Goedenavond allemaal,
Momenteel ben ik bezig met een web server op te zetten.
Dit lukt me wel redelijk, maar ik loop wel tegen een 'probleem' aan.
Als FTP-Server gebruik ik 'proftpd', als ik probeer te verbinden zie ik dat de server antwoord terug geeft.
Maar het gaat mis bij de user, het lukt mij maar niet om bijvoorbeeld zo in te loggen;
ftp.website.com user: pietje; wachtwoord; test123.
Zelf heb ik ook al gezocht op het google maar ik kwam dus niet veel verder.
Ik probeer dus met een aparte username in mijn opgegeven root te komen van mijn website (/usr/share/apache2/websitenaam.nl/public_html)
Ik las ergens dat je een user op debian moet aanmaken met adduser, en dan het wachtwoord van het account moet instellen, maar hoe weet je nou dat hij naar de root van je domein gaat?
Met vriendelijke groet, Kevin.
Momenteel ben ik bezig met een web server op te zetten.
Dit lukt me wel redelijk, maar ik loop wel tegen een 'probleem' aan.
Als FTP-Server gebruik ik 'proftpd', als ik probeer te verbinden zie ik dat de server antwoord terug geeft.
Maar het gaat mis bij de user, het lukt mij maar niet om bijvoorbeeld zo in te loggen;
ftp.website.com user: pietje; wachtwoord; test123.
Zelf heb ik ook al gezocht op het google maar ik kwam dus niet veel verder.
Ik probeer dus met een aparte username in mijn opgegeven root te komen van mijn website (/usr/share/apache2/websitenaam.nl/public_html)
Ik las ergens dat je een user op debian moet aanmaken met adduser, en dan het wachtwoord van het account moet instellen, maar hoe weet je nou dat hij naar de root van je domein gaat?
Met vriendelijke groet, Kevin.