Toon posts:

Macbook Air of / en iPad?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit al een tijd met het idee om een mac aan te schaffen.
Het gedoe met vista en 7 begint me de keel uit te hangen.

Maar nu naar de vraag, Ipad + windows laptop of Ipad + Mac air
De ipad komt er zeker deze kan ik laten meenemen uit amerika en dus is hij lekker goedkoop XD.
Maar ik twijfel of ik de mac erbij moet nemen, ik ben bang dat ik 1 van de 2 minder ga gebruiken.
Verder zeiden sommige dat niet alle functies van excel werken, weten jullie hier iets van?
Ik gebruik excel namelijk veel voor school.
Verder twijfel ik tussen de 11 inch en 13 inch air....
Dus ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met eigen ervaringen en kennis :D.

Bedankt alvast

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:28
Koop voor het geld van de windows laptop of mac air een imac;)!

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Verwijderd schreef op woensdag 08 december 2010 @ 21:49:
Maar nu naar de vraag, Ipad + windows laptop of Ipad + Mac air
De ipad komt er zeker deze kan ik laten meenemen uit amerika en dus is hij lekker goedkoop XD.
Maar ik twijfel of ik de mac erbij moet nemen, ik ben bang dat ik 1 van de 2 minder ga gebruiken.
Laat je die Mac ook meekomen, en scheelt dat veel? Zo nee zou ik daar even mee wachten, wie weet gebruik je je PC straks alleen nog voor wat serieuze dingen. Scheelt je een hoop geld.

Het is wel zo dat iTunes (nodig voor je iPad) veel beter werkt op een Mac, en dat je daar dingen als iPhoto hebt waardoor foto's op je iPad bekijken weer iets leuker / makkelijker wordt.
Verder zeiden sommige dat niet alle functies van excel werken, weten jullie hier iets van?
Ik gebruik excel namelijk veel voor school.
In de nieuwste versie van MS Office voor mac werkt VB en zo gewoon weer volgens mij...
Verder twijfel ik tussen de 11 inch en 13 inch air....
Naast een iPad zou ik gaan voor de 13". Naast een andere computer voor de 11".

Zoef

Verwijderd

Topicstarter
Heb helaas de laptop voor school nodig.
die iMac staat ook op mijn verlanglijstje :P

@Zpottr
Nee de mac laat ik niet meekomen, de ipad valt me nog net buiten de belastingzone.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2010 21:59 ]

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Het spijt me zeer maar een iPad en MBA lijkt me geen slimme koop. Een betere keus is denk ik een iPad en MBP 13", misschien met extern scherm ofzo...

E: Vind sowieso de meeste Apple producten geen slimme koop, maar dat even terzijde.

[ Voor 22% gewijzigd door Thomas op 08-12-2010 22:03 ]

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

Verwijderd schreef op woensdag 08 december 2010 @ 21:55:
Nee de mac laat ik niet meekomen, de ipad valt me nog net buiten de belastingzone.
Hmm, ik zou zeggen steek dat geld dan in 3G en misschien extra geheugen voor je iPad maar dan komt die weer er bovenuit bij de Douane, of niet?

In ieder geval zou ik eens kijken hoeveel je je iPad gaat gebruiken voor je meteen ook een nieuwe air aanschaft.
Thomasthomas schreef op woensdag 08 december 2010 @ 22:02:
E: Vind sowieso de meeste Apple producten geen slimme koop, maar dat even terzijde.
Toch benieuwd welke tablet je dan zou kopen... maar helaas is die discussie hier volstrekt niet on topic.

[ Voor 25% gewijzigd door Zpottr op 08-12-2010 22:05 ]

Zoef

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

[ ]

[ Voor 98% gewijzigd door Zpottr op 08-12-2010 22:04 ]

Zoef

• Japperrrr
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09-11-2025
Als het design van Apple je bevalt kun je ook naar HP kijken. Maar als je echt niet meer met Windows wilt werken zit er natuurlijk niet veel anders op :P

• Vitruvius
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 30-01 06:48
Vertel ons eerst even wat je precies wilt kunnen straks, dan helpen we je wel aan de juiste beslissing. Want als je alleen excel gaat gebruiken zou ik geen duur apparaat kopen.

