Toon posts:

Probleem met aansluiten monitor op laptop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik wil een 24''inch monitor aansluiten op mijn laptop (kaart: Intel GMA 4500MHD). Dit door middel van een VGA kabel. Dit heb ik eerder deze week al eens met een 22''inch scherm gedaan en alles ging probleemloos.

Nu echter wanneer ik alles heb aangesloten blijft het scherm van de monitor zwart. Alleen linksboven knippert er in het wit om en om digitaal en analoog. Na een tijdje krijg ik de melding check signal cable digital en soms wordt het scherm helemaal zwart en gaat de aan en uit knop knipperen.

Op de monitor zit een knop met een pijltje, als ik deze zou induwen zou hij opnieuw het signaal zoeken en het wel moeten doen, alles blijft echter hetzelfde. Verder lees ik op plaatsen dat het goed is om de videokaart en de rest van de laptop van binnen schoon te maken. Echter aangezien hij het eerder deze week wel gewoon deed lijkt me ook dit niet het probleem.

Als ik naar beeldscherminstellingen ga zie ik dat de computer 2 schermen weergeeft, als ik op het 2e scherm ga staan staat er tussen haakjes niet actief.

Zelf heb ik geen idee hoe ik nou kan zorgen dat de monitor wel gewoon beeld geeft. Hopelijk kunnen jullie me helpen, alvast bedankt.

• tarlitz
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Probeer eens een andere refresh rate of resolutie. Ook kan je kijken of drivers zijn voor je monitor. Welke OS en monitor gebruik je trouwens?

Werkt de monitor wel met dezelfde kabel als je deze bijvoorbeeld aansluit op je desktop of een andere laptop?

Dat je andere monitor wel werkt is voldoende om te weten dat het niet aan de kabel of hardware in je laptop ligt.

Verwijderd

Topicstarter
tarlitz schreef op woensdag 08 december 2010 @ 16:53:
Probeer eens een andere refresh rate of resolutie. Ook kan je kijken of drivers zijn voor je monitor. Welke OS en monitor gebruik je trouwens?

Werkt de monitor wel met dezelfde kabel als je deze bijvoorbeeld aansluit op je desktop of een andere laptop?

Dat je andere monitor wel werkt is voldoende om te weten dat het niet aan de kabel of hardware in je laptop ligt.
Bedankt voor je reactie.

Ik gebruik Windows Vista en het gaat om de Samsung Syncmaster 245B

Ik heb inmiddels de monitor ook geprobeerd op een andere laptop, met dezelfde kabel als waarop hij het op mijn eigen laptop niet deed. Echter daar deed hij het ook niet. Toen heb ik het via een computer geprobeerd, met de VGA kabel die daar altijd werkt, maar ook daar deed hij niks.

Nu heb ik zo'n driver gedownload en herkent de computer het scherm. Ik kan de monitor bijvoorbeeld ook instellen als mijn hoofdscherm, echter het beeld blijft zwart met de melding check signal cable.

Kortom, aan de kabel en mijn laptop zal het waarschijnlijk niet liggen. Aan de driver ook niet, aangezien die nu geinstalleerd is en het scherm wel herkent.

Maarja, wat is het dan wel? Hopelijk weet iemand van jullie het.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:08

D4NG3R

kiwi

:)

Andere VGA kabel geprobeerd?

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Verwijderd

Topicstarter
Zoals gezegd, ik heb de monitor ook op een pc proberen aan te sluiten welke met een werkende VGA kabel zelf normaal werkt. Dus dat is het ook niet.

• tarlitz
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 08 december 2010 @ 21:54:
[...]

Zoals gezegd, ik heb de monitor ook op een pc proberen aan te sluiten welke met een werkende VGA kabel zelf normaal werkt. Dus dat is het ook niet.
Dan lijkt het aan de monitor te liggen. Heeft deze sowieso wel gewerkt? Probeer de kabel er nog eens goed in te duwen en helemaal vast te draaien, zodat deze goed contact maakt. Anders weet ik het ook niet meer.

DVI poort proberen is ook nog een mogelijkheid.

Als dit allemaal niet werkt en deze nieuw is zou je hem terug kunnen brengen voor garantie.

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag van DVI naar DVI geprobeerd en dat bleek wel te werken. Nu zegt men dat de monitor is ingesteld op een DVI signaal, en dat hij via de VGA kabel pas gaat werken als ik de monitor op VGA signaal zet. Nu heb ik echter gekeken in het monitor menu maar zie ik niks waar ik dit zou kunnen aanpassen. Iemand anders misschien een idee wat ik moet selecteren? Bij Source kon ik kiezen tussen Automatic en Manual maar hier veranderde niks. Mocht er niks zijn zal ik het proberen via een DVI-VGA tussenstuk.

• tarlitz
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 09 december 2010 @ 18:46:
Vandaag van DVI naar DVI geprobeerd en dat bleek wel te werken. Nu zegt men dat de monitor is ingesteld op een DVI signaal, en dat hij via de VGA kabel pas gaat werken als ik de monitor op VGA signaal zet. Nu heb ik echter gekeken in het monitor menu maar zie ik niks waar ik dit zou kunnen aanpassen. Iemand anders misschien een idee wat ik moet selecteren? Bij Source kon ik kiezen tussen Automatic en Manual maar hier veranderde niks. Mocht er niks zijn zal ik het proberen via een DVI-VGA tussenstuk.
Dit lijkt me de beste oplossing. Je zegt al dat je monitor switched tussen analoog en digitaal als je je VGA kabel inplugt. Dit is normaal, aangezien je monitor een DVI (digitaal) of VGA (analoog) signaal zoekt (Automatic). Anders moet je zelf instellen welke je gebruikt, dat is handig als je meerdere sources op de monitor hebt aangesloten :)

In ieder geval goed nieuws dat je monitor het doet. Zal wel een brakke VGA poort zijn...
Pagina: 1