Toetsenbord van een Dell reageert "niet"

Pagina: 1
Acties:

• erikfw
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13:44
Mn vriendin heeft onlangs een nieuwe laptop gekocht. Leuk, alleen de kleur is niet helemaal mijn smaak :9
Maar nou, na ongeveer 1,5 maand, reageert het toetsenbord niet meer naar behoren. het volgende:

Bij het aanmelden bij windows is een wachtwoord vereist, hier doet het toetsenbord soms nog wel en soms niet. Als hij het niet doet, dan kan ik zn scherm toetsenbord opvragen en via die manier het wachtwoord intypen.
Maar in windows zelf doet het toetsenbord gewoon helemaal niet! Als je op een toets drukt hoor je wel een geluidje (het is in ieder geval geen foutmeldingsgeluid, zn harde bongjjj dat je gelijk weer dit is fout ;) ) Maar een letter neerzetten op het scherm zit er niet in! Ook geen enkele andere "verandering" op het scherm te zien.

Ik heb zelf zitten te turen naar het scherm en het toetsenbord, maar ik heb echt geen flauw idee waar ik moet beginnen te kijken. Inspiratieloos hoe ik dit probleem zou kunnen oplossen.... Dus hopelijk heeft een van jullie een idee!

• JohnVanZetten
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-02 20:10

JohnVanZetten

Man on the run!

Keyboard driver al opnieuw geinstalleerd m.b.v. een usb-keyboard??

[X] Geschift | [_] Ongeschift

• itsalwaysme
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:17

itsalwaysme

Graast voor DB

Welk os?
is het een intern of extern toetsenbord?

@john-lienden:
over het algemeen heb je geen drivers voor je toetsenbord nodig. alleen misschien voor de extra toetsen.

Graast voor Division Brabant
It's hardware that makes a machine. It's software that makes it work (most of the time).

• Zyanox
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 02-12 15:04
Even kijken of de toetsenbord aansluiting nog goed zit op het moederboard? Misschien ligt het eraan dat hij niet goed is aangesloten (soms wel soms niet zoals je al zei).

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:31
Als je een geluid krijgt bij het indrukken van een toets kan het zijn dat een van de modifier-toetsen zoals CTRL of ALT vastzit. Controleer dit eens zou ik zeggen. Mocht dit niet het geval zijn, dan kan het toetsenbord dus ook gewoon defect zijn. Ik zou hier contact voor opnemen met Dell. Deze zijn over het algemeen vrij coulant en kunnen je vaak goed helpen! Dikke kans dat je dus gewoon een nieuw toetsenbord thuis gestuurd krijgt (eventueel met monteur). In de handleiding staat bij Dell vaak hoe je deze kunt installeren.

• erikfw
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13:44
Het is een laptop, en ik bedoel dan ook echt het vaste toetsenbord van de laptop zelf! Dus drivers van een los toetsenbord of aansluiting gaat in dat geval dan niet op;)

Maar ik zal eens gaan kijken naar de CTRL en ALT toets, of die vast zitten... (hoewel je ALT waarschijnlijk wel gemerkt had, gok ik..) Volgende optie is ook naar Dell bellen, hoopte dat er gelijk iemand riep van: Oww dat is dit! Zodat als ik straks thuis kom gelijk het goede nieuws aan dr kan vertellen:P

Edit: Ik ga trouwens niet zelf die laptop open schroeven, om te kijken of de aansluiting op het moederboard goed is. Want dan ben ik straks het recht op garantie kwijt. Is denk ik ook niet de bedoeling bij een laptop die 1,5 maand oud is;)

[ Voor 20% gewijzigd door erikfw op 09-12-2010 15:07 ]

Pagina: 1