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik wil op mijn laptop,
Een spelletje kunnen spelen,
Word, Excel etc
Soms wat photoshoppen
En films en series in HD kunnen kijken (verveling in trein)
En vooral surfen en chatten

Waarom ik voor een apple wil gaan?
Het design, het multi touch pad(dit bevalt me echt zo goed op mijn iphone 4).
En vooral de afwezigheid van vastlopers lijkt me geweldig.

heb nu een dell studio 1558( het opstarten duurt al ruim 2 minuten..)

• KooolaNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 04-01 05:49

KooolaNL

Hurry up noob microwave

kan je niet een HP elitbook kopen met betere specs als de mac book
+ er vervolgends gewoon gekocht mac os opzetten ?

Heb je wel geen multitouch :(

[ Voor 14% gewijzigd door KooolaNL op 08-12-2010 22:53 ]

hier kon u advertentie staan

Verwijderd

Topicstarter
KooolaNL

Hmm, hoe wil je dat doen?
kan toch alleen maar met hackintosh (en vind apple's toch wat mooier)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2010 23:02 ]

• BlueCola
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 26-09-2025
Mac's zijn erg fijn om mee te werken. De macbook air is lekker dun, maar dan ook erg kwetsbaar, en diefstal-gevoelig, dus ik vraag me af of dat handig is voor school. Ik zou dan eerder voor een MacBook pro gaan, ook omdat een macbook air dezelfde performance heeft als een nokia 3310.

And that's how one and one makes three.

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22-01 15:03
@ Blue-cola: hoezo dezelfde performance als een Nokia 3310? Een Air heeft net zoals de Pro, de 320M kaart. Grafisch gezien bereik je er zo ongeveer hetzelfde mee als met een Pro. Daarnaast heeft een Air een Flash-geheugen waarmee het apparaat erg snel e.e.a. opstart. Sneller dan een Pro, iig..

• Bartaz
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13:05

Bartaz

Likes cookies!

Verwijderd schreef op woensdag 08 december 2010 @ 22:46:
Nou ik wil op mijn laptop,
Een spelletje kunnen spelen,
Word, Excel etc
Soms wat photoshoppen
En films en series in HD kunnen kijken (verveling in trein)
En vooral surfen en chatten

Waarom ik voor een apple wil gaan?
Het design, het multi touch pad(dit bevalt me echt zo goed op mijn iphone 4).
En vooral de afwezigheid van vastlopers lijkt me geweldig.

heb nu een dell studio 1558( het opstarten duurt al ruim 2 minuten..)
En dan gaat het erom wat voor spelletje je wilt spelen.
Patience of World of Warcraft om maar even een verschil aan te geven.
Ik zou lekker voor een 13" Macbook Pro gaan. Die is namelijk stevig en kan de wat zwaardere bewerkingen ook makkelijk aan.

Trouwens, een mac kan ook gewoon vastlopen, niet dat je je daar op verkijkt. Maar het gebeurt veel minder dan bij Windows.
Ik ben pas weer teruggegaan van Windows naar Mac en ik zou niets anders meer willen! Dus als ik jou was zou ik geen Windows laptop nemen.

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Nu online
steff261991, we willen je graag helpen op GoT. Maar dan moet je zelf ook wat inzet tonen. Dat slaat op de vorm, je hoeft niet na elke regel op enter te drukken (het forum heeft automatische regelafbreking), want alinea's lezen nu eenmaal fijner. Maar dat slaat ook op de inhoud, geef meteen in de startpost duidelijk aan wat je ermee wilt gaan doen en waarom je dan nog twijfelt over een bepaald combinatie. Dus welke specifieke punten zit jij nog over te twijfelen? Ik zal het topic dit keer open laten, maar let hierop in het vervolg.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Verwijderd

Topicstarter
Hee hoedje, Dat wist ik niet (A), Ik zit vooral op het punt van geld te twisten. Al het voordeel ik denk van de mac denk te krijgen tegen de hardware die erin zit. Want als ik even rond kijk voor 1300 euro kan je een i7 core in je windows laptop hebben. Verder de bewerkingen die ik op mij mac wil doen, of die processor dit wel aan kan. Hier heb ik al antwoord op gekregen.

