Toon posts:

Browsen gaat extreem traag of helemaal niet

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, sinds gisteren heb ik last van erg sloom browsen.

Ik heb opera 10.63 en 11 beta en internet explorer getest. Temporary files verwijderd. Herinstallatie van eerste twee lijkt een beetje te helpen maar nog steeds te langzaam en een aantal dingen zoals twitter en hyves werken in hun geheel niet.

Bij andere computers in het netwerk doet het probleem zich niet voor, ik heb een APC surgearrest tussen de netwerk kabel en mijn computer, ik heb geprobeerd deze direct in mijn computer te pluggen maar ook dat mocht niet baten.

In speedtest staat er netjes 7 MB down en 1 mb up zoals altijd, met een ping van 50.

pingen naar google via cmd levert erg lange tijden voordat ik iets terugkrijg, maar er staan netjes ping tijden van 20-25 ms.

Ook gecheckt op verdachte processen, die zijn er niet. Geen opzienbarend netwerkgebruik. Geen downloaders in huis. Beveiligd draadloos netwerk. Kaspersky uitgezet, om te testen, wat niet mocht baten. Gescand, geen problemen aan het licht gekomen.

Ik ben een beetje ten einde raad. wat kan ik het beste proberen nu?

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2010 22:23 . Reden: dingen vergeten toetevoegen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-09 21:03

Sosabowski

nerd

probeer eens een groot bestand binnen te ftp-en..
bv van ftp://ftp.snt.utwente.nl/test/
Wat voor snelheid haal je dan?

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilko990
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Lijkt wel een probleem met je DNS server. Gebruiken alle computers in het netwerk dezelfde DNS servers?
Recentelijk iets gewijzigd aan je IP instellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Besturingssysteem? Lijkt inderdaad wel een DNS probleem. Je zou eens kunnen overwegen je DNS cache te flushen, indien je uberhaupt een cache bijhoudt uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wilko990 schreef op donderdag 09 december 2010 @ 18:42:
Lijkt wel een probleem met je DNS server. Gebruiken alle computers in het netwerk dezelfde DNS servers?
Recentelijk iets gewijzigd aan je IP instellingen?
Hoe zou ik kunnen kijken of alle computers dezelfde DNS servers hebben?

Ik heb mijn ip instellingen veranderd, dat was een aantal weken geleden, ik had een static IP ingesteld vanwege torrents enzo , maar paar weken geleden kreeg ik het ene IP conflict na de ander, dus heb ik IP+dns weer op automatisch gezet. Net nog even gekeken of een static IP gebruiken hielp, vergeefs. Ik heb nu dus weer IP+DNS op automatisch gezet. Ik gebruik een livebox van Online.
Sosabowski schreef op donderdag 09 december 2010 @ 18:36:
probeer eens een groot bestand binnen te ftp-en..
bv van ftp://ftp.snt.utwente.nl/test/
Wat voor snelheid haal je dan?
Op een of andere manier werkt die link niet. (file not found: 550 failed to change directory)
Ik heb wel een muziekbestand van 250 mb (legaal ;) ) via ftp binnengehaald, gewoon op de normale snelheid (~800 kB/s). het duurde alleen vrij lang voordat de download startte.. beetje in lijn met de rest.

Wat ik opmerkelijk vind is dat twitter wel werkt als ik niet ingelogd ben, maar als ik inlog werkt het niet;
Kharay1977 schreef op donderdag 09 december 2010 @ 18:46:
Besturingssysteem? Lijkt inderdaad wel een DNS probleem. Je zou eens kunnen overwegen je DNS cache te flushen, indien je uberhaupt een cache bijhoudt uiteraard.
OS= Win XP MCE SP3. Ik ben niet zo thuis met DNS, maar als ik zie dat het lang duurt voor de site gevonden is maar de snelheid zelf prima is geloof ik wel idd dat het een DNS probleem kan zijn!
Geen idee of ik een DNS cache bijhoud, niet bewust in ieder geval !
heb even gegoogled op dns cache flush, waardoor ik wat dingen wijzer ben geworden.
Ik heb in cmd ipconfig /flushdns gedaan. Ik ga na posten van dit bericht browser aflsuiten om te kijken wat er gebeurt.

