• Flick
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 02-03-2022
Ik heb een Sony KDL-32e4000 in huis. Prachtige tv, alleen heb ik 1 probleempje. Tijdens het bekijken van donker beeld (bijvoorbeeld witte tekst op een zwarte achtergrond) lijkt het beeld te 'dimmen'. Je ziet het beeld zienderogen donkerder worden, alsof het in een soort van sluimerstand springt. Zodra er meer kleur in het beeld verschijnt springt het beeld weer in de goede belichting. Dit gebeurt nauwelijks bij tv uitzendingen (althans dat is me nog niet echt opgevallen) maar vooral bij dvd's en blu ray's.

Heeft hier iemand ervaring mee?? Ik heb ergens gelezen dat het een feature is, maar via de instellingen kan ik dit niet verhelpen. Ik weet niet hoe en waar..... Handleiding geeft me geen uitsluitsel.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02:11

FeaR

In GoT we trust

Klinkt als Dynamisch Contrast: bij donkere beelden word de backlight afgezwakt zodat het donker nog donkerder lijkt.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13:01
Meestal kan je dit voorkomen door de TV op 'Theatre Mode' te zetten oid :) .

• Flick
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 02-03-2022
In de theatermode wordt de contrastwaarde en het licht wel erg veel minder dan in de 'levendige" instelling

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10-02 23:33
FeaR1986 schreef op donderdag 09 december 2010 @ 09:16:
Klinkt als Dynamisch Contrast: bij donkere beelden word de backlight afgezwakt zodat het donker nog donkerder lijkt.
Kijk hier dus even naar.