschadigd is ze je de rest ook mogen weigeren.

Total package nonsense noem ik het ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
Noxious schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 16:03:
Blijkbaar wel, maar goed.

Ik zal binnen kort wel eens bellen met Bol.com want die zijn in mijn ogen verantwoordelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EoG
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01-08 09:06

EoG

BOFH

Ik snap je punt en het is best lelijk dat er zo gehandeld wordt. Ik zelf heb ooit een probleem gehad met de lock button van een iPod (niet touch); ook met krassen op de achterkant, maar werd zonder problemen omgeruild! Overigens vermoed ik dat Apple uit gaat van valschade (je scherm zit er inderdaad niet zo netjes uit ;)) en dat ze daar ook de problemen met je jack uit verklaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
Maar dat is het hem nu juist, het scherm zelf is nog gaaf(geen krassen). En die vlek wordt groter als de iPod aanstaat. En er is geen beschadigingen aan de buitenkant van het scherm waar de vlek zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:11
Je scherm heeft een barstje, dus zullen ze het op valschade gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EoG

EoG

BOFH

Als een vlek zichtbaar is als een apparaat uit staat is het 9 van de 10 keer valschade/drukschade, dus ik kan mij er zeker wel wat bij voorstellen als Apple dit bestempeld als fysiek beschadigd.

Moet er wel een voetnoot bij zeggen dat ik het niet terecht vindt dat je zo wordt behandeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
Kalua schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 16:22:
Je scherm heeft een barstje, dus zullen ze het op valschade gooien.
Maar het is geen barst, het scherm is gewoon vlak en egaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

madmaxnl schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 16:31:
[...]

Maar het is geen barst, het scherm is gewoon vlak en egaal.
Krijg je dit effect ook niet als je met je scherm tegen de hoek van een tafel aan loopt?
EoG schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 16:26:
Als een vlek zichtbaar is als een apparaat uit staat is het 9 van de 10 keer valschade/drukschade, dus ik kan mij er zeker wel wat bij voorstellen als Apple dit bestempeld als fysiek beschadigd.

Moet er wel een voetnoot bij zeggen dat ik het niet terecht vindt dat je zo wordt behandeld.
Hoe kom je tot die conclusie? Kun je daar wat meer over vertellen en eventueel linken naar bronnen die op die manier redeneren?

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2010 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
Verwijderd schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 16:46:

Krijg je dit effect ook niet als je met je scherm tegen de hoek van een tafel aan loopt?
Weet ik niet maar dan zou er toch een deuk in het scherm moeten zitten of niet ?
Voor zover ik weet ben ik niet tegen de hoek van een tafel aangelopen met toevallig mijn iPod in mijn broekzakd ie dan tegen de hoek zou zijn aangekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
[...]

[...]

Hoe kom je tot die conclusie? Kun je daar wat meer over vertellen en eventueel linken naar bronnen die op die manier redeneren?
Is maar net wat voor pet ze op hebben, ze kunnen er elke reden voor geven.

Elke beschadeging proberen ze je aftewimpelen om niet te hoeven fixen of af te handelen, en nee niet de hele wereld is oegaboega eng of tegen mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EoG

EoG

BOFH

Ervaring. Heb jij ooit een dode pixel-brij gezien die te zien is als je scherm uit staat? Laat staan kleuren! Zo ja; erg knap, kun je linken naar bronnen die op die manier redeneren? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EoG schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 17:17:
[...]

Ervaring. Heb jij ooit een dode pixel-brij gezien die te zien is als je scherm uit staat? Laat staan kleuren! Zo ja; erg knap, kun je linken naar bronnen die op die manier redeneren? :+
Ik vraag je dit in het belang voor de zaak van TS en in het algemeen.

• madmaxnl
Nieuw mailtje gestuurd omdat ik vandaag een tweede brief kreeg...

"Beste,

Dus als ik het goed begrijp zijn de krassen op de achterkant de enige reden dat mijn iPod niet in aanmerking komt voor garantie ?
Maar dat is toch totaal niet logisch want wat hebben die krassen op de achterkant te maken met de defecten die mijn iPod heeft.
Ook zie ik zelf geen enkel verband met de krassen en het mogelijk daaruit voortvloeien van de defecten.
Ik heb trouwens vandaag voor de tweede keer een prijs opgave ontvangen waarin uw bedrijf zegt:
"Voor zover ons bekend heeft u hierop nog niet gereageerd."
Ik heb sinds de eerste brief die ik ontvangen heb al mail contact met uw bedrijf.
Dat ik de brief nog niet terug heb gestuurd met gekozen keuze is omdat ik het dus niet eens ben met de mogelijke keuzes.