@ Bartaz
Het gaat hier van COD black ops tot rome total war. hij moet toch wel wat kunnen kwa grafische kracht.

Verder zag ik dat een mac air in 20 seconde kon opstarte en dat bij een pro boven de anderhalve minuut ligt, Is dit waar of overdrijven ze over de pro.

Ik twijfel tussen deze 2set ups.

Macbook air € 1.389,00
1.86GHz Intel Core 2 Duo
4GB 1066MHz DDR3 SDRAM
128GB Flash Storage

Macbook Pro € 1.464,01
2.4GHz Intel Core 2 Duo
4GB 1066MHz DDR3 SDRAM - 2x2GB
128GB solid-state drive
SuperDrive 8x (DVD±R DL/DVD±RW/CD-RW)

En nog een klein vraagje hoe zit het met de update cyclus van de macbrook pro.
Is dit ook 1x per jaar? zoals bij de iphone>

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2010 13:15 ]

Verwijderd

dat is 2 of 3 keer per jaar

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie dat jij een macbook pro hebt hoelang doet hij erover om op te starten?

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Macbook Pro nemen met een SSD, betere performance en goedkoper dan een Air. iPad erbij kan prima, ik heb zelf ook een Macbook Pro en een iPad (en boven een 27"iMac i7, maar dat terzijde). iPad heeft zn eigen gebruiksgebied, makkelijk op de bank om snel ff wat te checken. Macbook Pro voor echte tikwerk etc.

Je kan er ook voor kiezen om Macbook Pro met SSD en HDD te nemen (middels beugel), dan heb je en snelheid en meer opslag.

Instagram / YouTube

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 31-01 20:37
Als je in jouw Dell Studio een SSD zou zetten zoals de OCZ Vertex II of Intel X25-M dan is deze computer ook al een stuk sneller. Wat je namelijk nu doet is appels en peren vergelijken. Een SSD heeft namelijk een leessnelheid van rond de 200MB/s, terwijl een harde schijf hier meestal rond de 40MB/s neerzet. De toegangstijd naar een SSD ligt rond de 1ms of minder, en bij een harde schijf rond de 5ms á 10ms.

Daarnaast snap ik niet wat je bedoelt met het gedoe tussen Vista en 7? In mijn mening zijn beide platformen redelijk uitontwikkeld en dus ook zijn de drivers vooralsnog erg stabiel te noemen. Zowel thuis op mijn desktop als op mijn laptop heb ik nooit last van vastlopers of een langzaam systeem.

Mocht je toch relatief gezien zoveel geld uit willen geven voor een laptop, dan zou ik eerder gaan kijken naar een HP Elitebook of Envy, Sony VAIO, Lenovo Thinkpad of Dell Latitude (zakelijk). Deze laptops hebben allemaal een redelijk strak uiterlijk en de ondersteuning is vaak erg goed te noemen. Ook omdat het de wat duurdere series zijn.

Als laatste wil ik je ook meegeven dat je OS X niet moet zien als gameplatform. Wil je echt 'gamen' op jouw computer, zou ik toch eerder bij een Windows laptop blijven. Ditmaal ook vanwege het kostenplaatje.

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Verwijderd schreef op donderdag 09 december 2010 @ 12:39:
Hee hoedje, Dat wist ik niet (A), Ik zit vooral op het punt van geld te twisten. Al het voordeel ik denk van de mac denk te krijgen tegen de hardware die erin zit. Want als ik even rond kijk voor 1300 euro kan je een i7 core in je windows laptop hebben. Verder de bewerkingen die ik op mij mac wil doen, of die processor dit wel aan kan. Hier heb ik al antwoord op gekregen.

