Domeinnaam in gebruik

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jokuh
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10:19
Beste mede-tweakers,

Ik zit momenteel met een probleem. Recentelijk ben ik begonnen aan een website voor mezelf.
Echter is de domeinnaam die ik op het oog hiervoor heb, bezet. Het is namelijk een website over mij als DJ zijnde en mijn DJ naam is een mengelmoes van het woord jeopardy en mijn eigen naam Joey, Joepardy.com dus. Jullie kennen vast allemaal wel de reclamesites waar je op uitkomt als je een bekende site probeert in te tikken, maar een klein vaak voorkomende typfout maakt. Dat is bij deze site dus ook het geval.

Zelf heb ik al de site door een WHOIS zoekmachine gehaald. Het mailadres wat ik kreeg heb ik na een aantal dagen nog steeds niets van teruggekregen. Ik zag ook dat deze eigennaar vele duizenden sites had.

Is het mogelijk om op een of andere manier toch in contact te komen met de eigenaar, of eventueel de domeinnaam op te eisen?

Met vriendelijke groet,
Joey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07:15

Aganim

I have a cunning plan..

Klinkt als een typisch geval van domain squatting. Bedrijfjes die vele domeinnamen opkopen, om ze tegen exorbitante prijzen weer te verkopen aan belangstellenden en/of te vullen met reclame.

Wat betreft het opeisen van de domeinnaam, dat is lastig. De squatter heeft immers gewoon betaald voor de domeinnaam en dus heb jij er (helaas) niets over te zeggen.
Als de squatter niet thuis geeft houdt het op, lijkt me. Is een .nl adres geen alternatief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22-07 23:50
Als je geen antwoord krijgt kan je SIDN inschakelen. Zie hier over hoe en waarom: http://mulderfrank.nl/2009/handleiding-domeinkaping/

Heb je je activiteiten ondergebracht in een bedrijf? Want dan zijn er evt nog meer mogelijkheden. In nederland heeft namelijk de houder van een handelsnaam volgens SIDN recht op de bijbehorende domeinnaam. Ik heb dit gegeven een keer gebruikt om mijn domein terug te krijgen.

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaded
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-07 13:31
De SIDN kan niets voor je doen als het om een .com domein gaat.
Ik ben bang dat het niet gaat lukken om dit domein te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Jogai schreef op donderdag 09 december 2010 @ 09:56:
Als je geen antwoord krijgt kan je SIDN inschakelen. Zie hier over hoe en waarom: http://mulderfrank.nl/2009/handleiding-domeinkaping/

Heb je je activiteiten ondergebracht in een bedrijf? Want dan zijn er evt nog meer mogelijkheden. In nederland heeft namelijk de houder van een handelsnaam volgens SIDN recht op de bijbehorende domeinnaam. Ik heb dit gegeven een keer gebruikt om mijn domein terug te krijgen.
Sinds wanneer doet de SIDN iets met .com-domeinen dan?
Gaat om Joepardy.com, niet Joepardy.nl voor zover ik begrijp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caeruleus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:34
Vrees dat er weinig aan te doen is, anders registreer je toch gewoon DJ-Joepardy.com ? 8)

no animals were harmed during the production of this message

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22-07 23:50
Iva_Bigone schreef op donderdag 09 december 2010 @ 10:00:
[...]

Sinds wanneer doet de SIDN iets met .com-domeinen dan?
Gaat om Joepardy.com, niet Joepardy.nl voor zover ik begrijp.
srry, verkeerd gelezen.

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jokuh
Iedereen bedankt voor de reacties. Het gaat inderdaad om een .com adres.
DJ-Joepardy.com is voor mij geen optie. Een .nl adres is een laatste oplossing, maar ik heb toch liever een .com adres. Ik vind het gewoon doodzonde joepardy.com gewoon leegstaat. (op wat reclame na dan)

Ik heb ook al gekeken voor een djiboutaans domein (.dj), maar om de een of andere reden zijn die verschrikkelijk duur. Nergens voor een normale prijs te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-08 18:45
Jokuh schreef op donderdag 09 december 2010 @ 11:25:
DJ-Joepardy.com is voor mij geen optie. Een .nl adres is een laatste oplossing, maar ik heb toch liever een .com adres. Ik vind het gewoon doodzonde joepardy.com gewoon leegstaat. (op wat reclame na dan)

Ik heb ook al gekeken voor een djiboutaans domein (.dj), maar om de een of andere reden zijn die verschrikkelijk duur. Nergens voor een normale prijs te krijgen.
Ik heb hetzelfde voorgehad, en ik heb wel contact kunnen leggen met één van deze domain squatters, hij vroeg 3000 euro. Ik heb hem een tegenbod gedaan van 100 euro :)

Nooit meer iets van gehoord.

Computers make very fast, very accurate mistakes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The CarNagE Man
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-05 13:42

The CarNagE Man

SüperG33K

Jokuh schreef op donderdag 09 december 2010 @ 11:25:

.DJ domeinen zijn niet zo duur hoor. Voor 50 euro heb je hem al!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jokuh
The CarNagE Man schreef op donderdag 09 december 2010 @ 14:29:
[...]

.DJ domeinen zijn niet zo duur hoor. Voor 50 euro heb je hem al!
Heb je een link voor me? Kan het zelf niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The CarNagE Man

The CarNagE Man

SüperG33K

Jokuh schreef op donderdag 09 december 2010 @ 15:11:
[...]

Heb je een link voor me? Kan het zelf niet vinden.
http://www.dj

Moet wel via creditcard overgemaakt worden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jokuh
Die was ik ook al tegengekomen. Om eerlijk te zijn vind ik dat een beetje een rare site. Weet je iemand die ervaring ermee heeft?

[ Voor 24% gewijzigd door Jokuh op 09-12-2010 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The CarNagE Man

The CarNagE Man

SüperG33K

Het is de site van de .DJ maintainer dus dat zit wel goed hoor. Al verschillende keren domeinen via aangevraagd. Is gewoon te vertrouwen hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jokuh
Nice! Dan is dit de beste keuze. Bedankt voor jullie hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietermx
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10:02
Je kunt SEDO (en vergelijkbare bedrijven) ook inschakelen om het domein voor je binnen te halen, je schakelt in dat geval een "broker" in, die weten vrijwel altijd wel contact te legen met de houder (hetzij rechtstreeks, hetzij via het register). Info:

http://www.sedo.com/us/buydomains/domain-brokerage/

Maar tja, 't kost wel wat O-)

1 cm = 10 mm = 10000 µm

Pagina: 1