IPv6 vs. Blacklists

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exception
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17-09 11:10
Beste Tweakers,

Al een tijdje zit ik met een vraag die jullie misschien kunnen antwoorden. Ik kan dit namelijk nergens op internet vinden.

Stel, IPv6 wordt werkelijkheid. Iedereen krijgt een IPv6 adres, hoe zit het dan met de blacklists op servers? Iedereen begint dan met een schone lei op het internet wanneer je in een blacklist vermeld staat. En wat dacht je van ip-addressen van spammers etc.?

Ik vraag me af of iemand hier een oplossing voor heeft. Wel een interessant onderwerp, niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Wat is er anders dan nu dan? Ja, ze beginnen met een schone lei, maar spammers komen gewoon weer op blacklists, net zoals dat nu gebeurt. Alleen zullen blacklist-admins waarschijnlijk hele /64s blokkeren in plaats van losse ip's, of misschien een combinatie van hosts en subnets.

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• densoN
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 03-09 13:34
Iedereen zal met een schone lei beginnen, voor de rest verandert er weinig..

Momenteel zijn er nog niet veel anti-spam oplossingen voor IPV6 waardoor de false positives vaak hoger zijn dan bij de IPV4 oplossingen, maar dit zal snel veranderen wanneer de meerderheid over is naar IPV6.

[ Voor 58% gewijzigd door densoN op 08-12-2010 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 21:28

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Die blacklists veranderen zo snel dat het nauwelijks een probleem is. Zodra er IPv6 spammers komen worden ze wel toegevoegd.

Eigenlijk houd ik helemaal niet van blacklists. Ze zijn zeker nuttig maar je moet er niet blind op vertrouwen. Teveel admins die bv je mail weigeren omdat je op een blacklist staat.

Overigens is er ook een voorstel om voor IPv6 met een whitelist te gaan werken en alleen mail te accepteren van geregistreerde mailservers.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

CAPSLOCK2000 schreef op woensdag 08 december 2010 @ 22:19:
Overigens is er ook een voorstel om voor IPv6 met een whitelist te gaan werken en alleen mail te accepteren van geregistreerde mailservers.
Gelukkig schaalt dat voor geen meter.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.