Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Hey,
Heeft iemand van jullie ervaring met de website www.rentacoder.com ?

Rent A Coder is een website waarop jij als programmeur/webdesigner/graphics designer/devschuur-kerel projecten aan kan nemen voor een afgesproken bedrag geld. Er zijn op het moment rond de 2500 open projecten. Als ik wat meer ervaring heb opgedaan in Java wil ik proberen dit te gebruiken als vervanging voor mijn bijbaantje(Omdat ik folders bezorgen haat!).

Iemand van jullie ervaringen? Hoeveel krijg je voor een gemiddeld project?

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-09 11:57
Volgens mij (ben er niet zeker van!!!) waren er vooral slechte ervaringen wat betreft betaling en afgesproken werk, echter kan ik dit niet terugvinden (misschien was dat met een andere vergelijkbare site, ik weet het dus neit 100% meer). Ben hier ook wel nieuwschierig naar wat de meningen hiervan zijn :) .

Ik denk dat je het juist goed kan gebruiken om ervaring op te doen met programmeren / programmeertaal :) .

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb wel dit gevonden, een pagina van hun waarop ze claimen 'Guaranteed Payment' te hebben.
http://www.vworker.com/Re...howGuaranteeVerbiage=true

En ja ik kan er heel goed ervaring op doen, maar je moet natuurlijk wel in staat zijn het programma voor de deadline af te kunnen leveren.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2010 19:05 ]

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-11 22:19
Concurreer je op die site niet met allerlei lage lonen landen waardoor het totaal niet interessant is om te bieden op werk daar ? Zie in ieder geval voornamelijk mensen uit India/Pakistan/Roemenie in de top50 staan.

• Free rider
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06-08 23:52
Dat is vooral een plek voor Oosteuropeanen en Indiers, de opdrachtgevers weten het en betalen navenant. Een vergelijkbare site is guru.com maar ook daar zie je allemaal Oosteuropeanen en Indiers.

Ik heb het kort (heel kort) overwogen maar ging gewoon freelancen, ik realiseerde me dat mijn Nederlandse achtergrond en mijn mogelijkheden om bij opdrachtgevers langs te gaan mijn Unique Selling Point t.o.v. die Oosteuropeanen en Indiers is. Wel zou ik kunnen proberen om wat werk uit te besteden, maar een echte gelegenheid heeft zich nog niet voorgedaan.

Verwijderd

Topicstarter
Okee, die mogelijkheden heb ik echter niet. Ik ben nu 15 jaar :D, Ik kan zeker concurreren met Indieërs en oost-europeanen. Misschien vraag ik nog wel minder.

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Mwa ik zou er niet op rekenen. Als in: ik heb er ook wel eens naar gekeken en voor 2.50 euro per uur ga ik echt via die site werken. En dan ook nog de nazorg en de kans dt je opgelicht wordt.

Nee dank je, compleet kapot gemaakt door de lage lonen landen.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm okee, rentacoder zijn de reacties niet zo positief over. Iemand nog alternatieven van sites met hetzelfde idee?

• Free rider
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06-08 23:52
Verwijderd schreef op donderdag 09 december 2010 @ 13:11:
Hmm okee, rentacoder zijn de reacties niet zo positief over. Iemand nog alternatieven van sites met hetzelfde idee?
Tja je hebt dus guru.com maar dat is in alle aspecten hetzelfde, ook in de tarieven.

Ik meen dat er in Nederland een vergelijkbaar forum was voor het maken van websites, helaas ben ik de naam vergeten. Er is wel een goede kans dat de opdrachtgevers een inschrijving bij het kvk, een BTW-nummer enz. verlangen.

• sverzijl
Free rider schreef op donderdag 09 december 2010 @ 17:09:
[...]
Ik meen dat er in Nederland een vergelijkbaar forum was voor het maken van websites, helaas ben ik de naam vergeten. Er is wel een goede kans dat de opdrachtgevers een inschrijving bij het kvk, een BTW-nummer enz. verlangen.
Klopt, dat is http://www.ontwerpen-voor-geld.nl, waar je opdrachten als 'wedstrijd' neer zet . Laatst nog een website (ontwerp) laten maken, werkt goed.

• Bertus-nl
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:01
Wij hebben een aantal projecten via: http://www.freelancer.com/ laten doen, moet zeggen best aardig werk voor weinig geld.

http://www.designyourgoogle.com

Verwijderd

Topicstarter
freelancer.com ziet er veelbelovend uit, maar vragen zij inderdaad niet ook KVK enzo? De term Freelancer doet me wel denk aan een eigen bedrijf namelijk. Guru.com lijkt me ook wel wat, de prijzen daar zij in ieder geval redelijker dan op rentacoder.com. De prijzen op freelancer zijn wel behoorlijk hoog!

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2010 22:08 ]

• Sponge
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-11 18:19

Sponge

Serious Game Developer

Zo rond 2002 heb ik er behoorlijk wat klusjes gedaan, en ook wel aardig wat aan verdiend. Echter moet je nu zulke lage 'bids' doen dat het vaak niet echt reeel meer is. Vroeger maakte ik soms nog wel eens een prototype en gaf dat als demo, maar dat mag tegenwoordig ook niet meer ;). Toen hadden ze ook nog alleen western Union wat een behoorlijke fee had. Ik neem aan dat ze nu wel iets van Paypal hebben? :).

