Ik heb de volgende XML structuur :
Dus de classificaties zijn afgesplitst.
Ik doorloop de XML vanuit /WebShopXML/ProductGroup/Products/, dat is dus mijn beginnode.
Nu probeert ik met XPath de naam van de classificatie bij een ProductNumber te krijgen. Maar hoe doe ik dit?
Wat ik momenteel probeer is het volgende :
../../../Classifications/Classification[@ID=../ProductGroupClassification/Classification[@Level=1]/@ID]/ClassificationName/text()
Maar dat geeft geen resultaten.
Proefondervindelijk ben ik erachter gekomen dat het fout gaat in het stukje @ID= dan zit hij al in de Classification node, waarvandaan ik dus niet meer de huidige Classification ID kan terugvinden.
Wat doe ik verkeerd?
[offtopic]XML kloppend gemaakt in een edit[/quote]
XML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
| <WebShopXML> <Classifications> <Classification ID="12348759"> <Parent ID=""/> <Synonyms> </Synonyms> <ClassificationName>Chemie</ClassificationName> </Classification> </Classifications> <ProductGroup ID="xxx"> <ProductGroupClassification> <Classification Level="1" ID="12348759"/> </ProductGroupClassification> <Products> <ProductNumber>123</ProductNumber> <ProductNumber>456</ProductNumber> </Products> </ProductGroup> |
Dus de classificaties zijn afgesplitst.
Ik doorloop de XML vanuit /WebShopXML/ProductGroup/Products/, dat is dus mijn beginnode.
Nu probeert ik met XPath de naam van de classificatie bij een ProductNumber te krijgen. Maar hoe doe ik dit?
Wat ik momenteel probeer is het volgende :
../../../Classifications/Classification[@ID=../ProductGroupClassification/Classification[@Level=1]/@ID]/ClassificationName/text()
Maar dat geeft geen resultaten.
Proefondervindelijk ben ik erachter gekomen dat het fout gaat in het stukje @ID= dan zit hij al in de Classification node, waarvandaan ik dus niet meer de huidige Classification ID kan terugvinden.
Wat doe ik verkeerd?
[offtopic]XML kloppend gemaakt in een edit[/quote]