Problemen Laptop Acer aspire 5315

Pagina: 1
Acties:

• zybyah
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 03-06-2024
Hallo,

Ik heb een probleem met mn laptop" acer aspire 5315 " en hopelijk kan iemand me hier helpen.

Me laptop valt zomaar vanuit het niets uit.........en tijden kan het maar zo weer uren draaien zonder uit te vallen.
Heel af en toe als hij dan uitvalt en ik start hem weer opnieuw op , blijft hij steken op een zwart beeld.Maar verder geeft hij dus helemaal geen fouten of niks aan.
Ik zorg voor voldoende ventilatie onder de laptop , en heb er ook al nieuwe software opgezet.
Heeft iemand enig idee wat hier het probleem kan zijn ???
Zal dit software of hardwarematig zijn ??
Dit gebeurd onder Windows 7.

en nu heb ik nog een probleem, ik kan met mijn laptop niet op het draadloze netwerk
hiervan de specs het is een linksys wrt320n en is met een mac adressfilter beveiligd.
iemand een idee om dit op te lossen?

• jaapsander
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-12 19:33
Wanneer het probleem zich nog voor doet bij een verse windows installatie lijkt het een hardware gerelateerd probleem te zijn. Ik zou je geheugen (intern en hdd) even testen met bijv memtest en de smart waarden van je HDD proberen uit te lezen. Geeft windows zelf overigens geen oorzaak van het probleem? Het kan ook maar zo zijn dat er iets met de voeding intern niet goed zit waardoor de stroom gewoon weg kan vallen. Heb je nog garantie?

• zybyah
nee helaas geen garantie meer.. en windows geeft geen oorzaak van het probleem hij start gewoon in een keer opnieuw op, of sluit in een keer af. zal het geheugen nog wel even testen. misschien ook nog een oplossing voor het draadloos probleem?

• Teutates
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-11 07:52
hallo,

Ik heb ook een acer aspire 5315 en heb hetzelfde probleem.

Het probleem zit hem in het feit dat Acer software gebruikt voor de aansturing van de fan.

http://www.dcs-media.com/...r-aspire-shutting-down-NS

Als je pc in stand-by/zwart beeld gaat slaat de fan soms(ongemerkt) daarna niet meer aan.
Een reboot verhelpt het probleem tijdelijk weer.
De software is trouwens niet geschikt voor windows 7 :(

• zybyah
oke dat is lekker handig ook...
en wat is dan voor windows 7 een oplossing?
software van een ander type acer installeren of??
en draadloos krijg ik niet werkend maar op mijn laptop van het werk wel....
elke keer wel verbinding met het netwerk maar geen internet verbinding.... wat ik zeer vreemd vind
mijn broertje heeft het zelfde met zijn acer... (acer probleem allicht?)

• Teutates
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-11 07:52
helaas ik heb nog geen oplossing kunnen vinden.

Dingen die ik heb geprobeerd voordat ik die bron van info vond.

-fan schoongemaakt
-cooling paste vervangen
-drivers opnieuw geïnstalleerd ( in mijn logboek stond een melding van foute dvd drivers)

Alleen hij valt nog steeds af en toe uit.

Dus ik ga er vanuit dat de laatste het probleem is.

Nou mijn acer aspire 5315 werd geleverd met windows vista + die software standaard geinstalleerd.
Ik heb de software voor vista gedownload (aangezien het niet voor windows 7 beschikbaar is)
Maar helaas die software weigert optestarten omdat het niet bedoeld is voor dat os systeem.

Ik wou dat ik een oplossing voor je had behalve een os downgrade proberen maar ik vind dat geen oplossing :+

• zybyah
nee dat vind ik ook geen oplossing hij loopt nu veel sneller en soepeler dan met VIESta....
alleen zit helaas nog wel met een draadloos internet probleem...
met kabel werkt hij gewoon goed.
alleen draadloos krijgt hij wel netwerk maar geen internettoegang...
heel erg vervelend, heb jij daar ook last van??

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Software die alleen voor Vista is geschreven kan je wel proberen te starten door op de exe file met je rechtermuistoets te klikken en dan Compatibiliteitsmodus en daar kiezen voor Windows Vista.

• jaapsander
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-12 19:33
Hoe is de ventilator van de laptop aangesloten? Op een fan header op het moederbord? Of krijgt hij op een andere manier stroom? Misschien wat in te stellen in het bios?
Pagina: 1