@ Bartaz
Het gaat hier van COD black ops tot rome total war. hij moet toch wel wat kunnen kwa grafische kracht.

Verder zag ik dat een mac air in 20 seconde kon opstarte en dat bij een pro boven de anderhalve minuut ligt, Is dit waar of overdrijven ze over de pro.

Ik twijfel tussen deze 2set ups.

Macbook air € 1.389,00
1.86GHz Intel Core 2 Duo
4GB 1066MHz DDR3 SDRAM
128GB Flash Storage

Macbook Pro € 1.464,01
2.4GHz Intel Core 2 Duo
4GB 1066MHz DDR3 SDRAM - 2x2GB
128GB solid-state drive
SuperDrive 8x (DVD±R DL/DVD±RW/CD-RW)

De Air zou ik niet nemen. Ik ga niet ontkennen dat het hele mooie dingen zijn, maar ga even bij jezelf na of het nou uitmaakt of je een net iets dikkere MBP in je tas stopt? Ik kan me niet voorstellen dat iemand geen ruimte heeft voor een MBP. Daarnaast is de MBP sneler, beter en op het gebied van prijs/kwaliteit ook uitstekend vergeleken bij de Air. Daarnaast zet je je laptop ook niet heel vaak uit, je klapt hem dicht en hij gaat sluimeren.

Als je ook nog prestaties wil is een HP Envy 14 misschien wat.

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:32

B2

wa' seggie?

Verwijderd schreef op donderdag 09 december 2010 @ 12:39:
Volgens de verwachtingen komen er rond maart/april nieuwe MBP's.
Om die reden wacht ik in ieder geval nog.

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-01 10:34

Digistorm

ex-demo scener

Thomasthomas schreef op donderdag 09 december 2010 @ 15:53:
[...]

De Air zou ik niet nemen. Ik ga niet ontkennen dat het hele mooie dingen zijn, maar ga even bij jezelf na of het nou uitmaakt of je een net iets dikkere MBP in je tas stopt? Ik kan me niet voorstellen dat iemand geen ruimte heeft voor een MBP. Daarnaast is de MBP sneler, beter en op het gebied van prijs/kwaliteit ook uitstekend vergeleken bij de Air. Daarnaast zet je je laptop ook niet heel vaak uit, je klapt hem dicht en hij gaat sluimeren.

Als je ook nog prestaties wil is een HP Envy 14 misschien wat.
Voor mij zou de hogere resolutie van de Air uitmaken. Ik vind 1280x800 niet prettig werken. Maar daarom wacht ik op de refresh, in de hoop dat de MBP ook de optie krijgt voor een beter scherm.

Hier stond achterhaalde informatie…

• Japperrrr
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09-11-2025
Ik snap alleen nooit hoe mensen het voor elkaar krijgen Windows 7 vast te laten lopen :P
Persoonlijk zou ik in jouw geval toch echt naar HP uitwijken en gewoon een laptop met Windows 7 nemen. Dat de Macbook Air een SSD heeft zou voor mij niet echt een doorslag geven, omdat dat geen kwalitatief hoge SSD is en je in een laptop van een ander merk altijd zelf nog een SSD kunt plaatsen. Alleen als je écht niet meer met Windows wilt werken, je hopeloos verliefd bent op het design van de Macbooks, of wilt pronken met je Apple, moet je voor een Macbook gaan.

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:32

B2

wa' seggie?

Japperrrr schreef op donderdag 09 december 2010 @ 17:58:
Ik snap alleen nooit hoe mensen het voor elkaar krijgen Windows 7 vast te laten lopen :P
Persoonlijk zou ik in jouw geval toch echt naar HP uitwijken en gewoon een laptop met Windows 7 nemen. Dat de Macbook Air een SSD heeft zou voor mij niet echt een doorslag geven, omdat dat geen kwalitatief hoge SSD is en je in een laptop van een ander merk altijd zelf nog een SSD kunt plaatsen. Alleen als je écht niet meer met Windows wilt werken, je hopeloos verliefd bent op het design van de Macbooks, of wilt pronken met je Apple, moet je voor een Macbook gaan.
Volgens mij kun je in een Macbook Pro prima een ssd plaatsen. Overigens mis je de hoofdreden om wel voor een Apple laptop/desktop te gaan : OS X. En de SSD is gewoon prima kwaliteit. Er zit geen sandforce controller op, maar so what?

