Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
<insert gameshop> heeft mij een baan aangeboden als filiaalbeheerder. Dat is heel mooi natuurlijk, maar dit word mijn eerste serieuze baan... Ik zit dus nog met wat vraagjes en onduidelijkheden.

Ik ben 24 en bezig mijn studie (welke niets met dit werk te maken heeft) af te ronden, verder heb ik tot nu toe netjes mijn VWO afgemaakt. Ik ben dus niet direct opgeleid voor deze functie.
Ik heb nog geen contract gezien, dus ik ben ondertussen een beetje onderzoek aan het doen over het één en ander.
Zo kan ik nergens duidelijk vinden onder welke CAO een gameshop valt en wat voor rechten die CAO mij dan zou geven op het gebied van loon e.d. Ik heb geen idee wat ik, gezien mijn opleiding, qua loon kan en mag verwachten namelijk.
Ik heb tot nu toe het vermoeden dat gameshops vallen onder speelgoedwinkels en betreffende CAO, iemand die dat zeker weet?

Al met al is de vraag: "Help, waar moet ik op letten en wat moet ik weten?" :P

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:51
Onder welke CAO je valt durf ik niet te zeggen maar als ik kijk naar de CAO voor de speelgoed branche url zit je denk ik als Leiding A in groep 5 en kom je dus op ruim €1700,- bruto per maand bij een dienstverband van 38 uur per week.

Opleiding is denk ik niet van toepassing. Volgens mij moet je leiding kunnen geven en daar heb je geen opleiding voor. Alleen maar cursussen om je er beter in te worden.

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Is dat niet gewoon cao detailhandel?

edit:
denk inderdaad die voor speelgoed. enige wat anders in de buurt komt is Elektrotechnische Detailhandel (consoles enzo)

[ Voor 64% gewijzigd door defusion op 09-12-2010 08:54 ]

• MuddyMagical
defusion schreef op donderdag 09 december 2010 @ 08:52:
Is dat niet gewoon cao detailhandel?

edit:
denk inderdaad die voor speelgoed. enige wat anders in de buurt komt is Elektrotechnische Detailhandel (consoles enzo)
Blijkbaar is er geen algemene CAO voor de detailhandel. Daar heb ik ook eerst naar gezocht.

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-11 20:28
MuddyMagical schreef op donderdag 09 december 2010 @ 08:50:
Onder welke CAO je valt durf ik niet te zeggen maar als ik kijk naar de CAO voor de speelgoed branche url zit je denk ik als Leiding A in groep 5 en kom je dus op ruim €1700,- bruto per maand bij een dienstverband van 38 uur per week.
Beetje HBO/WO afgestudeerde moet dat makkelijk als start salaris kunnen bemachtigen. Ligt eraan wat je wilt natuurlijk maar bedrijfsleiders in winkels maken lange dagen, zijn voor alle shit verantwoordelijk en heel intellectueel uitdagend is het vaak ook niet.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

• Kalua
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15:00
Waarschijnlijk val je onder de Speelgoed CAO, tenzij het bedrijf zijn eigen CAO heeft natuurlijk.

Verwijderd

Topicstarter
En ehm, misschien ben ik wel heel onwetend... :X
Is zo'n CAO een richtlijn of moeten werkgevers zich daar aan houden?

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 14:47
Verwijderd schreef op donderdag 09 december 2010 @ 10:27:
CAO is het minimum waar ze zich aanmoeten houden. Meer vrije dagen of meer loon dan de CAO mag, maar minder niet :)

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Als de minister een CAO algemeen verbindend verklaart, dan moet de werkgever zich daar aan houden, al mag er natuurlijk in positieve zin van worden afgeweken.

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

En als het niet algemeen bindend is, dan moet het in je arbeidscontract zijn opgenomen dat de CAO voorwaarden van toepassing zijn.

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Zover ik weer is het een minimum.

Wat zijn jouw taken als filiaal beheerder, heb je personeel onder je? Moet je ook de boekhouding doen? Voorraadbeheer? Wat zijn jouw toekomst plannen, wil je hier carrière maken of gebruiken als springplank. Als carrière maken je doel is dan is salaris belangrijk, als springplank is het belangrijker dat je de baan krijgt.

Programmer - an organism that turns coffee into software.

