Toon posts:

k10n78d ATAPI brander problemen w7

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb van mijn schoonvader zijn moederboard en processor vervangen omdat de processor stuk was en het goedkoper en makkelijker was om deze bijde te vervangen dan een nieuwe processor te zoeken.
ASRock K10N78D moederboard
AMD Athlon 2 x4 630 processor
4 harde schijven SATA
1 DVD speler met IDE Connectie die het wel doet
en de befaamde ATAPI dvd brander die met een SATA kabeltje aangesloten zit op SATA slot 6
Het is de ATAPI brander die als enigste nog eigenlijk problemen geeft verder werkt eigenlijk alles weer naar behoren.

Welnu het probleem:
- In de bios zie ik de atapi brander als IDE SLAVE staan en in IDE MASTER ziet het moederboard dat er niets is aangesloten.
- Als ik naar windows ga en voer DISKMGMT.MSC uit zie ik hem er ook niet tussenstaan en bij hardware via deze computer kan ik hem ook niet gevonden krijgen.
-Hij gaat wel gewoon open en dicht en ik heb hem voor dat Windows 7 opnieuw is geinstalleerd ook nog aan de praat gehad op dit moederboard alleen krijg datzelfde probleem niet weer verholpen (ben tevens vergeten hoe ik dat had gedaan |:( ).

ik hoop dat iemand hier raad mee weet, ik eet mijn sokken er bijna bij op!

Mvg, koen.

• SupremeRick
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 05-02 15:54

SupremeRick

Muse Fan

om te beginnen is open en dicht logisch want er staat stroom op (toch?)..
mischien moet je even naar de jumpers kijken als ik me niet vergis kun je met de jumpers bepalen of ie in slave/master modes gaat.

MVG

PC: CPU: i9-10900KF @ 4.8GHZ | GFX: MSI Gaming X GTX1080Ti | RAM: GSKILL TridentZ 4x16GB @ 3600MHz | SSD: 2TB | HDD: 1TB | Mobo: Asus Strix Z470-e | Case: Corsair 500D SE | Cooler: Corsair H150i

Verwijderd

Topicstarter
Deze is met een sata kabel die hebben geen jumpertje is meer als plug en play, en ja inderdaad is dat logisch maar er zijn altijd van die grapjassen bij die dan gaan zeggen dat er wel stroom op moet staan.

Toch bedankt alvast.

• fordrwd4ever
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:18

fordrwd4ever

Idiot Outside, but why?

Zo te zien gebruik je een converter om he IDE brander op een SATA poort aan te sluiten.
Die converters werken goed met een IDE harde schijf, maar meestal niet met een dvd speler.

Dan krijg je inderdaad die problemen die je nu hebt: hij wordt of niet gezien of hij werkt niet.

Mocht het wel een SATA dvd speler zijn, dan kan het ook nog de firmware zijn.
Sommige apparaten houden niet zo van de AHCI modus van de stat controller

Het Ford forum van Europa, www.fordpower.org.uk

• mieJas
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

mieJas

Ja, maar nee.

Overigens kan je AHCI gewoon af zetten. Het prestatieverlies is nagenoeg te verwaarlozen.

Yes, but no.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb even gegoogled en er staat dat AHCI van intel is en het is een AMD... verder heb ik de bios bekeken en het lijkt er niet op dat er iets dergelijks tussenstond, excuse me if im wrong. Maar dat zijn mijn bevindingen.

Dankjullie voor de moeite alvast.

Verwijderd

Topicstarter
Is er nog iemand die mij kan verlossen van dit probleem, ik heb nog een aantal dingen geprobeerd maar tevergeefs

• boers706
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-02 11:28
Als het zo'n groot probleem is, waarom koop je dan niet voor 20 euro een nieuwe sata dvd-rw drive?

Verwijderd

Topicstarter
Omdat hij voorheen perfect werkte en op dit moederboard niet, waarom zou dit forum nog moeten bestaan als je toch voor alles iets nieuws moet kopen... en dalijk koop je een nieuwe en dan werkt hij nog niet, door hetzelfde probleem.

kheb AHCI trouwens nog gevonden, maar heb schijven IDE staan dus niet RAID of AHCI.

Verwijderd

Topicstarter
Andere dvd brander geleend en deze vervangen door de brander die er in zat tevens een met een SATA kabel, deze word ook niet gevonden in windows 7.

de oplossing?
Pagina: 1