Hallo TWKRs,
Sinds gisteren ben ik aan het overklokken geslagen, ik wil zo goed mogelijke prestatie uit mijn pc halen en dat op lucht.
Mijn specs:
Mobo: Asus Crosshair II Formula
CPU: AMD Phenom II 955 Black Edition C3 stepping
RAM: 2x Corsair 800Mhz Cl 5-5-5-18
GPU: 2x Asus GTS250 1GB
Case: Coolermaster HAF X
Voeding: Coolermaster M700 Silent pro
Ik heb als eerste stap Superpi, OCCT, en CPU en GPU-z gedownload (weet iemand nog een goede temp. programma, heb nu multimeter op graden celcius tussen cpu koeler vlak bij de cpu).
Ik ben eerst naar de bios geweest en heb eerst FSB beetje verhoogd standaard is deze 200Mhz, hij staat nu op 295Mhz (lijkt me aardig wat)
Tevens staat de utliplier op 14 wat dus 4,110Ghz maakt!
Het RAM heb ik op DDR2 - 400Mhz gezet wat dus 1:1 loopt met de FSB, met een FSB van 295, staat het geheugen ook op 295Mhz, dus 295Mhz x2 = 590Mhz.
De latenties zijn ook verhoogt van 5-5-5-18 2T naar 4-4-4-8 1T, dit gaf in Superpi 1M een tijd van 16,8 sec, terwijl met normaal stock snelheden dit rond de 21,5 was.
Voltages:
Vcore 1.4250V
Mem 1,900V
Dit is waar ik de voltages op kon zetten, lager zou hij niet doorstarten
Verder zijn temps:
Kamer temp 15 graden (geloof wil je niet in zitten!
CPU +- 25 graden
Ik gebruik als CPU-koeler een Scythe Katana 3, die naar mijn mening zeer goed zijn werk doet en dat superstil, alhoewel mijn videokaarten er boven uitkomen.
Nu is mijn vraag weet iemand nog een paar tricks hoe ik nog ff verder kan?, want ik kom niet langs de 300Mhz FSB
, waar ik hem wel graag op wil hebben!
M.V.G RaVeRZ
Sinds gisteren ben ik aan het overklokken geslagen, ik wil zo goed mogelijke prestatie uit mijn pc halen en dat op lucht.
Mijn specs:
Mobo: Asus Crosshair II Formula
CPU: AMD Phenom II 955 Black Edition C3 stepping
RAM: 2x Corsair 800Mhz Cl 5-5-5-18
GPU: 2x Asus GTS250 1GB
Case: Coolermaster HAF X
Voeding: Coolermaster M700 Silent pro
Ik heb als eerste stap Superpi, OCCT, en CPU en GPU-z gedownload (weet iemand nog een goede temp. programma, heb nu multimeter op graden celcius tussen cpu koeler vlak bij de cpu).
Ik ben eerst naar de bios geweest en heb eerst FSB beetje verhoogd standaard is deze 200Mhz, hij staat nu op 295Mhz (lijkt me aardig wat)
Tevens staat de utliplier op 14 wat dus 4,110Ghz maakt!
Het RAM heb ik op DDR2 - 400Mhz gezet wat dus 1:1 loopt met de FSB, met een FSB van 295, staat het geheugen ook op 295Mhz, dus 295Mhz x2 = 590Mhz.
De latenties zijn ook verhoogt van 5-5-5-18 2T naar 4-4-4-8 1T, dit gaf in Superpi 1M een tijd van 16,8 sec, terwijl met normaal stock snelheden dit rond de 21,5 was.
Voltages:
Vcore 1.4250V
Mem 1,900V
Dit is waar ik de voltages op kon zetten, lager zou hij niet doorstarten
Verder zijn temps:
Kamer temp 15 graden (geloof wil je niet in zitten!
CPU +- 25 graden
Ik gebruik als CPU-koeler een Scythe Katana 3, die naar mijn mening zeer goed zijn werk doet en dat superstil, alhoewel mijn videokaarten er boven uitkomen.
Nu is mijn vraag weet iemand nog een paar tricks hoe ik nog ff verder kan?, want ik kom niet langs de 300Mhz FSB
M.V.G RaVeRZ