Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[7] Wallpaper wordt niet goed weergeven

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik een wallpaper met gradient (als dat het goede woord is) als achtergrond instel dan valt het resultaat mij nogal tegen. Ik zal het uitleggen aan de hand van een voorbeeld:

Hier de wallpaper geprintscreent vanuit Irfanview:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/uH0kUK76M1eHmkkUQjNK9JIa/full.png

Hier het resultaat wanneer ik de wallpaper als achtergrond zet:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/QGScjP6NESpUvogudzfDB92Z/full.png

Aan de monitor kan het niet liggen, aangezien de afbeelding in Irfanview wel correct weergegeven wordt.
Maar waar ligt het dan wel aan? Is dat gewoon een beperking van de Windows 7 desktop, of mis ik ergens een instelling?

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-11 19:01
Ik heb zelf de ervaring dat, indien je vanuit Firefox zegt 'instellen als desktop' de kwaliteit achteruitgaat. Even opnieuw instellen met desktop manager van Win zelf lost dat altijd op.

Edit: zie dat je Ff open hebt, dus daarom..

[ Voor 11% gewijzigd door pennywiser op 09-12-2010 12:03 ]

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-11 13:40

sopsop

[v] [;,,;] [v]

Is je wallpaper wel de juiste resolutie? Blijft hij er wel goed uitzien als je de wallpaper niet op stretch, maar center zet?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de wallpaper ingesteld via Windows 7, dus niet via Firefox oid.
Verder is inderdaad de wallpaper exact de resolutie van mijn scherm (2048x1152) en staat deze gecenterd.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

pennywiser schreef op donderdag 09 december 2010 @ 12:03:
Ik heb zelf de ervaring dat, indien je vanuit Firefox zegt 'instellen als desktop' de kwaliteit achteruitgaat. Even opnieuw instellen met desktop manager van Win zelf lost dat altijd op.

Edit: zie dat je Ff open hebt, dus daarom..
FF maakt er een 32b bitmap van, doe je het via IE dan maakt die er een 24b bitmap van. Dus logischerwijs zou het met FF beter eruit moeten zien (overigens getest onder Vista, ik draai hier geen 7).

Verwijderd

heb je printscreen van irfanview gebruikt voor 'set as desktop background' en heb jou probleem niet. wel vaag...

mischien kun je de instellingen van de monitor controleren bij 'control panel->display-> screen resolution-> advanced, tabje monitor' ik heb hier nog keuze voor 16bit/32bit en dan krijg ik ook deze problemen.

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-11 21:35

Tachyon

pop the glock

Verwijderd schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 11:24:
heb je printscreen van irfanview gebruikt voor 'set as desktop background' en heb jou probleem niet. wel vaag...
Precies hetzelfde gedaan. In eerste instantie ook geen probleem. Daarna met rechtermuistoets op de Desktop even 'Personalize' gedaan in W7 en een andere achtergrond geselecteerd en toen op Cancel gedrukt om weer terug te gaan naar het origineel. Resultaat: exact dezelfde 'banding' als in de 2e screen van de TS....

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 00:32

Twazerty

AVCHDCoder developer

Ook even getest met je image. Vanuit windows ziet het er idd niet geweldig uit. Vanuit FF4 beta afbeelding instellen als achtergrond en het ziet het er uit zoals je originele afbeelding. Ik denk dat windows die afbeelding on the fly converteerd en dat daarbij iets niet goed gaat.

[ Voor 8% gewijzigd door Twazerty op 11-12-2010 02:47 ]

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

Pagina: 1