Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[MSN 11, W7] Weergegeven naam klopt niet.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een kennis probeerde de weergegeven naam van een contact te wijzigen. Daarbij ging er blijkbaar iets mis en bleek haar eigen schermnaam te zijn gewijzigd. Geen probleem zou je denken, gewoon opnieuw wijzigen. Dat lukt dus wel en anderen krijgen ook de goede naam te zien, maar zijzelf ziet nog steeds de verkeerde naam staan naast haar plaatje en in de chat.
Ik heb alles geprobeerd en geGoogled, maar het lukt niet. Tenslotte MSN gede-installeerd en opnieuw geïnstalleerd (niet dat ik verwachtte dat dat zou helpen). Nog steeds hetzelfde.
Wie weet de oplossing?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2010 15:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
(kickje)

Kent niemand dit fenomeen?

Verwijderd

De schermnaam in WLM11 kun je voor zover ik weet alleen wijzigen via Windows Live Hotmail.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 02:14:
De schermnaam in WLM11 kun je voor zover ik weet alleen wijzigen via Windows Live Hotmail.
Dat klopt, maar dat gebeurt automatisch vanuit Messenger. Dat werk ook wel, en de contacten zien de nieuwe naam ook wel, maar bij haarzelf wijzigt de naam niet mee.

Verwijderd

Topicstarter
Aanvullende info:

Wanneer zij vanaf een andere PC inlogt, ziet ze wel haar eigen naam. Die schermnaam staat dus (ook) op haar laptop. Ik kan alleen niet vinden waar. Ik heb ook het register al doorzocht.
Intussen zijn we er achter, dat wanneer ze op haar eigen laptop onder een andere user op MSN inlogt, het ook goed gaat. Het vreemde is dat wanneer ze inlogt op MSN, onder haar eigen naam en probeert haar schermnaam te wijzigen, zij naar een engelstalige site wordt doorgelinkt.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2010 15:00 . Reden: Voortschreidend inzicht ]

• Starke
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22-11 23:36
Ik zou is onder haar profiel de appdata van msn te verwijderen.

Dus deze mappen:
%appdata%\Microsoft\MSN Messenger
%appdata%\Microsoft\Windows Live Call
%appdata%\Microsoft\Windows Messenger
%localappdata%\Microsoft\Messenger
%localappdata%\Microsoft\MessengerCache
%localappdata%\Microsoft\MsgrTemp
%userprofile%\Contacts (leeg maken niet verwijderen)

Enigste nadeel van dit doen is dat ze haar custom smiley's kwijt raakt. Maar als je dit doet, opnieuw opstart MSN opnieuw installeerd dan zou die weer normaal moeten werken.

Verwijderd

Topicstarter
Dank je, we gaan het proberen..

Verwijderd

Topicstarter
De mappen en bestanden heten een beetje anders bij haar W7, maar het is gelukt. Het blijft wel vreemd dat bij een wijziging in haar profiel, je naar een Engelstalige webpage wordt doorgelinkt...
Pagina: 1