Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Word/Excel 2010] Default verzonden items map

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb in Outlook 2010 een IMAP-map aangegeven voor het opslaan van alle verzonden emails. Dit werkt verder prima, alle verzonden emails komen keurig in die map.

Het gaat mis op het moment dat ik een email verstuur vanuit Word, of Excel (Bestand -> Opslaan en Verzenden -> Als bijlage verzenden). Als ik dat doe, dan wordt de email opgeslagen in de verzonden-map, van het lokale postbestand. Niet de IMAP-map.

Ik kan wel via Opties -> Verzonden item opslaan in -> Standaardmap gebruiken aangegeven dat het in de IMAP-map moet, maar dan moet ik dat elke keer expliciet, handmatig, aangeven.

Is het ook mogelijk om ergens aan te geven dat emails, die vanuit Word/Excel verstuurd worden, altijd in de IMAP-map opgeslagen moeten worden?

Alvast bedankt :)

• Roady81
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-09-2018
Daar is geen optie voor en is een beperking van MAPISendMail (wat gebruikt wordt in Office applicaties om mail te versturen). Als je een mail verstuurt via een macro met behulp van het Outlook Object Model, dan worden dit soort instellingen wel ingeladen en kun je ze eventueel ook veranderen via de macro.

Een voorbeeld van het verzenden van documenten vanuit Word, Excel en PowerPoint via een macro kun je hier vinden;
http://www.howto-outlook.com/howto/mailpdfplus.htm

Deze macro is ook voor Office 2010 bruikbaar (de extra download is dan niet nodig) en het opslaan en versturen van de pdf-versie kun je er eventueel ook uit halen.

HowTo-Outlook | MSOutlook.info

Verwijderd

Topicstarter
Thanks! Ik zal er even naar gaan kijken.