daarna ipconfig /displaydns gedaan, waarbij ik een fix aantal resultaten kreeg.
recordnaam: variabel
recordtype: 1, 5 of 9
time to live

ik weet het niet zeker maar ik vermoed dat time to live de latency is en bij een aantal records erg hoog is en indicatie voor mijn probleem is.
Vooral bij localhost, die lijkt me op een of andere manier vrij belangrijk en heeft een absurde TTL.
dit moet ik ook gebruiken bij usbwebserver. kaspersky vroeg of ik het moest toestaan. Ik heb het eigenlijk nooit draaien behalve als ik aan mijn schoolopdracht werk.
tweetmeme.com
----------------------------------------
Recordnaam . . . . . : tweetmeme.com
Recordtype . . . . . : 1
Time-to-Live . . . . : 9222
Gegevenslengte . . . : 4
Sectie . . . . . . . : antwoord
A-record (host). . . : 89.151.116.55

1.0.0.127.in-addr.arpa
Recordnaam . . . . . : 1.0.0.127.in-addr.arpa.
Recordtype . . . . . : 12
Time-to-Live . . . . : 602483
PTR-record . . . . : localhost

h.live.com
Recordnaam . . . . . : h.live.com
Recordtype . . . . . : 5
Time-to-Live . . . . : 268
CNAME-record . . . : h.live.com.nsatc.net

zulu.tweetmeme.com
Recordnaam . . . . . : zulu.tweetmeme.com
Time-to-Live . . . . : 303
CNAME-record . . . : favoritltd.vo.llnwd.net

storage.live.com
Recordnaam . . . . . : storage.live.com
Time-to-Live . . . . : 198
CNAME-record . . . : live.storage.msn.com.nsatc.net

a.rad.msn.com
Recordnaam . . . . . : a.rad.msn.com
Time-to-Live . . . . : 23
CNAME-record . . . : rad.msn.com

baymsg1010829.by2.gateway.edge.messenger.live.com
Recordnaam . . . . . : baymsg1010829.by2.gateway.edge.messenger.live.com

Time-to-Live . . . . : 846
A-record (host). . . : 64.4.61.95

wpad
-------------------------------------------
Naam bestaat niet.

ad.doubleclick.net
Recordnaam . . . . . : ad.doubleclick.net
Time-to-Live . . . . : 111
CNAME-record . . . : dart.l.doubleclick.net

crl.entrust.net
Recordnaam . . . . . : crl.entrust.net
Time-to-Live . . . . : 9
A-record (host). . . : 216.191.247.209

topbits.us.intellitxt.com
Recordnaam . . . . . : topbits.us.intellitxt.com
Time-to-Live . . . . : 295
CNAME-record . . . : sv1-g012.us.intellitxt.com

init.zopim.com
Recordnaam . . . . . : init.zopim.com
Time-to-Live . . . . : 13927
A-record (host). . . : 173.231.142.99

A-record (host). . . : 173.231.142.100

A-record (host). . . : 173.231.142.101

A-record (host). . . : 173.231.138.235

A-record (host). . . : 173.231.138.236

A-record (host). . . : 173.231.142.98

pagead2.googlesyndication.com
Recordnaam . . . . . : pagead2.googlesyndication.com
Time-to-Live . . . . : 236
CNAME-record . . . : pagead.l.google.com

api.tweetmeme.com
Recordnaam . . . . . : api.tweetmeme.com
Time-to-Live . . . . : 6572
A-record (host). . . : 89.151.99.84

Recordnaam . . . . . : api.tweetmeme.com
Time-to-Live . . . . : 6572
A-record (host). . . : 89.151.99.85

rad.msn.com
Recordnaam . . . . . : rad.msn.com
Time-to-Live . . . . : 23
CNAME-record . . . : rad.msn.com.nsatc.net

localhost
Recordnaam . . . . . : localhost
Time-to-Live . . . . : 602483
A-record (host). . . : 127.0.0.1

C:\Documents and Settings\>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilko990
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
TTL heeft betrekking op de tijd dat een naamrecord geldig is. De DNS beheerder bepaald deze waarde/tijd. Je zult zien dat de waarden met de tijd afnemen (totdat er een refresh bij de DNS server is gedaan).
IP conflicten kun je krijgen wanneer je een of meerdere IP adressen vast instelt en tegelijkertijd een aantal computers in het netwerk middels DHCP van IP adressen voorziet.

