PC voor "surface pc" FTIR multitouchtable: Wat zou JIJ doen

Pagina: 1
Acties:

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20-12 18:53
Beste tweakers,

Ik zit te kijken naar een pc'tje voor me tafel (multitouch tafel in Casemodding). Een 939 3800+ 3gb met een 2600XT is in principe genoeg, maar dit is mijn mediacenter. Mijn vraag is dus eigenlijk. Zou een ION2 bordje genoeg zijn voor mijn tafel. Die 939 heeft het vrij zwaar met de herkenning van vingers etc. Wat zouden jullie doen? Ik heb wel een idee, heb zelf de mogelijkheid om me mediacenter te vervangen dooor een ion, maar wat zouden jullie doen? Hou wel in rekening dat mijn project gebaseerd is op een budget van in principe nul, maar mag altijd wel iets kosten. Wat zouden jullie doen?

939 in de tafel en ION2 als mediacenter of,

............
Graag suggesties!!
Zelf al zitten kijken naar een X2 250. 1 Eis het moet goedkoop, het doel van mijn tafel is: Een zo goedkoop mogelijke multitouch tafel maken, met een zo groot mogelijke gebruikerservaring.

Dus nog een keer: Wat zou jij doen! Klein budget, genoeg prestatie! Zou je de 939 gebruiken voor de tafel (Nadelen: Stroomverbruik!!! CPU verbruikt veel!, met OC naar 2,4 ongeveer 110 watt, load!, CCV verbruikt tegen de 70% en natuuurlijk geen mediacenter meer)

of

goedkooop AM2+ AM3 systeem, X2 X3 of misschien X4, of X2 unlocken naar X3 X4.

De eis: Goedkoop, sneller dan 3800+ X2 939 met DDR1. (2600XT is overkill voor de software, denk dat iets in de 9400GT of de 4000 serie van ati meer dan ruim voldoet!)

Ik kom er gewoon even niet uit aangezien de afweging kut is! 939 voldoet, maar het is ook mijn mediacenter en dat betekend gewoon simpelweg dat ik mijn Mobo niet kan inbouwen. Terwijl het juist een op zich zelf staand systeem moet worden.

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

• bassiexp
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16-12 18:48
Ik weet niet hoe krachtig de hardware moet zijn. Maar zou een AM3 athlon X2 240 of een core i3 niet snel genoeg zijn, al dan niet met een simpele hd4xxx of hd5xxx videokaart als ondersteuning.

ik heb zelf een amd en een intel servertje samengesteld maar dat zou voor dit ook moeten voldoen.
wenslijst: AM3 Server
wenslijst: i3 server

De moederborden en het geheugen is niet het snelste.
en de kast heb je waarschijnlijk niet nodig.
Ze zouden rond de 30/40 watt moeten gebruiken idle, beetje load.

Ik heb nou beide topics ge-bookmarked, lijkt me zelf ook wel leuk om te maken.

mvg,
BassieXp

[ Voor 4% gewijzigd door bassiexp op 08-12-2010 22:11 ]

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
i3 530 + willekeurig H55 mobo'tje moet toch voldoende zijn, of moeten er ook games op draaien?

• Biersteker
Tsja, het probleem is dat het programma dat in win7 gebruikt moet worden, CCV, ziek veel prestaties uit 1 core wil halen, dus een multicore oplossing is zoiezo noodzakelijk om de prestaties nog op orde te houden, maar 1 core moet echt veel werk kunnen verzetten. Hij staat nu aan me mediacenter (939 X2 3800+ 3 GB ram ATI 2600XT). Heb een nieuwe webcam, doet nu 40 fps maar is erg cpu afhankelijk.

2.0 Ghz: Load 100% Beide cores, touch interface is langzaam door lage fps webcam.
2.4 Ghz: Load 100% Beide cores, touch interface gedraagt zich beter, fps tot 25.
2.7 Ghz: Load 40% 1 Core, Fps 40+

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Kan je geen programma nemen dat in Linux werkt? Kan waarschijnlijk dan multicore gebruikt worden en vreet misschien wat minder resources.

• Biersteker
Heb ik aan zitten denken. het os is ook nog niet zeker, maar Windows 7 moet er op kunnen draaien als hoofd os, android misschien in een dual boot misschien in de virtuele omgeving. En Ubuntu 10.10 of Ubuntu Netbook remix.

Pagina: 1