Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• JBX
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 26-11 18:54
Hi gotters!

Ik vroeg me af welk ADSL2+ netwerk het beste werkt. Is er überhaupt verschil tussen BBned en Tiscali?

Dus, welke verdient jouw voorkeur (gekeken naar kwaliteit netwerk, niet klantenservice oid)
-Telfort (Tiscali)
-BBned (Alice, Scarlet, Online, ConceptsICT)
-Tele2 Versatel
-KPN (Hetnet, Planet, XS4All) (overpriced)

Have a nice day :)

[ Voor 25% gewijzigd door JBX op 09-12-2010 14:57 ]

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 30-11 01:44
Je bedoelt zeker het glasvezelnetwerk, geen ADSL2+ netwerk.
Want de glasvezelnetwerken voeden ook VDSL2, SDSL lijnen en Fiberlijnen die vanuit de centrale lopen.

Overigens klopt je lijstje niet.
Online (vroegere Wanadoo) heeft een eigen glasvezel netwerk.
Daarbij moet je BBNed eigenlijk indelen bij Tele2. Want dat is de nieuwe eigenaar van BBNed.

Samenvattend zijn er maar drie onafhankelijke glasvezelnetwerken voor ADSL/VDSL/SDSL.

KPN (WBA-A/WBA-E en Tiscali netwerk)
Tele2 (Versatel en BBNed netwerken)
Online (Online/Wanadoo netwerk)

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-09 21:22

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Mijn ervaring is tot nu toe voornamelijk met KPN (en ook vroegere Tiscali).
Heb zelf nu een XS4all abonnement, waarbij de lijn dus over KPN netwerk loopt, en heb daar nog niet echt problemen mee ondervonden.

Mijn ouders hebben tegenwoordig een Telfort lijn, wat nu dus KPN is. Die lijn is ooit overgenomen van SpeedLinq en werd toen volgens mij over het Tiscali netwerk afgenomen.
Ook daar is naar mijn idee de lijn stabiel en goed van kwaliteit.

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22:23
Hier geniet de voorkeur kpn/xs4all. Nergens anders krijg ik zo'n stabiele lijn als bij hen.

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:13
Mijn Online-lijn is ook perfect. Nog nooit down geweest in 4 jaar, en ik haal 16MB van de 20. Dikke prima dus :)

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:20

BHQ

Gelukkig is er nog wel onderscheid tussen Tele2 en BBned zeg :o

Ik zal als consument nooit iets willen nemen bij Tele2 of Wanadoo ivm. de dichtgespijkerde modems.. Valt bij de laatste wel enigzins mee, but still.

• fonsoy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:27
Jarpse schreef op donderdag 09 december 2010 @ 19:29:
Gelukkig is er nog wel onderscheid tussen Tele2 en BBned zeg :o

Ik zal als consument nooit iets willen nemen bij Tele2 of Wanadoo ivm. de dichtgespijkerde modems.. Valt bij de laatste wel enigzins mee, but still.
Als je dat belangrijk vindt moet je ook niet bij KPN zitten. Zelfs een simpel poortje forwarden is al lastig op de experia box. Netwerk is prima, maar voor een open modem en router moet je ze niet kiezen.

Lenovo W520 - i7 2720QM - 8GB DDR3 1333Mhz - 1080p - Nvidia 1000M - 9 cell accu

• JBX
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 26-11 18:54
cornfed99111 schreef op donderdag 09 december 2010 @ 18:45:
Online (vroegere Wanadoo) heeft een eigen glasvezel netwerk.
http://www.bbned.nl/partners/online-breedband
"Online Breedband is één van deze partners."
apart

Maar Telfort als Online zijn dus prima over het algemeen :)

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 30-11 13:43
Online heeft inderdaad een tijdje BBned abo's geleverd aka "ADSL Direct". Inmiddels zijn al deze abonnementen naar het eigen netwerk omgezet.

• IceM
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 30-11 09:44
Wat heeft een adsl netwerk nu weer met een modem te maken? Als KPN het stabielste netwerk heeft maar de modem bevalt je niet dan knoop je er gewoon een ander modem aan.
Je bedoelt zeker het glasvezelnetwerk, geen ADSL2+ netwerk.
Beetje vreemde uitspraak niet, of noem je een kabel netwerk ook een glasvezel netwerk? Dat de backbone van glas is en de uplinks in de wijkcentrale van glas zijn in de meeste gevallen moge duidelijk zijn maar dan wordt het nog niet meteen een glasvezel netwerk.

De stabiliteit van je adsl lijn hangt voor het grootste deel af van de apparatuur in de wijkcentrale, niet zozeer in de uplink capacitiet. De uplink is in de meeste gevallen wel voldoende (uitzonderingen daargelaten natuurlijk).

...

Pagina: 1