Overigens: Als je een project hebt waar een paar keer een vervolg op komt kan RAC juist behoorlijk goed lopen. Moet je dus wel mazzel hebben ;)

• Tharulerz
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-04 05:16
Scriptlance.com is er ook eentje. Ben er zelf ook actief op. Betrouwbare site, goed rating en escrow systeem tegen oplichting.

Tip: bied niet op de 10-20$ jobs (tenzij in het begin voor reviews), maar ga voor de 50-500$ jobs. Die opdrachtgevers hebben liever kwaliteit en goede communicatie dan slechte Indiërs (vermeld dit ook in je bid!)

Succes!

Verwijderd

Topicstarter
Woot Woot, ik heb mijn eerste bod uitgebracht op een project op scriptlance.
http://www.scriptlance.com/projects/1291217834.shtml?hl=java (moeten jullie me niet eruit gaan bieden hea)

Ziet eruit als een programma dat ik zeker kan maken, alleen het Swing gedeelte is lastig.

• sverzijl
lekker dan, die 'opdrachtgever' wil gewoon z'n schoolopdracht (voor University College Cork) laten maken door iemand anders :) Heb jij natuurlijk niets mee van doen, maar goed.

Verwijderd

Topicstarter
Werk is werk, uiteindelijk ondervindt hij zelf de gevolgen wel.

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-11 14:32
Verwijderd schreef op woensdag 08 december 2010 @ 20:28:
Okee, die mogelijkheden heb ik echter niet. Ik ben nu 15 jaar :D, Ik kan zeker concurreren met Indieërs en oost-europeanen. Misschien vraag ik nog wel minder.
Concurreer je dan op prijs, niveau of kennis?

Indieers zijn qua werkwijze niet zo best, maar ze hebben wel de technische kennis en vraag me af of jij dat ook hebt. Ik verwacht niet dat gezien je leeftijd je al jaren praktijk ervaring hebt.

[ Voor 7% gewijzigd door Bender op 10-12-2010 12:21 ]

Verwijderd

Het lijkt me erg moeilijk om iets uit dit soort sites te halen zelfs als je voor weinig geld wilt werken. Je ziet daar alleen maar vrij grote opdrachten die ook nog eens slecht gespecificeerd zijn met een zeer beperkt budget.

Ik denk dat je toch beter iets in Nederland kan vinden. Bijvoorbeeld : Leer een web script taal zoals PHP en database, zoek een web development bedrijfje in de buurt en ga daarvoor werken.

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Ik lees hier veel negatiefs over rentacoder zonder dat iemand er blijkbaar ervaring mee heeft. Da's niet echt netjes.

Een jaar of twee geleden heb ik een coder gehuurd voor een ingewikkeld VBA project via rentacoder. Alles is perfect verlopen en rentacoder heeft me persoonlijk opgebeld om mijn identiteit te verifiëren.

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:30

Stewie!

Keen must die!

RentACoder.com, eenmaal gebruikt. Praktijk voorbeeld:

Opdracht: een nauwkeurige CPU meter bouwen die als command line draait, en over periode X een gemiddelde berekent hoeveel CPU procent een bepaald proces gebruikt.

Uitwerking: een tool die via de command line draait en 100% CPU gebruikt. De tool gebruikte de maximale CPU kracht. Hoe kan je dan uberhaupt een nauwkeurige meting doen als er geen enkele processor tijd overblijft voor de andere processen?

Conclusie: geschil. Uitkomt: RentACoder zegt dat de programmeur zijn werk heeft gedaan.
Het is dus een website waar je alles voor moet kauwen, inclusief ontwerp en allerhande uitsluitingen.

[ Voor 8% gewijzigd door Stewie! op 10-12-2010 19:57 ]

• Sihaya
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Sihaya

Pasfoto:

Stewie! schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 19:56:
Conclusie: geschil. Uitkomt: RentACoder zegt dat de programmeur zijn werk heeft gedaan.
Het is dus een website waar je alles voor moet kauwen, inclusief ontwerp en allerhande uitsluitingen.
Mijn ervaring met rentacoder was andersom: geschil tussen bedrijf waar ik werk en aannemer over de kwaliteit van een na vertraging opgeleverd website design. Uitkomst: geld terug.

Uiteraard zijn we nog wel tijd kwijt geweest aan het begeleiden van de opdracht en het afhandelen van het geschil. Overigens hadden we daarvoor wel succesvol een opdracht uitgevoerd via rentacoder bij dezelfde aannemer.

signature has expired

• Tharulerz
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-04 05:16
Verwijderd schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 19:43:
Het lijkt me erg moeilijk om iets uit dit soort sites te halen zelfs als je voor weinig geld wilt werken. Je ziet daar alleen maar vrij grote opdrachten die ook nog eens slecht gespecificeerd zijn met een zeer beperkt budget.