Ik wil u dan nu ook verzoeken met concreet bewijs te komen dat de defecten te weten:
Kapotte/ingebrande LCD en niet goed functionerende 3,5mm jack aansluiting mijn schuld zijn.
Dat de iPod op de achterkant bekrast is heeft daar namelijk niks mee te maken.

Hoogachtend,

Jesse Merkus"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
"Dhr Merkus,

Sorry voor het ongemaak, Ik ben zelf naar de reparatie afdeling gegaan om deze issue te bekijken.

Ik heb de prijsopgave gecanceled een deze toestel wordt behandeld onder de EU garantie termijnen. Apple 1 jaar garantie + 1 jaar EU

Verder ben ik met u eens dat de krassen geen probleem zijn een de brand plek is afkomstig van de headphone jack. Ook is er geen beschadiging te zien.

U ipod wordt zo snel mogelijk gemaakt en teruggestuurd.

met vriendelijk groet / kind regards,

Xxxx Y. Zzzzzz
Customer Service
ComServe Network Netherlands B.V.
Ruwekampweg 11
5222 AT 's-Hertogenbosch
Netherlands
073-6273300

P Please consider the environment before printing this e-mail."

Ziet er naar uit dat ze eindelijk serieus gaan handelen. Ik hoop dat het nu is opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-10 23:03
Dus de 'brandplek' in je scherm kwam ook door de defecte headphone jack? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
Weet ik niet. Ik denk dat ze daar wel achter zullen komen bij de reparatie. Alhoewel een reparatie niet al te slim is want een nieuwe is goedkoper...

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

madmaxnl schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 12:37:
Weet ik niet. Ik denk dat ze daar wel achter zullen komen bij de reparatie. Alhoewel een reparatie niet al te slim is want een nieuwe is goedkoper...
Maar dat is niet aan het reparatiebedrijf.
Overigens is het een misvatting dat een reparatiebedrijf alles maar op gebruikersschade gooit.

Een reparatiebedrijf haalt zijn inkomsten uit reparaties en niet uit het afwijzen ervan.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• madmaxnl
Ja precies, ze hebben er belang bij het te repareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
Zojuist een pakketje ontvangen via Rembours, ik mocht 50 euro neer tellen aan de deur dit uiteindelijk toch maar gedaan. Nu bleek dus dat ik een nieuwe iPod had ontvangen. Mooi toch ? Maar ondanks dit vraag ik me af waarom ik 50 euro service kosten moet betalen aan E-care moeten hun deze kosten niet verhalen bij Bol.com ? Of moet ik dat juist doen ?

Het staat ook niet echt duidelijk op ConsuWijzer:

"Moet de verkoper uw problemen gratis oplossen?
Wanneer hoeft u geen kosten te betalen?

Is uw product niet goed? Dan hebt u recht op een gratis reparatie of een nieuw product. Dat moet dan binnen een bepaalde tijd en zonder dat u daar te veel last van hebt. U kunt niet altijd kiezen tussen een reparatie of een nieuw product. Soms wil de verkoper het product alleen maar repareren, omdat dat goedkoper voor hem is. Deze keuze mag de verkoper zelf maken.

Voor een reparatie of een nieuw product hoeft u niet bij te betalen. Moet u van de verkoper wel bijbetalen? Dan mag u de koopovereenkomst ontbinden. U hebt er dan recht op dat u uw geld terugkrijgt. Soms krijgt u niet het hele bedrag terug. Bijvoorbeeld als u het product al een lange tijd zonder problemen hebt kunnen gebruiken.
Wanneer moet u een deel van de kosten betalen?

Kiest u voor een reparatie of een nieuw product? Dan is het soms redelijk om een deel van de kosten zelf te betalen. Bijvoorbeeld als u het product een lange tijd op een normale manier hebt kunnen gebruiken. En door de reparatie kunt u het product langer gebruiken. Of u hebt een product al lange tijd gebruikt, en u krijgt een nieuw product.
Wanneer moet u alle kosten betalen?

