• Singular1ty
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-01 22:36

Singular1ty

EV Evangelist

Topicstarter
Hey Tweakers,

ik had een Accelero koeler op m'n 5870 gezet, en in m'n enthousiasme de videokaart geinstalleerd terwijl er in feite nog spanning op de voeding stond. Ongeduld, happens, nooit eerder 'n probleem geweest. Mij viel alleen kort een krakerig geluidje op uit de speakers, heel eventjes tijdens de installatie.

Nu valt het me op dat m'n pc nu op geen enkele manier meer geluid maakt. Front of rear panel, ik krijg er geen kik uit. HD-audio aansluiting gecheckt, verschillende headsets geprobeerd naast m'n boxen. Ook met Realtek HD audio manager in de weer geweest en allerlei softwarematige instellingen gecontroleerd. Nul resultaat.

Nu heb ik al een tijdje issues met de audio van dit bord, het aansluiten van een headset op het frontpanel was al schier onmogelijk doordat de device steeds "wegviel". Het systeem gedroeg zich alsof ik constant de headset aansloot en weer loskoppelde, hier heb ik nooit een oplossing voor kunnen vinden.

Wat denken jullie? Audio van het bord overleden en RMA, of is er nog iets dat ik proberen kan?

• ramonlambal
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01-02 19:28
door het verwijderen en weer plaatsen van je 5870 kan het zijn dat die nu het audio device van de hdmi poort gebruikt als standaard, dit kun je dan ff checken

zo niet, verdenk ik toch het moederbord

• Singular1ty

Singular1ty

EV Evangelist

Topicstarter
Dit lijkt me inderdaad sterk, ik heb nog nooit de HDMI uitgang van de videokaart gebruikt en zou zoiets toch terug moeten hebben gezien bij het softwarematig checken van de geluidservice...

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Er worden speciale hdmi audio drivers geinstaleerd bij de instalatie van catalyst control center

• Singular1ty

Singular1ty

EV Evangelist

Topicstarter
Dan is het nog niet logisch dat dit probleem zich ineens voordoet, de kaart is namelijk wel vaker in en uit het systeem geweest om bijvoorbeeld andere kaarten te testen.

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
zijn computers ooit logisch?

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

• Singular1ty

Singular1ty

EV Evangelist

Topicstarter
Your point is well seen. Bord gaat RMA.

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
jij hebt zo onderhand wel het RMA record met moederborden dit jaar he....

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

ook wel een toepasselijk sigje :+

• Singular1ty

Singular1ty

EV Evangelist

Topicstarter
jij hebt zo onderhand wel het RMA record met moederborden dit jaar he....
Zou wel kunnen kloppen... 2x MSI 770 G45, 1x MSI 790FX GD70, 1x Asus M4A88T-M, en nu ASRock 870 Extreme3. Dat zijn er 5. Auw. Toch moet hier een factor domme pech in zitten, zo'n kluns kan een weldenkend mens toch niet zijn :?

• SupremeRick
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 05-02 15:54

SupremeRick

Muse Fan

edit: laat maar

[ Voor 93% gewijzigd door SupremeRick op 11-12-2010 09:36 ]

PC: CPU: i9-10900KF @ 4.8GHZ | GFX: MSI Gaming X GTX1080Ti | RAM: GSKILL TridentZ 4x16GB @ 3600MHz | SSD: 2TB | HDD: 1TB | Mobo: Asus Strix Z470-e | Case: Corsair 500D SE | Cooler: Corsair H150i

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-02 12:02
Toevallig, 't onboard geluid op mijn Asrock P55 Extreme4 is ook van de een op de andere dag overleden.
Was met geen mogelijkheid nog geluid uit te krijgen, heb maar een pci-e kaartje gehaald.
Ik had ook het bekende statische geluid wat je wel vaker hebt met on-board sound als je de muis beweegt,
dus helemaal rouwig was ik niet met het overlijden ;)

[ Voor 29% gewijzigd door unfor op 11-12-2010 12:56 ]

• druipgrot
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online

druipgrot

lekker koel hier

Singular1ty schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 00:43:
[...]

Zou wel kunnen kloppen... 2x MSI 770 G45, 1x MSI 790FX GD70, 1x Asus M4A88T-M, en nu ASRock 870 Extreme3. Dat zijn er 5. Auw. Toch moet hier een factor domme pech in zitten, zo'n kluns kan een weldenkend mens toch niet zijn :?
hoe wil je iemand die de ganse tijd met zijn hoofd op het toetsenbord aan het stuiteren is dan noemen? :) (ps. ik heb een Asrock Extreme6 in de bestelling)

Tweakers rocks, maar alleen technologisch.