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 00:05
Om heel eerlijk te zijn: met een VWO opleiding en vermodelijk universiteit is dit geen goede start van je carriere; het zal betekenen dat je de volgende 10 jaar achterloopt met relevante werkervaring. Tenminste, dat is aangenomen dat je in je vakgebied wel aan de slag kunt.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

Verwijderd

Topicstarter
Dat dit geen geweldige start is ben ik me zeker van bewust ;)
Op dit moment is het een optie, aangezien ik nog niet zeker weet of ik verder wil in waar ik nu voor studeer.
Daar gaat dit topic echter niet direct over.

Aan het begin van de CAO Gemengde Branche en Speelgoedbranche 2010 staat dat deze verbindend is verklaard, dus de gameshop zal zich er op z'n minst aan moeten houden.
Nu is voor mij dus nog de vraag of ze dat gaan doen, anders gaat het hele verhaal sowieso niet door natuurlijk.

Verwijderd

Kijk als men je aanbiedt op deze leeftijd om filiaalhouder te worden en geld is niet jouw primaire drijfveer dan moet je het overwegen.
Let wel: als je die functie hebt, dan wordt je in feite onderbetaalt voor een functie die veel van je vraagt want ga maar na: Je bent voor alles verantwoordelijk,je moet toezicht houden op de kassa en personeel,inkoop,verkoop etc etc en voor dat eerder genoemde salaris? Oh ja,veel uren draaien is inherent dus die uren die in je contract
staat kun je alvast op je buik schuiven want je gaat er dik,maar dan ook dik,overheen zonder extra uitbetaalt te krijgen. |:(

De andere kant is wel dat je alvast ervaring kan opdoen in het leidinggeven en verantwoordelijkheid dragen. :/

succes.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 09 december 2010 @ 15:10:
Kijk als men je aanbiedt op deze leeftijd om filiaalhouder te worden en geld is niet jouw primaire drijfveer dan moet je het overwegen.
Let wel: als je die functie hebt, dan wordt je in feite onderbetaalt voor een functie die veel van je vraagt want ga maar na: Je bent voor alles verantwoordelijk,je moet toezicht houden op de kassa en personeel,inkoop,verkoop etc etc en voor dat eerder genoemde salaris? Oh ja,veel uren draaien is inherent dus die uren die in je contract
staat kun je alvast op je buik schuiven want je gaat er dik,maar dan ook dik,overheen zonder extra uitbetaalt te krijgen. |:(

De andere kant is wel dat je alvast ervaring kan opdoen in het leidinggeven en verantwoordelijkheid dragen. :/

succes.
duidelijk verhaal, alleen die overuren kun je op voorhand ook afspraken over maken he, is imho een beetje naief om er maar vanuit te gaan dat je die niet betaald krijgt.

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:13

MueR

Admin Devschuur® & Discord

is niet lief

MuddyMagical schreef op donderdag 09 december 2010 @ 08:50:
Opleiding is denk ik niet van toepassing. Volgens mij moet je leiding kunnen geven en daar heb je geen opleiding voor. Alleen maar cursussen om je er beter in te worden.
Orly? Er zijn complete opleidings trajecten voor retail management hoor.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

• MuddyMagical
MueR schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 11:17:
[...]

offtopic:
Ik snap je punt. Ik bedoel alleen te zeggen dat niet iedereen leiding kan geven ookal heb je een opleiding gehad. Naar mijn mening is leiderschap iets dat je hebt of niet hebt. Verder ontwikkelen kan inderdaad.

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-11 12:26

SeatRider

Hips don't lie

Wijnands schreef op donderdag 09 december 2010 @ 09:52:
[...]

Beetje HBO/WO afgestudeerde moet dat makkelijk als start salaris kunnen bemachtigen. Ligt eraan wat je wilt natuurlijk maar bedrijfsleiders in winkels maken lange dagen, zijn voor alle shit verantwoordelijk en heel intellectueel uitdagend is het vaak ook niet.
Ik vind 1700 eigenlijk heel weinig als startsalaris voor een HBO/WO'er ...

Nederlands is makkelijker als je denkt

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

MueR schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 11:17:
[...]