Probeer een eens handmatig IP adres met DNS servers van bv Google (8.8.8.8 en 8.8.4.4).

Edit voor typo's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

code:
1
ipconfig /flushdns

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wilko990 schreef op donderdag 09 december 2010 @ 20:00:
TTL heeft betrekking op de tijd dat een naamrecord geldig is. De DNS beheerder bepaald deze waarde/tijd. Je zult zien dat de waarden met de tijd afnemen (totdat er een refresh bij de DNS server is gedaan).
IP conflicten kun je krijgen wanneer je een of meerdere IP adressen vast instelt en tegelijkertijd een aantal computers in het netwerk middels DHCP van IP adressen voorziet.

Probeer een eens handmatig IP adres met DNS servers van bv Google (8.8.8.8 en 8.8.4.4).

Edit voor typo's
Ok. Ja dat van die IP conflicten wist ik, blijkbaar gebeurt er iets raars dat de router niet ziet dat mijn static IP al in gebruik was en automatisch ook in gebruik neemt voor een andere computer.

Ik heb de DNS servers van google geprobeerd maar mocht niet baten.
Verwijderd schreef op donderdag 09 december 2010 @ 19:38:
Ik heb in cmd ipconfig /flushdns gedaan.
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Woops... daar had ik net even overheen gelezen dan. My bad. Enfin:

code:
1
2
netsh winsock reset
netsh int ip reset c:\resetlog.txt

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2010 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok, die heb ik ook gedaan + reboot

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
reset   SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Dhcp\Parameters\Options\15\RegLocation
            old REG_MULTI_SZ =
                SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Tcpip\Parameters\Interfaces\?\DhcpDomain
                SYSTEM\CurrentControlSet\Services\TcpIp\Parameters\DhcpDomain

added   SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Netbt\Parameters\Interfaces\Tcpip_{4292B84A-461A-4687-AE62-169A27A5E990}\NetbiosOptions
added   SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Netbt\Parameters\Interfaces\Tcpip_{CA6A1A60-058C-442E-9142-EB9125CFD1DA}\NetbiosOptions
deleted SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Netbt\Parameters\EnableLmhosts
added   SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Tcpip\Parameters\Interfaces\{1E85D69E-54C2-4AE6-9D25-24309C2804A7}\AddressType
added   SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Tcpip\Parameters\Interfaces\{1E85D69E-54C2-4AE6-9D25-24309C2804A7}\DisableDynamicUpdate
reset   SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Tcpip\Parameters\Interfaces\{1E85D69E-54C2-4AE6-9D25-24309C2804A7}\NameServer
            old REG_SZ = 8.8.8.8,8.8.4.4

reset   SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Tcpip\Parameters\Interfaces\{1E85D69E-54C2-4AE6-9D25-24309C2804A7}\RawIpAllowedProtocols
            old REG_MULTI_SZ =
                0

reset   SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Tcpip\Parameters\Interfaces\{1E85D69E-54C2-4AE6-9D25-24309C2804A7}\TcpAllowedPorts
            old REG_MULTI_SZ =
                0

reset   SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Tcpip\Parameters\Interfaces\{1E85D69E-54C2-4AE6-9D25-24309C2804A7}\UdpAllowedPorts
            old REG_MULTI_SZ =
                0

added   SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Tcpip\Parameters\Interfaces\{4701140D-1781-43B5-9931-E7868C514199}\DisableDynamicUpdate
deleted SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Tcpip\Parameters\Interfaces\{4701140D-1781-43B5-9931-E7868C514199}\IpAutoconfigurationAddress
deleted SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Tcpip\Parameters\Interfaces\{4701140D-1781-43B5-9931-E7868C514199}\IpAutoconfigurationMask
deleted SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Tcpip\Parameters\Interfaces\{4701140D-1781-43B5-9931-E7868C514199}\IpAutoconfigurationSeed
reset   SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Tcpip\Parameters\Interfaces\{4701140D-1781-43B5-9931-E7868C514199}\RawIpAllowedProtocols
            old REG_MULTI_SZ =
                0