Hebt u het product normaal gebruikt en is het versleten? Of hebt u het verkeerd gebruikt? Dan moet u de reparatie zelf betalen. U hebt dan dus geen recht op een gratis reparatie of een nieuw product.

Deze rechten staan in de wet. De winkel moet zich hieraan houden. De verkoper mag bijvoorbeeld niet zeggen dat hij u niet kan helpen omdat de garantieperiode is afgelopen. Of dat er wat anders in de garantievoorwaarden staat.
Voorbeeld

U koopt een dure wasmachine die na 3,5 jaar opeens kapot gaat. De wasmachine kan niet meer gerepareerd worden. Dan hebt u recht op een gratis nieuwe wasmachine. Gebeurt dit niet? Dan kunt u de overeenkomst ontbinden. Dan hebt u er recht op dat u uw geld terugkrijgt."

Ach, mocht ik kunnen fluiten naar die 50 euro dan vind ik dat helemaal niet zo erg. Alhoewel ik er zeker niet van gecharmeerd ben. Iemand dus nog suggesties hoe die 50 euro terug te krijgen ? Achteraf gezien wellicht niet zo slim om het pakketje aan te nemen. Want ik heb het gevoel dat ik hierdoor akkoord ben gegaan met de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Inderdaad mooi een nieuwe maar raar 50euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
Ja raar, op het reparatie rapport staat het volgende:

"Apparaatgegevens:
Merk: Apple
Type: A1288
Soort: MP3 player
Serie NR.: 1A9336BF75J
Extra Nr.:
Accessoires:
Beschadiging: GEBRUIKT
Opmerking: !! Warning, CERTIFICATE WARRANTY
Koopdatum: 14-10-2009
Garantie: Nee
Aankoopnota: Ja
Koopbon Nr.:
Certificaat Nr.:

Klacht omschrijving:
Klachtcode: 1 - Constant
IRIS 110 - Voeding of werking
Toelichting: OORDOPJES BLIJVEN NIET MEER STEKEN IN AANSLUITING . BEELD DEFECT .

Reparatie omschrijving:
Sectiecode: XT - Apparaat behandeld door Externe Technische Dienst
Toelichting: Het apparaat is door de reparateur omgeruild voor een Apple IPOD
Materiaal:

Reparatiekosten:

Materiaal: € 0.00
Arbeidsloon: € 0.00
Voorrijkosten € 0.00
Transportkosten € 6.30
Behandeling € 35.02
Uitbesteed € 0.00
Coulance: € 0.00
Administratie: € 0.00
Korting: € 0.00

Subtotaal € 41.32
BTW € 7.85
Totaal incl. BTW € 49.17

Ik wil E-care hier niet mee gaan lastigvallen. Immers hebben zij hun werk gedaan en is het uiteindelijk toch Bol.com die voor de kosten zal moeten opdraaien ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Inderdaad :), gewoon even een mailtje sturen naar bol wat de bedoeling is.
Dan zie je vanzelf de reactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06-10 23:59
heb ook niet echt al te goede ervaringen met e-care zij voeren ook de reparaties uit voor de Wehkamp. had daar een home cinema-set besteld van LG (€150) khad em zes maanden en in die tijd istie drie keer opgestuurd. e-care heeft toen wel reparaties uitgevoerd maar het duurde echt heel lang. hij heeft iets van 4 maanden bij de reparateur gestaan. dat is dus meer dan een maand per reparatie. uiteindelijk heb ik gewoon m'n geld teruggeëist en dat ook gekregen. de Wehkamp heeft hier overigens keurig alles geregeld. dus idd gewoon de Bol.com äansprakelijk" stellen en vragen waarom er onder de gaantie toch kosten worden gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
Ik heb tot nu toe nog niks gehoord en er stond toch echt in de automatisch verstuurde reactie mail dat ik binnen 72 uur reactie zou krijgen op mijn mail.

29 Dec 2010 09:46:10 verstuurd dus ze hebben nog 10 uur. Dus vandaag voor 1 uur 's middags zullen ze moeten hebben gereageerd...

