fotogalerij in website lukt niet

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijntjuhh
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-05 19:15
Hey lezers van dit topic :+)

Ik moet voor het vak informatica een website maken, we doen dit in Frontpage 2003. Nu wil ik een foto galerij in de website zetten, dus ik heb een paar plaatjes van internet opgeslagen in de map van mijn website. Ik koos een lay-out voor de galerij en wilde hem opslaan. Toen kwam er dit in beeld: To save this page and photo gallery, open a FrontPage based web site, and save the page to that site.

Ik heb het gevraagd aan mijn leraar, maar hij wist het ook niet. Misschien dat jullie me hiermee kunnen helpen. Mijn vraag is: Hoe kan ik de fotogalerij gewoon normaal opslaan en openen in Internet Explorer?

Alvast hartelijk bedankt!

PS: Als jullie de code nodig hebben van de pagina, wil ik die er gerust opzetten.

Het is bedoening, niet bedoeling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
FrontPage (en zeker die oude versie) had/heeft voor bepaalde functionaliteit FrontPage Extensions op de server nodig. Zonder die extensions zal de pagina niet werken. Ik kan me voorstellen (maar ik weet het niet zeker) dat dit geldt voor de fotogalerij.

Ik weet niet precies wat het leerdoel van de opdracht is, maar ik zou FrontPage gauw vergeten en een andere editor gebruiken. Doorzoek even het Webdesign, Markup & Clientside Scripting deel van het forum voor meer informatie hierover.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijntjuhh
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-05 19:15
Het is een praktische opdracht. Je mag wel met andere programma's werken, maar ik vroeg aan iemand uit mijn klas of met die programma's werken lastig is, en hij zei ja. En ik heb verder ook geen ervaring met website's bouwen. Dan maar geen galerij :-)

Het is bedoening, niet bedoeling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12:27

Aganim

I have a cunning plan..

Wat heet lastig? In principe heb je niet meer nodig dan Notepad++. De kennis van HTML/CSS zal je toch uiteindelijk zelf moeten opdoen en gezien de bagger die Frontpage nog weleens wilt uitspugen, is dat imho zeer zeker niet de beste keuze als je het ook goed wilt leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roady81
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-09-2018
martijntjuhh schreef op woensdag 08 december 2010 @ 21:12:
Het is een praktische opdracht. Je mag wel met andere programma's werken, maar ik vroeg aan iemand uit mijn klas of met die programma's werken lastig is, en hij zei ja. En ik heb verder ook geen ervaring met website's bouwen. Dan maar geen galerij :-)
Het is maar net wat je van deze praktische opdracht moet leren natuurlijk. Als het er alleen maar om gaat dat je iets moet presenteren via een website en de achterliggende code en methode niet belangrijk is, dan kun je natuurlijk ook zelf een simpele gallerij maken;
  1. Maak kleinere versies van je plaatjes (bijvoorbeeld via IrfanView) zodat er zo'n 3 of 4 plaatjes naast elkaar kunnen staan op een schermbreedte van 1024 pixels.
  2. Creëer een tabel in FrontPage van 3 of 4 kolommen breed en zoveel rijen dat al je plaatjes erin kunnen.
  3. Stop in iedere cel een plaatje en schrijf er eventueel wat onder.
  4. Link ieder plaatje naar de lokatie van zijn grotere versie.
Goed, de verdere opmaak laat ik aan jezelf over, maar denk aan de afstand tussen de cellen, cursieve tekst onder je plaatjes etc...

HowTo-Outlook | MSOutlook.info