Toevallig heb ik vanmorgen om 10:53 dezelfde bestelling gedaan bij Misco met hetzelfde resultaat

Hoewel ik enerzijds van mening ben dat je als klant niet moet zeuren wanneer overduidelijk blijkt dat een aanbieding te mooi is om waar te zijn, vind ik de handelwijze van Misco in dit geval wel 'fishy', zie ook onderstaande mailwisseling. De prijs was mooi maar m.i. niet te mooi om waar te zijn, zeker met de komst van de nieuwe lijn processoren in het achterhoofd. Daarnaast blijkt uit de communicatie van Misco in dit geval niet dat het om een 'verkeerde prijsstelling' o.i.d gaat en communiceren ze niet eenduidig via de website en e-mail. Ze zijn in ieder geval wat kort door de bocht.... Ik heb overigens niet de illusie dat ze de koopovereenkomst alsnog gaan nakomen, maar had een tussenoplossing als 'het verschil delen' netter gevonden. Van een webshop mag je namelijk naar mijn mening ook best een stukje klantgerichtheid verwachten omdat dat naast prijsstelling zo'n beetje het enige is waarmee ze zich kunnen onderscheiden van de concurrentie. Nu maar afwachten hoe snel ze het overgemaakte bedrag weer terugstorten.
--------------------------------------------------------------------------------
Dames en heren,
In het artikel waaraan u refereert staat hieronder:
"5.5 Prijzen zijn gebaseerd op de ten tijde van het sluiten van de Overeenkomst voor Misco Nederland B.V. geldende omstandigheden, zoals onder meer valutakoersen, vrachttarieven en dealerprijzen. Indien (een of
meerdere van) deze omstandigheden na het sluiten van de Overeenkomst doch voor de aflevering wijzigen, heeft Misco Nederland B.V. het recht de afgesproken prijzen te wijzigen. Indien de prijs binnen drie maanden na het sluiten van de Overeenkomst verhoogd wordt, heeft de Consument het recht om de Overeenkomst te ontbinden."
U heeft echter nog niet aannemelijk gemaakt danwel aangetoond dat na het sluiten van de Overeenkomst (op Datum : woensdag 8 december 2010 10:53:50) een wijziging is opgetreden in geldende omstandigheden als valutakoersen, vrachttarieven en dealerprijzen.
Wel blijkt uit de tekst die nu op uw website is vermeld, te weten "Helaas, de inkoopdeal uit onze emailing is uitverkocht en daarom niet meer leverbaar. Hou onze toekomstige emailings goed in de gaten voor nieuwe
aanbiedingen!", dat er kennelijk ineens geen voorraad meer is. Dit is iets anders dan u in uw mailbericht hieronder stelt.
Het lijkt me niet dat uw artikel 5.5 uit de Algemene Voorwaarden ook betrekking heeft op de voorraad, vooral ook omdat er volgens bijgevoegde screenprint volgens uw eigen informatie blijkt dat het om 10:53 uur bestelde (en direct betaalde) product heden om 15:19 uur nog gewoon op voorraad was. Dat zou namelijk impliceren dat MISCO in alle gevallen haar ondernemersrisico kan afzetten tegen 'gewijzigde omstandigheden' en dat is m.i. strijdig met wet en regelgeving.
De geschetste combinatie van de voorraadinformatie op uw website, de tekst die nu vermeld wordt "Helaas, de inkoopdeal uit onze emailing is uitverkocht en daarom niet meer leverbaar. Hou onze toekomstige emailings goed in de gaten voor nieuwe aanbiedingen!" en de bepalingen uit Artikel 6.217BW en 3.35BW heeft ertoe geleid dat er een koopovereenkomst tot stand is gekomen.
Ik verzoek u dan ook dringend om gesloten de koopovereenkomst na te komen.
Met vriendelijke groet,
Geachte heer/mevrouw,
Zie artikel 5.5 van onze algemene voorwaarden.
Kunnen we deze leveren voor de prijs van 249.95 ex. BTW of moet uw bestelling komen te vervallen?
Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet, Kind regards,
Misco Nederland B.V.
Afdeling Websales
www.misco.nl
Dames en heren,
Een bijzonder vreemde manier van zaken doen, zeker gezien het feit dat de bestelde processor op dit moment nog steeds wordt aangeboden tegen het inmiddels ook al voldane bedrag van 177,86 inclusief btw en verzendkosten.
Verder staat in uw eigen algemene voorwaarden het volgende:
7.1 Eigendom van Producten gaat, niettegenstaande de feitelijke bezorging, pas op de Koper over, nadat de Koper al hetgeen ter zake van enige Overeenkomst met Misco Nederland B.V. is verschuldigd,volledig heeft
voldaan. Daaronder is mede begrepen vergoeding van rente en kosten, ook van eerdere uitgevoerde bestellingen
Hiermee stel ik mij op het standpunt dat het bestelde artikel al in mijn eigendom was op het moment dat de betaling geheel was voldaan.
Uw spoedige reaktie zie ik graag tegemoet.
Met vriendelijke groet,
Geachte heer/ mevrouw,
Naar aanleiding van uw bestelling, moeten wij u helaas melden dat we uw bestelling hebben geannuleerd.
Vanwege prijs stijgingen kunnen wij deze niet meer leveren voor de aangegeven prijs.
We kunnen deze leveren voor 249.00 ex. BTW. Kunt u aangeven of we deze voor de aangegeven prijs in bestelling kunnen zetten.
Onze excuses voor het ongemak.
Met vriendelijke groet,
Afdeling Websales
[
Voor 3% gewijzigd door
Spier1968 op 08-12-2010 18:06
]