Eens kijken wat ze zeggen bij Bol.com

@supersnathan94

Behalve dat het lang duurt wordt je ook nog eens niet op de hoogte gehouden van vorderingen van de reparatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
madmaxnl schreef op zondag 02 januari 2011 @ 03:13:
Ik heb tot nu toe nog niks gehoord en er stond toch echt in de automatisch verstuurde reactie mail dat ik binnen 72 uur reactie zou krijgen op mijn mail.

29 Dec 2010 09:46:10 verstuurd dus ze hebben nog 10 uur. Dus vandaag voor 1 uur 's middags zullen ze moeten hebben gereageerd...

Eens kijken wat ze zeggen bij Bol.com

@supersnathan94

Behalve dat het lang duurt wordt je ook nog eens niet op de hoogte gehouden van vorderingen van de reparatie.
Dat Word je nooit, zelfs als ik als reseller een laptop van mer Asus / MSI of een ander merk ter reparatie heb gestuurd kan ik alleen maar kijken bij de status van de RMA, maar niet bellen met waar is die nu en wat is er gebeurd.

Dat krijg ik pas te zien / te lezen als die klaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
Ja dat snap ik maar plots stond er een mannetje van rembours voor mijn deur met de iPod waarvan ik niet wist of die gemaakt of vervangen was of zelfs nog in zijn originele staat. 50 euro most ik betalen zonder dat ik wist wat er gebeurt was. In mijn geval kon dat dus ook gewoon betekenen dat ze hem gewoon terug hadden gestuurd. Dat bedoel ik met slecht op de hoogte houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitch
  • Registratie: April 2001
  • Nu online
Vreemd, mijn iPod was vorig jaar ook kapot en die heb ik toen op aanraden van Bol.com direct naar Apple gestuurd, kreeg binnen een week een nieuwe geleverd. Had toen het idee dat Bol.com het maar moest oplossen, maar als ik dit zo lees ben ik blij dat ik dat niet gedaan heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
Heb je het nieuwe model ontvangen, of toch misschien een refurbished oud model?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
Nee het model wat ik heb gekregen was splinter nieuw in de sealing. Maar niet in een nieuwe verpakking. Het zat in de originelen verpakking waarin ik hem terug had gestuurd met oordopjes en alle andere accessoires.
Ik kreeg hem dus ook terug in deze verpakking met alles wat ik er bij had geduwd behalve dat de iPod helemaal niet zat in het plastic met de bescherm stikkers etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je had het best alles via Bol kunnen laten afhandelen. Nu ben je uiteindelijk zelf gaan communiceren met reparatiebedrijf / fabrikant en dat is jouw rol niet. Jij hebt enkel te maken met de winkel. Sterker nog, als jij afspraken met reparatiebedrijf / fabrikant gaat lopen maken, dan hoeft verkoper daar niet mee akkoord te gaan als je ze niet eerst zelf in staat gesteld hebt de zaak af te handelen.

Wat je het best kan doen is het even bij Bol voorleggen.

Overigens vind ik dat je zelf ook wel wat pro-actiever mag zijn. Je opent hier een topic met in de eerste reactie al een duidelijke mededeling naar de winkel dat je een topic geopend hebt. In de reactie daarna komt het ook weer terug. Dat we hier adviesen geven is natuurlijk prima, maar dit geeft wel een vieze smaak dat we gewoon eigenlijk jouw hele garantieafhandeling voor je mogen regelen, zonder eigen inzet, en met gelijk al te proberen de winkel onder druk te zetten met de melding dat er een topic loopt. Ik hoop dat je zelf ook snapt dat we graag advies geven maar niet de status van alle honderdduizenden garantiegevallen per jaar gaan oppakken omdat iemand denkt dat hij wel eens meer kan bereiken dan waar hij recht op heeft als onze naam genoemd wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
@Floppus je hebt wellicht gelijk maar ik denk dat dit topic zowel mijn ondersteund als anderen kan ondersteunen die in een zelfde lastig parket zitten. Wel vind ik het jammer dat je denkt dat ik me niet inzet. Ik zie dit topic meer als een openbaring. Het is helemaal niet de bedoeling dat de mensen in dit topic mijn hele garantie afhandeling voor mij mogen regelen en dat gebeurt ook helemaal niet.

Ondertussen al een tijdje contact met Bol.com.