reset   SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Tcpip\Parameters\Interfaces\{4701140D-1781-43B5-9931-E7868C514199}\TcpAllowedPorts
            old REG_MULTI_SZ =
                0

reset   SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Tcpip\Parameters\Interfaces\{4701140D-1781-43B5-9931-E7868C514199}\UdpAllowedPorts
            old REG_MULTI_SZ =
                0

added   SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Tcpip\Parameters\Interfaces\{E808397B-6A1E-490F-BA13-6DADF9C5CB08}\AddressType
added   SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Tcpip\Parameters\Interfaces\{E808397B-6A1E-490F-BA13-6DADF9C5CB08}\DisableDynamicUpdate
reset   SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Tcpip\Parameters\Interfaces\{E808397B-6A1E-490F-BA13-6DADF9C5CB08}\RawIpAllowedProtocols
            old REG_MULTI_SZ =
                0

reset   SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Tcpip\Parameters\Interfaces\{E808397B-6A1E-490F-BA13-6DADF9C5CB08}\TcpAllowedPorts
            old REG_MULTI_SZ =
                0

reset   SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Tcpip\Parameters\Interfaces\{E808397B-6A1E-490F-BA13-6DADF9C5CB08}\UdpAllowedPorts
            old REG_MULTI_SZ =
                0

deleted SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Tcpip\Parameters\DontAddDefaultGatewayDefault
deleted SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Tcpip\Parameters\EnableIcmpRedirect
deleted SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Tcpip\Parameters\EnableSecurityFilters
deleted SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Tcpip\Parameters\SearchList
deleted SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Tcpip\Parameters\UseDomainNameDevolution
reset   Linkage\UpperBind for V1394\NIC1394\C93C75148500.  bad value was:
            REG_MULTI_SZ =
                klim5

reset   Linkage\UpperBind for PCI\VEN_11AB&DEV_4362&SUBSYS_E0001458&REV_19\4&3A0400F3&0&00E1.  bad value was:
            REG_MULTI_SZ =
                klim5

reset   Linkage\UpperBind for ROOT\MS_NDISWANIP\0000.  bad value was:
            REG_MULTI_SZ =
                klim5

<completed>

wat zegt dit precies?
sommige dingen reageren nu sneller, maar bijvoorbeeld twitter doet eerst helemaal niks (in de opera progress bar staat 0 bytes), en na 26 seconden is hij letterlijk in een ogenblik geladen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reboot(s) gedaan? Geen verbetering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
yes thx ik heb m gereboot, en ik zat mijn bericht te editen en zag je bericht daarna pas
hier de edit:
sommige dingen reageren nu sneller, maar bijvoorbeeld twitter doet eerst helemaal niks (in de opera progress bar staat 0 bytes), en na 26 seconden is hij letterlijk in een ogenblik geladen.
kan je hier iets mee, of heb je meer info nodig?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2010 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En als je de DNS service ('DNS Client') nu eens gewoon domweg uitzet?

Start->Run->Services.msc

Even de DNS Client op Disabled zetten, keertje rebooten. Kijken of het probleem zich dan nog voordoet. Mocht het zich dan alsnog voordoen, dan ga ik eventjes achter mijn oren krabben. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Krab je oren er niet af... gedaan en het werkt niet :/

Wat me te binnenschiet. Ik gebruik USB webserver, en mijn informatica leraar heeft een aangepaste (door hem) versie op onze schoolsite gezet. De tijd dat ik deze versie gebruikte en dat mijn internet zo traag werd liggen vrij gelijk.

