port multiplier

Pagina: 1
Acties:

• larsg
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 02-02 15:30
hallo,

ik zoek voor de build van een storage home servertje een portmultiplier. omdat het moederbord dat ik wil gebruiken geen raid5 ondersteunt.

het probleem is dat ik alleen nog maar een pcie 1x aansluiting vrij zal hebben. daarom wou ik kiezen voor deze controller.

het systeem waar het ingeplaatst word is overigens dit:

mobo: m4a78 (probleem!, word sowiso behouden om dat hier win7 pro OEM op staat)
cpu: wrrs een Amd athlon || X2 265 @ 3,3 (ik neem aan dat dit ding de zwaarste films aan kan?)
ram: gewoon 4GB (ddr2)
gpu: xfx 9600gt
ssd boot: vertex 2 60GB
hdd (raid5): 4*F4EG 2TB~HD204UI
hdd (raid1mobo): 2* f3 1TB
dvd: satapoortverspiller
case: Antec NSK4000II
Voeding: VX450
etc...

mvg,

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 28-01 18:34

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Met een goede videokaart en juist geinstalleerde drivers zal de CPU niet zo heel veel meer hoeven doen om films af te spelen omdat de videokaart dit dan van je CPU overneemt, ik verwacht dat dit geen problemen op zal leveren in je opgegeven setup ;)

Raid 5 gaat niet lukken met 2 schijven, laat staan met schijven verdeelt over je moederbord en over deze controller. Of je moet software raid willen draaien maar dat is niet echt veilig en ook vooral niet vooruit te branden!

www.maartendeboer.net

• larsg
Phas0r schreef op woensdag 08 december 2010 @ 20:14:
Met een goede videokaart en juist geinstalleerde drivers zal de CPU niet zo heel veel meer hoeven doen om films af te spelen omdat de videokaart dit dan van je CPU overneemt, ik verwacht dat dit geen problemen op zal leveren in je opgegeven setup ;)

Raid 5 gaat niet lukken met 2 schijven, laat staan met schijven verdeelt over je moederbord en over deze controller. Of je moet software raid willen draaien maar dat is niet echt veilig en ook vooral niet vooruit te branden!
dank voor de reply,

ik wou een sataportmultiplier aansluiten op de aangegeven controller welke dat ondersteunt. die controller zou (4 keer spinpoint f4 2tb schijven draaien)

ik wou vragen of iemand hier weet waar ik zo'n multiplier kan halen (liefst in belgie btw)

• John2B
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-02 14:03

John2B

I Love RAID5..!!

Zijn de PortMultipliers van Addonics niet iets voor je:

Addonics

Zie ook pricewatch:
pricewatch: Addonics AD5HPMSXA

A friendship founded on business is better than a business founded on friendship

• larsg
kan we wat zijn, maar op een ander forum hebben ze me dit geadviseerd, lijkt me simpeler en beter.

iemand ervaring fzo met dit ding?

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 03-02 18:32
waarom wil je uberhaupt raid5 draaien eigenlijk?

Mechwarrior Online: Flapdrol

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

haarbal schreef op donderdag 09 december 2010 @ 00:59:
waarom wil je uberhaupt raid5 draaien eigenlijk?
Omdat het datacorruptie voorkomt als een van de schijven uitvalt? Waarom zou je anders RAID willen draaien? ;)

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Welk OS ga je draaien? En reken niet op blazing speeds met deze controller aangezien het een zogenaamde "bios-raid" betreft. De controller zal alleen de schijven aan het OS aanbieden als een raid5 volume, de driver zal vervolgens alsnog de CPU gebruiken voor alle parity berekeningen. Kan je net zo goed softraid gaan draaien wat uiteindelijk (zolang bij het OS blijft dat je initieel installeert) makkelijker kan meenemen naar een ander systeem. Windows RAID5 is overigens ook niet vooruit te branden ;)

https://discord.com/invite/tweakers

• larsg
he gaat zowiso op win 7 pro draaien

het moederbord is gekoppeld aan de oem versie.
dat de processor het moet berekenen vind ik geen probleem, het is vooral een server.
er zal hoogstens een programma mee worden bekeken of worden opgenomen.
Pagina: 1