"Geachte heer Merkus,

U geeft aan dat wilt weten waarom er een bedrag is gerekend bij de reparatie van uw iPod.
Het bedrag van euro 49,17 zijn onderzoekskosten. Deze worden altijd in rekening gebracht wanneer een artikel buiten de garantietermijn ter reparatie aan wordt geboden.
Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,

bol.com Klantenservice"

Mijn reactie:

"Beste,

Maar het artikel was niet buiten de garantietermijn ter reparatie aangeboden.
Want de garantietermijn is 1 jaar standaard van de fabrikant en dit wordt door de Europese wet uitgebreid tot 2 jaar.

Met vriendelijke groet,

Jesse Merkus"

Bol.com reactie:

"Geachte heer Merkus,

Onze klantenservice beschikt helaas niet over de door u gevraagde informatie. Om u toch van dienst te kunnen zijn, hebben we uw vraag naar de betreffende afdeling doorgestuurd. Zodra we een antwoord ontvangen, wordt u op de hoogte gebracht. Normaal gesproken kunnen we, uiteraard afhankelijk van de vraag, binnen een week antwoorden.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

bol.com Klantenservice"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoudeAardbei
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 06-10 00:24

KoudeAardbei

Moderator

madmaxnl schreef op maandag 10 januari 2011 @ 15:01:
Verhaal...

Bij Bol.com weten ze noch van toeten noch van blazen heb ik het idee.
Als ik dit zo hoor is het een mooie chaos daar, bestellen en leveren zal ongetwijfeld snel zijn maar de aftersales zijn om te huilen :F

Ben benieuwd of je je geld terugkrijgt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
Ben het helemaal met je eens maar goed wat doe je er aan. Juist ja, recensies schrijven en publiciteit opzoek om er zo anderen mensen er van op de hoogte te brengen. Het feit dat Bol.com goede reclames op de TV heeft zorgt ervoor dat al veel mensen bij hun dingen kopen en vervolgens voor verrassingen komen te staan. Zeker wat aftersales betreft maar daarbij komt ook nog eens dat de doorsnee consument allang niet altijd garantie claimt laat staan actief gaat handelen om zijn gelijk te halen.

[ Voor 50% gewijzigd door madmaxnl op 10-01-2011 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laat ik daar wel even duidelijk op reageren door te stellen dat -ik zeg niet dat je dat nu doet- SF ngeen ShopReview is. Als je je ervaringen wilt delen mbt de garantieafhandeling dan is de ShR daarvoor het beste middel. SF is bedoeld om je te helpen met garantieperikelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
Weer mail gekregen van Bol.com waarin ze nogmaals stellen dat ik geen aanspraak kan maken op het vergoeden van het geld bedrag. Ze stellen dat ik gebruikers schaden heb gemaakt en dat ze 11 januari de iPod Touch retour hebben gestuurd. Vervolgens stellen ze dat de kosten onderzoekskosten zijn en dat deze betaalt dienen te worden. Dit is opmerkelijk want ik heb al een nieuwe iPod Touch gekregen d.m.v. garantie. M.a.w. door de gebruikers schade zou ik helemaal geen garantie hebben kunnen krijgen(aldus Bol.com) iets wat ik dus wel heb gekregen.

Heeft iemand ervaring met het bellen naar bedrijven als Bol.com en of dat überhaupt nut heeft ?

[ Voor 8% gewijzigd door madmaxnl op 13-01-2011 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07-10 18:10
madmaxnl schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 17:07:
Weer mail gekregen van Bol.com waarin ze nogmaals stellen dat ik geen aanspraak kan maken op het vergoeden van het geld bedrag. Ze stellen dat ik gebruikers schaden heb gemaakt en dat ze 11 januari de iPod Touch retour hebben gestuurd. Vervolgens stellen ze dat de kosten onderzoekskosten zijn en dat deze betaalt dienen te worden. Dit is opmerkelijk want ik heb al een nieuwe iPod Touch gekregen d.m.v. garantie. M.a.w. door de gebruikers schade zou ik helemaal geen garantie hebben kunnen krijgen(aldus Bol.com) iets wat ik dus wel heb gekregen.

Heeft iemand ervaring met het bellen naar bedrijven als Bol.com en of dat überhaupt nut heeft ?
Bellen is altijd beter, als je persoonlijk praat met mensen krijg je veel meer voor elkaar dan met een mailtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
Ze hebben ondertussen al weer gereageerd en zouden het in de organisatie gaan bekijken hoe het nu echt zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rated
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10-08-2024
Snap niet waarom bol.com zo moeilijk doet.

