Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slow
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 31-03-2024
Beste,

Ik heb zojuist een nieuwe video kaart gekocht, 'n Sapphire 5770 1GB. Verder had ik recentelijk nieuwe geheugen gekocht (4gb maar zit op windows 7 32-bit). M'n BIOS zit echter nog op de november 2006 versie.

Dus nu heb ik besloten om m'n BIOS te updaten, alsook windows 7 64-bit te installeren.

Mijn vraag is dan ook wat de juiste volgorde is? Zelf zat ik te denken:
-BIOS update
-Kaart erin zetten
-Win 7 64-bit upgrade
-Kaart drivers (en andere drivers die nodig zijn)

Of maakt het helemaal niks uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:01
Ik zou idd eerst windows installeren en daarna de driver van de kaart :). verder maakt het geen drol uit. En waarom zou je de bios upgraden als je geen problemen hebt?

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slow
Bedankt voor de snelle reactie.

BIOS update omdat de PC toch wat rare trekjes vertoond bij spellen.

Aangezien deze redelijk verouderd is (BIOS: BIOS Date: 10/02/06 17:12:27 Ver: 08.00.12, van dxdiag, zie dat m'n november nog te positief was :) ), terwijl delen hardware en software wel vernieuwd zijn (win 7, 4gb OCZ plat geheugen en dan nu de nieuwe vid card), leek het me verstandig om deze (eenmalig) te updaten.

[ Voor 4% gewijzigd door Slow op 09-12-2010 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imprezzion
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 04-09 14:30

Imprezzion

E92 320i & 307CC

Ik zou wel updaten. Wie weet wat voor (ongemerkte) fixes ze sinds die tijd in de BIOS hebben verwerkt.
(Theoretisch) Wordt het er echt niet slechter op hoor. Alleen beter.

~ 9800X3D @ 5.5Ghz eCLK + PBO ~ Arctic LF2 240 CPU ~ Crosshair X670E Gene ~ 32GB Dominator Titanium @ 6400C26 FCLK 2200 ~ Zotac RTX 5080 SOLID OC @ 3285 core 18000 VRAM ~ Corsair 2500X ~ Dark Power Pro 11 1000w ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15:07

Mavamaarten

Omdat het kan!

Volgens mij maakt het echt niks uit.
Wel eerst upgrade naar windows 7, dan drivers verwijderen in safe mode, nieuwe kaart erin, drivers erop en klaar.
Als je geen rare trekjes meer hebt ingame, zou ik je BIOS gewoon houden. BIOS flashen neemt altijd risico's met zich mee.

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-06 23:19
Tegenwoordig is BIOS flashen wel veilig, al 5 jaar geen kapot mobo meer gehad. Maar de vraag is wat er verbeterd is in nieuwere versies van de BIOS. Indien er niet echt concrete dingen in de changelog staan (of als ze geen betrekking hebben op jouw situatie) zou ik het gewoon lekker laten staan: zoveel invloed heeft de BIOS (tegenwoordig) niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slow
Wederom bedankt voor de reacties; Even een korte update:

Ga dan toch de BIOS updaten. Heb wat verder gezocht op de ASUS site, en daar vermelden ze dat de nieuwere BIOS versies (betere?) support hebben voor de wat nieuwere core2duo modellen (E8400-E8600) waar ik toch binnen aanzienlijke tijd heen wil overstappen.

Dus mijn stappen plan ziet er nu als volgt uit:

-BIOS update
-Windows 7, 32 bit safe mode, alle drivers verwijderen
-Nieuwe video kaart erin zetten
-Windows 7, 64 bit installeren
-64-bit drivers overigen installeren

Of is de 32 bit drivers verwijderen niet nodig door het installeren van de 64bits versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
- BIOS update
- Kaart erin
- Windows 7 64bit install waarbij je de schijf leeg laat maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:03
Zoals Viper al zei, doe een clean install om geen gezeur te krijgen en het alsnog moeten doen. Het kost bijna geen tijd en je hebt er alleen maar profijt van. Ben je mogelijk ook direct van je ingame problemen af.
Pagina: 1