• Singular1ty

Singular1ty

EV Evangelist

Topicstarter
Ik had ook het bekende statische geluid wat je wel vaker hebt met on-board sound als je de muis beweegt,
dus helemaal rouwig was ik niet met het overlijden ;)
Irritant is dat inderdaad, door een headset in elk geval.

Ik ga over op een Asus Crosshair IV Formula. Misschien is een geluidskaartje niet eens zo'n slecht plan, zal eens kijken of de onboard van dat bord ook piept en krast...

• RDTheory
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 21-04-2020
Ik heb ongeveer hetzelfde probleem met de 870 extreme3, mijn front audiopoort doet altijd raar (los - aangekoppeld). Het geluid doet het wel maar valt ongeveer 1 keer in de 5 tot 10 min voor een seconde of 2 weg.... Iemand hier ervaring mee? Defect moederbord? Gaat een PIC-e kaartje dit oplossen? Vragen vragen vragen:p.....

Dank en groet!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:21

D4NG3R

kiwi

:)

Krijg je nog wel geluid uit de achterste poort?
Zo ja -> Kabeltje of aansluiting op het mobo kapot.

Het makkelijkste is om even de frontpanel audioconnenctor van een andere behuizing aan te sluiten.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• RDTheory
Ja op achterzijde doet het geluid het gewoon (alleen dus af en toe stilte voor 1 seconde). Voorkant doet helemaal niets. Heb auto overschakelen bij ingang voorzijde uitgeschakeld. Drivers geupdate alles gechecked...
Kan echt niets meer bedenken dus zal wss wel kapot mobo zijn... Weet iemand misschien of als ik de PC terugstuur (onder garantie) en ze vervangen het mobo, moet ik dan alles opnieuw installeren / ben ik alles kwijt?

Dank!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

RDTheory schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 15:54:
Ja op achterzijde doet het geluid het gewoon (alleen dus af en toe stilte voor 1 seconde). Voorkant doet helemaal niets. Heb auto overschakelen bij ingang voorzijde uitgeschakeld. Drivers geupdate alles gechecked...
Kan echt niets meer bedenken dus zal wss wel kapot mobo zijn... Weet iemand misschien of als ik de PC terugstuur (onder garantie) en ze vervangen het mobo, moet ik dan alles opnieuw installeren / ben ik alles kwijt?

Dank!
Gelezen wat ik zei: Dit kan je het beste uitsluiten door een andere front audio connector aan te sluiten. Als je hem nu terug stuurd en het is de kabel van je kast die kapot is kost je dat 30 euro oid 8)7 .

Als alleen je moederbord word vervangen door dezelfde hoef je geen nieuw OS te installeren nee.

• RDTheory
Ja sorry had het gelezen inderdaad maar die front audio heb ik helemaal uitgeschakeld want heb hem niet nodig en die is sowieso kapot (denk ik). Ik heb hem niet nodig omdat ik de hoofdtelefoon gelijk ik mijn rechterfront speakers stop (logitech 5.1 setje). Maar het probleem van af en toe geen audio (1 sec) zit aan de achterkantaudio. Kabeltje naar de sub is indd een goede suggestie, zal es even rechtstreeks een koptelefoon in achterkant doen om te kijken of die hetzelfde probleem geeft, zo ja dan is het het mobo toch?

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Het kan, maar tenzij jij je OS opnieuw (her)installeerd kan je lastig uitsluiten of het aan Win7 ligt 8)7.

ubuntu live testen is wel een optie, maar of die direct de goede drivers pakt weet ik niet :P .

• RDTheory
Heb WIn7 al eens opnieuw geinstalled, zelfde probleem :S Ubuntu ben ik geen held mee helaas...

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Hoeft ook niet ;) gewoon op CD branden en in een Live omgeving starten (Dan boot je vanaf CD/DVD/BR zonder iets te installeren) en dan even een .mp3'tje oid openen.

• RDTheory
oh klinkt leuk maar helaas te weinig tijd om me daar in te verdiepen:S

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Het kost amper tijd, onzin dat je hier geen tijd voor zegt te hebben.

• n0elite
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-02 18:03
D4NG3R schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 16:40:
Het kost amper tijd, onzin dat je hier geen tijd voor zegt te hebben.
Fijn dat jij zo goed alles voor anderen kan bepalen.

:/ 2

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Komaan zeg, hij heeft wel tijd om op t.net te zitten posten. Maar kan niet even de tijd nemen om ubuntu op een USB stickje te zetten en op te starten?

Kost je nog geen 15 mins van je leven :P .. Terwijl het terugsturen van een goedwerkend mobo voor garantie je bij de meeste webwinkels 30 - 50 euro kost.

Pagina: 1