Binnen de garantie hoeven ze het maar de claimen bij apple en dan heb je een nieuwe, het enige wat ze nu doet is zichzelf slechte publiciteit geven.

Misschien een tip om het de volgende keer gewoon in een winkel te kopen waar ze wel de mogelijkheid hebben om service te leveren, dan is namelijk iets wat webshops niet kunnen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:29

MsG

Forumzwerver

Aan de andere kant heb je toch wel mazzel gehad lijkt me? Het viel wel binnen de garantie, maar na 6 maanden binnen de garantie moet je al aantonen als consument dat het NIET door de consument komt maar door een defect die vanaf het begin af aan al aanwezig was.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rated
MsG schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 21:29:
Aan de andere kant heb je toch wel mazzel gehad lijkt me? Het viel wel binnen de garantie, maar na 6 maanden binnen de garantie moet je al aantonen als consument dat het NIET door de consument komt maar door een defect die vanaf het begin af aan al aanwezig was.
Klopt, maar binnen 1 jaar doet apple sowieso nooit moeilijk, alleen bij vocht schade zijn ze niet al te blij mee.
Bij Val/stoot schade is bij iets als een ipod touch of een iphone meestal een gebroken glasplaat het resultaat en niet een ingebrand scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
ThugNL schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 21:22:
Snap niet waarom bol.com zo moeilijk doet.

Binnen de garantie hoeven ze het maar de claimen bij apple en dan heb je een nieuwe, het enige wat ze nu doet is zichzelf slechte publiciteit geven.

Misschien een tip om het de volgende keer gewoon in een winkel te kopen waar ze wel de mogelijkheid hebben om service te leveren, dan is namelijk iets wat webshops niet kunnen! :)
Nee, fabrikanten geven maar 1 jaar garantie maar de Europese wet zegt dat alle producten minimaal 2 jaar garantie moeten hebben. M.a.w. Bol.com draait op voor de kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rated
madmaxnl schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 22:25:
[...]

Nee, fabrikanten geven maar 1 jaar garantie maar de Europese wet zegt dat alle producten minimaal 2 jaar garantie moeten hebben. M.a.w. Bol.com draait op voor de kosten.
Volgens de Europese wet ligt de eerste 6 maanden de bewijslast bij de verkoper, oftewel ik moet bewijzen dat jij het product niet naar behoren gebruikt hebt.
De overige 18 maanden ligt de bewijslast bij de consument, dus die moeten aantonen dat het om een defect gaat dat bij er bij aankoop al was.

Apple zegt gewoon 1 jaar garantie, en doen er verder niet moeilijk over.

Nu de TS aanspraak maakt op de garantie binnen de 6 maanden moet de verkoper (bol.com) dus met het bewijs komen dat de TS niet deugelijk met het product is omgegaan, dit zeggen ze nu omdat er krasjes op de achterkant zitten, no offence maar dit is dus gewoon een belachelijke reden.
Binnen die de garantie heeft de TS recht op een volledig vergoed product (Ipod touch in dit geval) en zou dus absoluut voor geen enkele kosten mogen opdraaien, en in dit geval is er toch 50 euro ''onderzoek'' berekend.

Dit is dus gewoon absurd en ik zou bol.com een mooie brief schijven (Ook een kopie van bewaren voor je eigen archief) dat je dit betaald hebt (Wel bewijs meezenden van de bon) en dit bedrag vergoed eist aangezien dit jou recht is, anders moeten ze met concrete bewijzen komen dat de TS het product niet naar behoren heeft gebruikt (Door middel van sensoren in de Ipod bijvoorbeeld).
Mochten ze dit niet doen kan je naar de kanton rechter of de geschillen commissie stappen en het op deze manier aanvechten.

Dreig hier ook een beetje mee dat je van plan bent verdere stappen te ondernemen mochten ze geen gehoor geven aan jouw verzoek, stel ze ook een termijn dat je binnen 14 dagen het bedrag op rekeningnummer ... wilt hebben.
De brief aangetekend verzenden zodat je ook zeker weet dat hij aankomt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-10 22:28

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Rated schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 23:48:
[...]

