Raar wireless probleem + USB adapter

Pagina: 1
Acties:

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12:38
Volgend probleem stelt zich voor:

Ik heb een wireless router in de living (Sitecom) en wireless adapter in mijn PC via USB (Cisco).
Wat gebeurd er: wanneer ik de pc opstart, lijkt het alsof de USB adapter niet meer reageert. Hij zegt dat hij geen netwerken kan vinden, maar het lampje van Wireless Networks (3 blauwe streepjes) brandt wel op de stick, dus hij krijgt stroom. Ik trek deze uit de USB poort steek hem er direct weer in, probleem opgelost, maakt direct automatische connectie. Elke keer opnieuw na elke reboot.

Goed, probleem opgelost denk je dan. Nu komt het voor dat ik tijdens mijn surfsessie's wel eens de usb terug uit trekken en in moet steken, omdat de snelheid ineens dropt naar < 1Mbit.
Speedtesten hebben dit aan het licht gebracht. Na de connect/disconnect (zelfs het uittrekken in insteken moet niet manueel gebeuren, disconnect/connect is genoeg) is de snelheid weer +- 28Mbps. (30Mbps lijn)

Dan denk je: nieuwe USB adapter, andere USB poort... Zelfde fenomeen. Heb nu al 3 adapters getest.

En het strafste is: ik heb dit probleem ook gehad op mijn oude PC. Dit is ondertussen een nieuwe.

Iemand een IDEE?

Wat ik wel raar vind is dat de lichtjes van de USB adapter blijven branden, ook al heb ik een shutdown gedaan.

Logisch nadenken en je komt op de router uit? Wel raar dat met een dis/connect het probleem opgelost is.
De laptop daarintegen van de vriendin heeft hier geen last van, enkel de snelheidsdrops heb ik daar niet getest.

Never ever financial advice...

• kazzzdafke
Bijkomend:

Ik heb ongeveer een zelfde probleem gehad met mijn Belkin Pre N wireless modem.
Regelmatige disconnects etc, maar dit was nog op de oude pc en was opgelost met nieuwe Sitecom.
Normaal dat die dingen maar 1 jaar meegaan?

• kazzzdafke
niemand?

Verwijderd

802.11a? b? g? n? Als je wifi verbinding zelf maar 28mbit is heb je geen goede verbinding, ongeacht je internet snelheid. Hoe zit het met de afstand/obstakels tussen de apparaten? Zijn er eventuele interfererende bronnen in de buurt?

• kazzzdafke
Ok, even een beter beeld schetsen:

de router staat op het tv kastje en ik weet dat de tv eventueel storingen kan veroorzaken, maar ik heb hem ook al naast de pc direct gezet, zelfde probleem.

Er is 1 bakstenen muur en 1 itonmuur tussen, dus de ontvangst op zich is zeer goed. Het netwerk is 802.11G, omdat de laptop geen N compatible kaart heeft.

Heel deze config heeft GOED gewerkt.

• kazzzdafke
niemand?

• kazzzdafke
wanhoopsbump? :(

• DFS
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-02 10:44

DFS

Als je al meerdere usb-sticks hebt geprobeerd en verschillende computers en het probleem blijft dan zou ik kijken naar de router. Probeer eens een andere of reset naar factory defaults en stel het opnieuw in.

• kazzzdafke
hmmm ik heb een vermoeden..
Daarstraks de USB uitgetrokken en deze direct ingestoken na de POST...
Geen enkel probleem meer, maakte auto verbinding. (ik heb het wel nog niet over de speeddrops).

Ik ga dus eens proberen in de bios iets te zoeken wat mijn USB poorten onder stroom houden (in de aard van WOL, etc..) en dat uitschakelen.

Pagina: 1