Zou usb webserver aanpassingen kunnen hebben verricht in het register of internet/netwerk instellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

netsh int reset en netsh winsock reset zouden dergelijke wijzigingen moeten hebben weggenomen. Vandaar ook dat ik je ze liet uitvoeren. Zijn een beetje een paardenmiddel, maar soms effectief genoeg. ;)

Enfin, DNS Service stond wel aan dus? Als je hem nu eens Disabled laat en je HOSTS file (in \Windows\System32\Drivers\etc) volledig leegmaakt. Indien die nog niet leeg was. Doet dat iets voor je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ja hij stond op automatisch en ingeschakeld. Ik dacht eigenlijk dat het een voorwaarde was om te internetten :p

ga nu mijn hosts checken.
zie 776 bytes staan. Moet ik om te legen gewoon verwijderen of..?

edit: stond alleen localhost in met 127.0.0.1 . die regel weggehaald. geen verschil. ;(

edit2: ik heb in opera ff de uitgebreide adresbalk aangezet. kreeg ik de volgende info mee:

Looking up hostname .. + hostname van elementen/media duurt ca. 30 seconden.. maar soms wel 2 minuten..
Completed request duurt ook zo’n 10 seconden (soms)
Als dat eenmaal gedaan is duurt het laden van site een halve seconde.

nog n edit:blijkbaar is de mogelijkheid een beveiligde verbinding op te zetten ook niet meer, wat de reden is dat ik niet op bv twitter en hyves kan (mijn theorie althans)
edit zoveel:theorie klopt niet want hier wordt ook geprobeerd een beveiligde verbinding op te zetten in de progress bar

[ Voor 90% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2010 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is zo hard een DNS situatie die dit veroorzaakt, maar, eigenlijk alles wel weggenomen dat eventueel een oorzaak zou kunnen zijn.

http://technet.microsoft.com/en-us/sysinternals/bb963902

Een betere HijackThis. Draai het eens, zoek alles wat je vreemd lijkt op in Google. Geen idee waar we het anders zouden moeten zoeken nu dan in malware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
lijkt mij ook ja.. of mijn leraar probeert met een of andere registry setting in de aangepaste usbwebserver mijn internet zo langzaam te maken dat ik mijn website wel moet doen :p

Het downloaden startte niet tot 27 seconden na klikken van run. toen zoals in verwacht in een keer.. als het een precieze wachttijd was was er misschien een of andere registry value waar ik dit naar kon herleiden.. maarja ik heb de ballen verstand daarvan, kom daar eigenlijk nooit behalve als er iets staat op een guide ofzo :p

Krijg een gigantische waslijst met dingen als ik autorun draai, terwijl er maar iets van 30 processen in taskmanager staan. Het enige wat direct met DNS te maken leek te hebben was apple bonjour dns blabla, gelijk weggekeilt. bah vies apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik trok het niet meer.. ik heb heel veel opstartitems uitgedaan, niks meer. systeemherstel gedaan. internet werkt als vanouds :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blijf ik alsnog benieuwd naar wat het nou was. Enfin, daar zullen we wel niet meer achterkomen. Mocht je er alsnog wel een keer achterkomen, laat het maar eens weten in dit topic. Misschien dat in de toekomst iemand er een keer wat aan zal hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
daar was ik ook heel benieuwd naar geweest. Ben bijna altijd achter de oplossing gekomen voor computerproblemen. Ik gok op een register waarde die wachttijden beinvloed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roland83
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12-09 13:14
Verwijderd schreef op donderdag 09 december 2010 @ 22:15:
lijkt mij ook ja.. of mijn leraar probeert met een of andere registry setting in de aangepaste usbwebserver mijn internet zo langzaam te maken dat ik mijn website wel moet doen :p
Nou, dat valt gelukkig erg mee :) De enige aanpassing die ik heb gemaakt, is het aanzetten van InnoDB voor in MySQL. De instelling hiervoor zit in USBWebserver/settings/my.ini op regel 28. Daar stond skip-innodb, daar heb ik een commentaarregel van gemaakt.

Vervolgens ben je de eerste die het probleem noemt, ik ben nog geen andere gebruikers van USBWebserver tegengekomen met hetzelfde probleem. Ik ben wel blij voor je dat het is opgelost. Wat gebeurt er nou als je USBWebserver weer aanzet? Hint: maak voor je dat weer probeert eerst even een systeemherstelpunt :+
Pagina: 1