Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slow
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 31-03-2024
Ik gok dat dit het juiste forum voor deze vraag is.

Ongeveer een week geleden, tijdens het spelen van starcraft 2 resette mijn PC opeens. (ik zou dus gokken op overheating toen, maar aangezien dit nog nooit eerder gebeurt is weet ik het niet zeker).

Sindsdien zodra ik starcraft 2 opstart en een actie onderneem (zij het inloggen, zij het naar de opties gaan), verschijnen er gekleurde blokjes/pixels over het scherm, waarna m'n PC vasthangt. De PC dan soft resetten doet niks, want dan zijn de pixels er ook in windows waardoor dat ie niet geheel opstart voordat er een blue screen error verschijnt. De powerswitch omzetten, 30 seconden niks doen en dan opnieuw aanzetten werkt wel.

Doordat de hele PC freezed zodra het gebeurt kon ik nooit een screenshot nemen. Nu dacht ik vandaag even m'n andere spellen te proberen, en jawel hoor, allen hetzelfde probleem. Met de kleine uitzondering dat het geen instant freeze is maar paar seconden duurt. In deze paar seconden heb ik dan ook 'n screenie kunnen maken, waarna ik snel met task manager het spel kon stopzetten.

Afbeeldingslocatie: http://www.upload-your-life.com/viewer.php?file=ntf8g8ypz8as4bwr47c9.jpg

M'n vraag is dan ook.. Waar kan dit aan liggen? Of is gewoon m'n gfx kaart aan vernieuwing toe (geforce 7950GT)

Bij voorbaat dank reacties.

EDIT: Na het testen van m'n memory zat ik in BIOS te idlen, tot op 'n moment de blokjes opeens tevoorschijn kwamen. Toen even na de temps van m'n PC gekeken: mobo ~40 graden, CPU 98 graden!! :o Dit is idle in BIOS met open case. PC snel uitgezet. Eens gevoeld: video kaart loei heet.

Nu in windows Real Temp geïnstalleerd; Idle in windows CPU: 75-82 graden.

Ik ben dan geneigd om te zeggen dat SC2 m'n gfx card heeft overheat (zij het door stof, zij het gewoon door de bug die ze erkend hebben) en iets doorgebrand is, waardoor dat ie nu continu enorme hitte maakt? De fan draait wel gewoon... (ook zo goed als geheel stofvrij gemaakt). Of kan het toch wat anders zijn?

[ Voor 21% gewijzigd door Slow op 08-12-2010 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12:42
Wat ik denk dat het probleem is, gebaseerd op jou melding is dat je Processor oververhit raakt.
Mogelijk doordat je FAN het niet (goed) doet en/of geen/te weinig koelpasta meer heeft.

Aangezien je geen specificaties levert van je systeem, zou ik je adviseren om te kijken of je CPU Fan wel werkt, dan of er voldoende koelpasta op zit en indien beide dat zo is, dan een nieuw mobo+cpu+cooler+koelpasta te halen.

Want als je in het BIOS al oververhit raakt, lijkt me dit geen probleem met je Videokaart maar met je CPU zoals je al aangaf.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!