Ik denk dat je toch beter iets in Nederland kan vinden. Bijvoorbeeld : Leer een web script taal zoals PHP en database, zoek een web development bedrijfje in de buurt en ga daarvoor werken.
Nou, dit kan voor sommige mensen de ideale plaats zijn om ervaring op te doen.

Ook is er ondertussen redelijk wat beveiliging. Op scriptlance.com bijvoorbeeld, hebben ze een ingebouwde escrow service, dus zij houden het geld om eventuele geschillen te kunnen oplossen. Je kan dan die escrow money ook automatisch laten releasen door milestones te maken (bepaalde definieerbare punten binnen het project), zodat er minder discussie is.

Verder weten zowel opdrachtgever als programmeur beiden wel goed genoeg wat ze wel en niet van zulke site kunnen verwachten... (wel: snelheid, goedkoop, niet: kwaliteitsgarantie, communicatieproblemen, etc)

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-11 14:32
[b][message=35185650,nolineHet is dus een website waar je alles voor moet kauwen, inclusief ontwerp en allerhande uitsluitingen.
Dat is een beetje wat ik tegenkom over werk welke gedaan is door lage loon landen, weinig succesvolle projecten in ieder geval.
(zelfs uit oostblok landen zoals Polen en Hongarije een soortgelijke ervaring)

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17-11 18:35
Ik krijg (als zelfstandig ondernemer) regelmatig mailtjes van mensen die niet tevreden waren over de mensen op rentacoder (of soortgelijke sites). Vooral omdat meestal niet werd opgeleverd wat de bedoeling was en de communicatie erg slecht was :)

Daarnaast denk ik dat dat soort sites gewoon a waste of time zijn voor iedereen die ook maar enigszins serieus wilt verdienen. De meeste van dat soort sites worden doodgespamd door Indiërs waar je toch niet tegen kunt concurreren op prijsgebied. Kwaliteit is juist datgene waarop je je kunt onderscheiden, helaas willen veel mensen alles nog steeds voor zo weinig mogelijk geld laten ontwikkelen... Tja, eigen probleem als je dan niet krijgt wat je wilt :)

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11 14:08
Stewie! schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 19:56:
Dat is sowieso altijd als je werk uitbesteed, of dat nu via een dergelijke site is of een naastgelegen bedrijf.

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17-11 18:35
frickY schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 20:33:
[...]
Dat is sowieso altijd als je werk uitbesteed, of dat nu via een dergelijke site is of een naastgelegen bedrijf.
Inderdaad. En meestal is dat ook waar het fout gaat (requirements opstellen).

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:56

Jrz

––––––––––––

Ik heb inmiddels rond de 7 a 8000 euro uitgegeven op zo'n site.
De 'lage' lonen vallen wel mee.. $17/uur..
Veel management nodig en specificaties, maarja..
Kwaliteit is schat medior.. zelfde als wat ik bij de meeste bedrijven in nl zie eigenlijk.
Worden ook veel fouten gemaakt, maar ook goeie dingen.

Je zit niet ergens aan vast zoals een werknemer hier

Ben op zich wel tevreden, als mag het soms wat sneller.

De 1-euro per uur mensen heb je vaak niets aan.
Zelfs voor gruntwerk (sites zoeken / excelletje vullen) is het niet handig (was overigens 70ct /uur ;P)..

[ Voor 50% gewijzigd door Jrz op 11-12-2010 21:05 ]

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Waarom dan niet een freelancende student nemen of evt via een goed (!) uitzendbureau?
Betaal je ook 20E / uur, maar heb je die taalbarriere etc niet.

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:56

Jrz

––––––––––––

Engels is prima te doen.
Een student heeft een werkplek nodig, en die heb ik niet. Daarnaast moet ik allemaal zaken in orde maken mbt belastingdienst en verzekeringen.

Ik zoek al ik weet niet hoe lang een freelance alround designer voor html, concept en game art. Maar wel een die werkt als het gevraagd wordt, en niet alleen als het hem uitkomt. De oost-europeanen doen een ding heel goed: ze willen heel graag werken, en doen er alles aan. (dus geen indiers etc)

+ het vinden van iemand is al een dagtaak op zich. Daarnaast doen uitzendbureau's hun werk stuk voor stuk niet goed, omdat ze a) geen kaas hebben gegeten van hun markt, en b) verkeerde methodes gebruiken voor selectie. Het boeit mij niet of iemand nou wel of niet hbo heeft gedaan. Het boeit me ook niet of iemand op zn cv heeft staan dat hij c++, java en objective c kan. Want dat heeft iedereen er op staan. Zogenaamde senior java architecten (van dat bedrijf dat begint met een X) a 90 euro per uur weten niet eens hoe ze op een goeie manier een plugin architectuur moeten maken.
Geef mij maar iemand die junior is, maar wel leuk vind wat hij doet en uit zich zelf dingen leest en maakt.

+ 20 euro is toch 35% meer dan $17
/HR sux rant =)

[ Voor 3% gewijzigd door Jrz op 11-12-2010 22:07 ]

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Pagina: 1