Een goedemiddag allemaal 
Ik heb een router aangeschaft en in alle domheid helemaal er niet meer aan gedacht dat wij een ADSL-verbinding hebben thuis. Als Nederlander ben je natuurlijk erg op de centen en probeer je het zaakje natuurlijk werkend te krijgen.
Ik heb dus geprobeerd de router aan te sluiten. Echter hebben telefoonlijnkabels maar 2 draadjes. Nu vond ik dit in de handleiding:
Ik heb geprobeerd om de DSL-lijn rechtstreeks op de router aan te sluiten. Maar wat ik ook probeer, de router zegt altijd dat de WAN unplugged is, niet verbonden dus.
Is het mogelijk om een modem in RFC1483 te configureren en hoe zou dat dan moeten?
Of rest mij alleen nog maar een ADSL-router te kopen?
Als er nog meer info nodig is dan hoor ik het wel.
Heb het niet zo heel duidelijk uitgelegd maar vond dat ook maar lastig...
Ik heb een router aangeschaft en in alle domheid helemaal er niet meer aan gedacht dat wij een ADSL-verbinding hebben thuis. Als Nederlander ben je natuurlijk erg op de centen en probeer je het zaakje natuurlijk werkend te krijgen.
Ik heb dus geprobeerd de router aan te sluiten. Echter hebben telefoonlijnkabels maar 2 draadjes. Nu vond ik dit in de handleiding:
Het probleem hierin zit hem echter in het eerste puntje. Wat is het RFC1483 Bridge model? Google maakte me ook niet echt wegwijs hierin... Het binnenkomende signaal wordt gesplit in een telefoonlijn en een internetlijn. De input van die splitter komt van een wit KPN-kastje (type, naam onbekend). Dit is dan het modem neem ik aan?How do I configure the Router to access Internet by ADSL users?
1) First, configure the ADSL Modem configured in RFC1483 bridge model.
2) Connect the Ethernet cable from your ADSL Modem to the WAN port on the Router. The
telephone cord plugs into the Line port of the ADSL Modem.
3) Login to the Router, click the “Network” menu on the left of your browser, and click
"WAN" submenu. On the WAN page, select “PPPoE” for WAN Connection Type. Type
user name in the “User Name” field and password in the “Password” field, finish by
clicking “Connect”.
Ik heb geprobeerd om de DSL-lijn rechtstreeks op de router aan te sluiten. Maar wat ik ook probeer, de router zegt altijd dat de WAN unplugged is, niet verbonden dus.
Is het mogelijk om een modem in RFC1483 te configureren en hoe zou dat dan moeten?
Of rest mij alleen nog maar een ADSL-router te kopen?
Als er nog meer info nodig is dan hoor ik het wel.
Heb het niet zo heel duidelijk uitgelegd maar vond dat ook maar lastig...