Volgens de Europese wet ligt de eerste 6 maanden de bewijslast bij de verkoper, oftewel ik moet bewijzen dat jij het product niet naar behoren gebruikt hebt.
De overige 18 maanden ligt de bewijslast bij de consument, dus die moeten aantonen dat het om een defect gaat dat bij er bij aankoop al was.
Nee, dit klopt ook niet helemaal. De EU adviseerd de lidstaten op dergelijke produkten 2 jaar garantie te verplichten, maar dit is door elke lidstaat zelf te bepalen hoe zij dit overneemt. In Nederland is de garantie in principe (theorie) beter geregeld. De garantie is zolang als je mag verwachten hoelang een produkt zonder problemen zou moeten blijven functioneren, waarbij in het eerste half jaar de bewijslast bij de levernacier ligt.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
madmaxnl schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 22:25:
... M.a.w. Bol.com draait op voor de kosten.
Volgens mij is er sowieso toch ook een regresrecht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rated
_Dune_ schreef op maandag 17 januari 2011 @ 02:26:
[...]

Nee, dit klopt ook niet helemaal. De EU adviseerd de lidstaten op dergelijke produkten 2 jaar garantie te verplichten, maar dit is door elke lidstaat zelf te bepalen hoe zij dit overneemt. In Nederland is de garantie in principe (theorie) beter geregeld. De garantie is zolang als je mag verwachten hoelang een produkt zonder problemen zou moeten blijven functioneren, waarbij in het eerste half jaar de bewijslast bij de levernacier ligt.
Het leuke is dat er dus in nederland geen specifieke termijnen genoemd worden, dus de verkoper kan op dit gebied alle kanten uit draaien die hij zelf wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMoose
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-09 22:38

TMoose

Mooooooose !!

Het voordeel is nu wel dat TS ondertussen van de reparateur een bericht heeft waarin vermeld wordt dat na inspectie is gebleken dat de gebreken van het scherm en de jack kosteloos verholpen worden, en dat eventuele krassen op de buitenkant daar verder niets mee te maken hebben.

Dat lijkt mij uitstekend bewijs dat er in dit geval gewoon aanspraak gemaakt kan worden op garantie. En aangezien het product < 2 jaar oud is, dient de herstelling onder de garantie volledig kosteloos te gebeuren.

TS kan in theorie Bol.com laten kiezen tussen het vrgoeden van de gemaakte kosten, en het ontbinden van de initiele koopovereenkomst, waardoor TS de ipod terug moet zenden, en het gehele aankoopbedrag vergoed moet krijgen.

Helaas is dit de praktijk....

Prusa mini+ & Xtool M1 & Anycubic Photon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
Zojuist mail van Bol.com ontvangen waarin ik toch gecompenseerd wordt voor de gemaakten kosten in de vorm van twee tegoedbonnen van 25,- euro. Al met al kan ik dan niet anders concluderen dat dit akkefietje toch een goede afloop heeft gekregen. Ondanks de tijd en moeite die het heeft gekost dit voor elkaar te krijgen een pluimpje voor Bol.com

Ik wil iedereen danken in dit topic voor de adviezen en reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind--
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11:42
Ik ben blij voor je dat het zo goed is afgelopen!
Ik weet dat dit al een post is van de vorige pagina maar ik vondt toch dat ik madmaxnl even gelijk moet geven in zijn comment:
madmaxnl schreef op maandag 10 januari 2011 @ 15:01:
@Floppus je hebt wellicht gelijk maar ik denk dat dit topic zowel mijn ondersteund als anderen kan ondersteunen die in een zelfde lastig parket zitten. Wel vind ik het jammer dat je denkt dat ik me niet inzet. Ik zie dit topic meer als een openbaring. Het is helemaal niet de bedoeling dat de mensen in dit topic mijn hele garantie afhandeling voor mij mogen regelen en dat gebeurt ook helemaal niet.
Ik vrees altijd voor dit soort dingen, nog nooit heb ik een goede afloop gehoord, tot nu!
Ik heb hier veel van geleerd ivm communicatie met het bedrijf, en dat garantie afhandelen valt reuze mee aangezien de meeste mensen vaak 'out of their head' schrijven.

Nogmaal ben ik blij met de goede afloop!

There is no real life, there is just AFK.

Pagina: 1