[ Voor 5% gewijzigd door B2 op 09-12-2010 18:06 ]

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Verwijderd schreef op donderdag 09 december 2010 @ 15:40:
[...]

Ik zie dat jij een macbook pro hebt hoelang doet hij erover om op te starten?
Ik heb ook een MBP. Ik start hooguit een keer per maand op, maar dat is altijd wel in minder dan een minuut gebeurd.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Verwijderd

Heb een i5 2,4GHz met 4GB ram en opstarten duurt zo'n 20-30 sec (tot inlogscherm). Maar als die eenmaal aan is dan is het ook gaan met die banaan ;)

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-01 07:34

Bosmonster

*zucht*

Opstarten is hier iets van 15 seconden ofzo, maar dat is met SSD :P

Maar goed, dat doe je met een MBP als het goed is ook zelden. Gewoon dichtklappen die handel en volgende keer weer verder.

• Nismod
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18-01 22:26
Om even terug te komen op de vraag van welk spel, COD Black Ops gaat dus echt niet werken op een Air of pro (13, 15 of 17). Het gaat wel werken maar het zal niet speelbaar zijn.. WoW werkt er wel normaal op.

Zoals de meesten hier al zeggen, ga voor de 13'' pro, eventueel met een SSD. Heb zelf ook nog aan de air gedacht, maar vind het elke keer zonde om er meer voor te betalen dan voor een 13'' pro.

• merauder
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 31-01 19:25
Als je de firewire niet nodig hebt, en je gaat nog naar de US of A, is dan de witte macbook niet een optie. Stuk goedkoper, en net zo rap.

Je moet em alleen mooi vinden.

• timwijn
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 31-01 08:43
Nismod schreef op donderdag 09 december 2010 @ 21:30:
Om even terug te komen op de vraag van welk spel, COD Black Ops gaat dus echt niet werken op een Air of pro (13, 15 of 17). Het gaat wel werken maar het zal niet speelbaar zijn.. WoW werkt er wel normaal op.

Zoals de meesten hier al zeggen, ga voor de 13'' pro, eventueel met een SSD. Heb zelf ook nog aan de air gedacht, maar vind het elke keer zonde om er meer voor te betalen dan voor een 13'' pro.
Waarom zou dat in godsnaam niet goed werken?
Gaat prima hoor op een macbook pro die een beetje aardig is geconfigureerd.

Zou overigens altijd voor een macbook pro gaan, zijn gewoon stuk sneller. Air is alleen voor het oog erg leuk.

Verwijderd

Topicstarter
Iedereen bedankt voor de antwoorden :)
Ik denk dat ik voor de pro ga, Laat eerst even mijn ouders een air aanschaffen.(heb ze zover gekregen XD, helaas niet voor mij maar voor zichzelf)
En dan kijk ik wat er allemaal beter is aan OSX.

Iedereen bedankt voor de snelle reacties etc.

Happy christmas alvast :)

• Earnn
  • Laatst online: 17-01-2024
ga voor een Macbook pro 13'' met vmware/parallels voor evt windows en een officepakketje voor mac erbij dan is word/excel/powerpoint volledig uitwisselbaar met windows gebruikers. Je hebt gewoon meer aan een MBP dan een Air en het scheelt maar 150 euro. iPadje erbij en klaar.

 iPhone 2g 8GB -  Macbook Pro 13'' 2,4 GHz

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Zou eerder voor Bootcamp opteren als je snelheid nodig hebt, VmWare (verkies ik boven Parallels) is wel lekker flexibel!

Suc6 met je keuze!

Instagram / YouTube

Pagina: 1