Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik weet niet of dit de juiste plek is om een vraag te stellen over het maximale werkgeheugen van de
MSI GX660-249NL, maar ik wilde graag weten of iemand weet, of te weten kan komen. wat het maximale werkgeheugen van deze laptop is. Op internet staan verschillende gegevens, de ene zegt 8GB max. en de andere site zegt 12GB max.

ik weet dat als ik deze laptop wil kopen bij laptopshop.nl deze 3 SO-DIMM DDR3 geheugen sloten heeft en standaard 4GB werkgeheugen heeft, maar ik weet niet of deze 1 4GB kaart heeft of 2x een 2GB kaart heeft.

Kan iemand me hierbij helpen?

MVG,
Michael

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starke
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online
Op de MSI specification site staat:
Memory
DDR3 1066/1333MHz
Intel® Core™ i7 Processor supports max 3 SO-DIMMs (4GB x 3 slots)
Intel® Core™ i5 Processor supports max 2 SO-DIMMs (4GB x 2 slots)
Note: If you want to upgrade the memory by yourself, please make sure to use the same model from the same brand. Besides, if your notebook is overclocking, we are not guarantee the function would be working properly.
Dus in jouw geval 8GB (2x 4GB) aangezien je een core i5 processor erin hebt zitten teminste volgens de model specs. Ik zou trouwens niet weten waarom de i5 maar 8GB support aangezien memory limit eigenlijk van de bios en het besturingssysteem afhangt. De laptop support gewoon 12GB max -> BIOS maar volgens MSI support de i5 processor die je erin hebt maar 8GB >_>

[ Voor 37% gewijzigd door Starke op 08-12-2010 20:03 . Reden: my bad wrong model ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Maar hoe kan ik dan toch 12GB werkgeheugen krijgen? door iets via de BIOS te doen dan? of loopt ie ook als ik gewoon 3x 4GB SODIMM DDR3 erin zet? ik wil graag met windows 7 gaan werken.
(sorry ik ben pas net bekent aan het worden met dit soort computerwerk)

MVG

[ Voor 149% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2010 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Maar hoe kan ik dan toch 12GB werkgeheugen krijgen? door iets via de BIOS te doen dan? of loopt ie ook als ik gewoon 3x 4GB SODIMM DDR3 erin zet? ik wil graag met windows 7 gaan werken.
(sorry ik ben pas net bekent aan het worden met dit soort computerwerk)

MVG

[ Voor 111% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2010 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Ik vraag mij af wat het voor nut heeft dat je 12 GB werkgeheugen in een laptop wilt hebben want je zal er qua prestatiewinst weinig van merken. Met sommige zware fotobewerkingsprogramma's of videobewerkingsprogramma's kan dit nut hebben, echter een laptop is hiervoor toch al niet geschikt. Dus ergens is het een beetje geld weggooien en heb je met 4 tot 6 GB al meer als voldoende werkgeheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Roel1966,

ja dat klopt maar ik wilde het gewoon zeker weten of dit mogelijk was. misschien heeft laptopshop.nl wel de verkeerde specs in hun systeem staan en zitten er maar 2 slots in. maar het zou wel mogelijk zijn als het toch 3 slots zijn om 12GB werkgeheugen in te bouwen en werkend te krijgen?

MVG

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2010 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starke
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online
Naar alle waarschijnlijkheid gaat het gewoon werken als je 12GB erin zou proppen. Laat wel dat je Windows systeem 64-bit moet zijn om al het geheugen te kunnen detecteren en gebruiken. In het geval je het besteld zou ik eerst wel kijken of de laptop toevalling 2 dimm slots heeft (naar handleiding 3) en indien deze er 3 heeft gewoon extra geheugen bijbestellen als je vind 12GB geheugen nodig te hebben.

[ Voor 37% gewijzigd door Starke op 08-12-2010 22:37 ]

Pagina: 1