Toon posts:

Wat word er bedoelt met processor 125w

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik ben van plan een nieuwe amd systeem aanteschaffen mijn vraag is. Als ik dit processor aanschaf op wat moet ik dan letten en wat word precies bedoelt met 125w normale processoren hebben maar 80w.

Heeft dit nadelen zo ja wat zijn de nadelen en moet ik dan ook opletten welke moederbord ik hiervoor moet aanschaffen.

Het gaat over een AMD Processor Phenom II X6 1055T, sAM32.80GHz,six-core,BOX,125W

mvg,

Mehb00b.

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Die 125W staat voor de TDP van de processor. TDP staat voor "Thermal Design Power", en is een soort van maatstaf voor het verbruik, of correcter gezegd, de warmteproductie van de CPU. Eigenlijk geeft het aan welke hoeveelheid warmte het gebruikte koelblok moet kunnen afvoeren zodat de CPU niet te warm wordt. Het is echter geen zeer accurate maatstaf, aangezien hele reeksen processoren dezelfde TDP meekrijgen, ondanks dat er verschillen zitten in kloksnelheid. Ook is de definitie van TDP niet altijd hetzelfde (geweest). Ik weet dat Intel vroeger de TDP definieerde als een soort gemiddeld verbruik onder typische hoge belasting. Bij een stresstest die de CPU echt volledig belastte, kon het verbruik nog hoger uitvallen. Bij AMD was het werkelijk het maximale verbruik van de CPU. Ondertussen kan Intel misschien wel haar definitie hebben aangepast, dat weet ik niet :)

Er zijn een aantal (goedkopere) moederborden die processoren met zo'n hoog verbruik niet ondersteunen omdat hun stroomcircuit er niet voor ontworpen is. Daarom is het altijd handig om even naar de CPU support lijst te kijken op de website van de moederbordfabrikant. Dan weet je direct of deze CPU op jouw moederbord kan werken.

[ Voor 40% gewijzigd door Admiral Freebee op 09-12-2010 10:05 ]

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:01

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Dat is een aanduiding voor Thermal Design Power : Wikipedia: Thermal Design Power

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• Roman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:56

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Des te meer watt de te meer stroom verbruik en warmte ontwikkeling. Dus zwardere voeding en betere koeling/aitflow is nodig.

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de snelle reacties.
Heeft dit processor dus nadelen? in vergelijking met processoren die maar 80w gebruiken. Ik heb momenteel een 600watt voeding dat zou wel voldoende moeten zijn.

Ik heb nu een moederbord gevonden maar ik zie niet staan of het 125w aan kan of niet het gaat om een Asus M4A88TD-V EVO/USB3,sAM3.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2010 10:13 ]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het nadeel is dat het ding mogelijk meer verbruikt. Als je dat belangrijk vindt kun je ook kijken naar de performance/watt, CPUs met hogere TDPs (in dezelfde serie) kunnen vaak nog wel eens een heel stuk krachtiger zijn dan de absoluut zuinigere CPUs die ook veel minder presteren.
Kijk naar benchmarks van de voor jouw relevante applicaties om te achterhalen wat interessant is.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zitten zoeken of het past in de asus M4A88TD-V EVO/USB3,sAM3 maar helaas kan ik nog niks vinden weet iemand van jullie daar iets van?

• Roman
  • Laatst online: 08:56

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Past vanaf bios versie 1015.

Kijk hier:

http://support.asus.com/c...port.aspx?SLanguage=en-us

Vul daar je mobo in en klaar.

/edit:
Maar waarom de 125W versie van de IIX6 1055T en niet de 95W versie?

[ Voor 21% gewijzigd door Roman op 09-12-2010 10:59 ]

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Kijk eens bij de CPU support list op de website van Asus.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Heb je al eens gekeken op de site van Asus, daar staat het namelijk toch heel duidelijk vermeldt. http://www.asus.com/product.aspx?P_ID=umllTHNRm4IGqnbL

Verwijderd

Topicstarter
Roman schreef op donderdag 09 december 2010 @ 10:57:
Past vanaf bios versie 1015.

Kijk hier:

http://support.asus.com/c...port.aspx?SLanguage=en-us

Vul daar je mobo in en klaar.

/edit:
Maar waarom de 125W versie van de IIX6 1055T en niet de 95W versie?
Omdat het nu nog niet op voorraad is ik doe mijn bestelling meestal via mycom en ik zie hem daartussen ook niet staan ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2010 11:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
Welke bios versie heeft de moederbord dat zie ik niet staan op de moederbord specificaties of op de asus site sorry dat ik een beetje veel zit te vragen :P

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op donderdag 09 december 2010 @ 11:30:
[...]

Welke bios versie heeft de moederbord dat zie ik niet staan op de moederbord specificaties of op de asus site sorry dat ik een beetje veel zit te vragen :P
Dat ligt er maar helemaal aan wanneer het ding uit de fabriek is gekomen. Dat kun je niet zien aan de buitenkant van 't bord.

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op donderdag 09 december 2010 @ 11:36:
[...]

Dat ligt er maar helemaal aan wanneer het ding uit de fabriek is gekomen. Dat kun je niet zien aan de buitenkant van 't bord.
Oke bedankt maar het updaten zal tog niet zo moeilijke moeten zijn ik zit te lezen dat veel mensen daar mee problemen hebben en dat ook gevaarlijk is? :o

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Gevaarlijk is het niet, je moet alleen wel zorgen dat je een CPU hebt die ondersteunt wordt, anders kun je niet booten (in de meeste gevallen) en ook niet flashen.

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op donderdag 09 december 2010 @ 11:44:
Gevaarlijk is het niet, je moet alleen wel zorgen dat je een CPU hebt die ondersteunt wordt, anders kun je niet booten (in de meeste gevallen) en ook niet flashen.
Oke bedankt zo weet ik nu genoeg bedankt dat je me hebt geholpen en alle andere mensen. Ik ben heel tevreden over de reacties nu weet ik genoeg.

Er kan een slotje op de topic _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2010 11:49 ]

Pagina: 1