Op HBO-niveau zijn die vooral gericht op ondernemers. Voor filiaalmanagers is er een MBO-opleiding.
Je kunt natuurlijk wel doorgroeien in de richting van regiomanager. Zo slecht is de detailhandel niet.

Ik heb zelf jaren in de brance gewerkt en was al met m'n WO-opleiding gestopt omdat ik een leuke baan op het hoofdkantoor kreeg. Uiteindelijk ben ik toch weer verder gegaan met m'n studie en parttime in de winkel gaan staan. Toen ik klaar was met m'n studie en een fulltime baan kreeg, ging ik er in salaris op achteruit ten opzichte van het werk in de winkel.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Verwijderd

MuddyMagical schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 14:23:
[...]

offtopic:
Ik snap je punt. Ik bedoel alleen te zeggen dat niet iedereen leiding kan geven ookal heb je een opleiding gehad. Naar mijn mening is leiderschap iets dat je hebt of niet hebt. Verder ontwikkelen kan inderdaad.
offtopic:
Daarbij moet er wel een zeker gevoel/talent voor leiderschap al aanwezig zijn om verder te kunnen ontwikkelen. Ik denk niet dat je zomaar kan leren om leiding te geven, of om een goede leraar te zijn. Je kan goed je best doen, en iets uit een boekje leren. Maar dat soort kwaliteiten heb je, of heb je niet.

Verwijderd

SeatRider schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 14:25:
[...]

Ik vind 1700 eigenlijk heel weinig als startsalaris voor een HBO/WO'er ...
TS is nog bezig met zijn studie, en er staat ook niets over het feit of hij een HBO/WO studie doet. Hij kan net zo goed een MBO studie doen, for all we know. :P

Verder snap ik je niet zo goed wat betreft je opmerking. Salaris is naar mijn inziens afhankelijk van je functie de daarbij horende verantwoordelijkheden, je vaardigheden en misschien een heel klein beetje je diploma's/certificaten. Diploma's en certificaten zeggen niet zoveel als je 0,0 werkervaring hebt. Hoogstens leuk voor onderhandelingen. :)

Tenzij je denkt dat een vuilnisman met een HBO diploma ook een "HBO-waardig" salaris moet krijgen. :P

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-11 12:26

SeatRider

Hips don't lie

Verwijderd schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 14:50:
[...]

TS is nog bezig met zijn studie, en er staat ook niets over het feit of hij een HBO/WO studie doet. Hij kan net zo goed een MBO studie doen, for all we know. :P

Verder snap ik je niet zo goed wat betreft je opmerking. Salaris is naar mijn inziens afhankelijk van je functie de daarbij horende verantwoordelijkheden, je vaardigheden en misschien een heel klein beetje je diploma's/certificaten. Diploma's en certificaten zeggen niet zoveel als je 0,0 werkervaring hebt. Hoogstens leuk voor onderhandelingen. :)

Tenzij je denkt dat een vuilnisman met een HBO diploma ook een "HBO-waardig" salaris moet krijgen. :P
Nee, mijn punt is dus meer dat je als afgestudeerde HBO/WO-er een betere baan moet kunnen krijgen. Als het bod 1700 is voor die functie, is die dus ws iets te laag voor je.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Verwijderd

SeatRider schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 14:58:
[...]

Nee, mijn punt is dus meer dat je als afgestudeerde HBO/WO-er een betere baan moet kunnen krijgen. Als het bod 1700 is voor die functie, is die dus ws iets te laag voor je.
Als afgestudeerde HBO/WO-er gaan er (makkelijker) meer deuren voor je open, met potentieel betere banen en potentieel hogere salarissen, absoluut. Maar een absolute garantie is het daarentegen niet IMHO. Het al dan niet in bezit zijn van een dergelijke diploma biedt geen garantie voor een zeker salaris als starter. Sterker nog, je begint gewoon onderaan de food-chain net zoals iedereen in veel gevallen. :+

• Lasteraar
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-09 09:34
Gewoon detailhandel salaris, dus met andere woorden, als je rond de 1200-1400 netto over houd op die leeftijd doe je het ( erg ) goed..

Verwijderd

Eh, je moet toch gewoon werk doen omdat je het leuk vindt? Op jouw leeftijd speelt een (hoog) salaris niet echt een rol lijkt me.
Pagina: 1