CM: GreenMacheen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShaiNe
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09-09 21:24
Al enkele jaren ben ik aan het experimenteren met kleine houten kastjes.
Uiteindelijk ben ik al aan versie 6 gekomen en dat wou ik even delen met jullie.

In de kast zit volgende hardware:
Keuze van de hardware:

De computer moest aan 4 voorwaarden voldoen: compact (1), stil (2), energiezuinig (3) én krachtig (4).
  1. Door het gebruik van een M-ITX mobo met daarop alles wat je kan wensen (1080p IGP, HDMI, DVI, eSata, USB3.0, Bluetooth, Wifi-n), in combinatie met een Pico-PSU en een externe AC-adapter, heb ik de afmetingen van de kast kunnen beperken tot 23,5 x 23,5 x 11,5 cm. Ik had eerst gedacht om de AC-adapter ook in de kast in te bouwen, maar die viel wat te groot uit (zie foto's). De luchtcirculatie is miniem, maar aangezien ik energiezuinige componenten heb gebruikt, wordt alles niet te warm. Zo wordt de cpu in Orthos maximum 55° C (dit met een low-profile heatsink en een 80 mm cpu fan die vaste rondjes draait aan 1000 rpm). Ook de WD 2TB, die volledig ingesloten zit, wordt maximum 35° C.
  2. Ik heb getracht alle geluidsbronnen zo veel mogelijk te dempen:
    • CPU-fan: passief kan ik cpu niet koelen, want daarvoor is de kast te klein. Daarom heb ik gekozen voor een gerenommeerde, ultra stille Noctua fan die op zijn stilste stand (U.L.N.A.) volgens de fabrikant maar 7 dB geluid zou produceren. Of het daadwerkelijk 7 dB is, kan ik niet bevestigen, maar zelfs met mijn oor op 30 cm afstand is hij onhoorbaar. Ik voel met mijn hand weinig luchtverplaatsing, maar zoals gezegd, worden de temperaturen niet te hoog. Eerst heb ik de fan lucht laten zuigen (intake), maar, ik omdat ik denk dat de warme lucht dan wat blijft zitten in de kast, heb ik de fan er omgekeerd op gezet, zodat hij nu lucht naar buiten blaast (outtake). Lucht die al wat opgewarmd is door de andere componenten wordt zo via de door de cpu verwarmde heatsink naar buiten geblazen.
      Volgens deze review zou het koelblok van het mobo (dat IGP én de SB koelt) erg heet worden, maar daar heb ik nog niets van gemerkt. Sowieso heb aan de zijkant het mesh zo groot mogelijk gemaakt.
    • Seagate 2,5" hdd: Deze maakt een licht gezoem en daarom heb ik die in een (veel te dure) Scythe Quiet Drive 2.5 behuizing gestoken (rechtopstaand vooraan de case). Hierdoor hoor je de hdd absoluut niet meer. De behuizing valt wel groot uit (even groot als een 3,5" schijf) en door een inschattingsfout heb ik de WD 2TB "omgekeerd" (printplaat naar boven) moeten hangen. De sata- en powerkabel zaten anders te gekneld tussen de Scythe Quiet Drive 2.5. (zie foto). Ook nu zie je dat de sata kabel een hoek maakt van 180°. Ik heb me laten vertellen dat dit niet goed voor een satakabel, maar ik heb nog geen raar gedrag gemerkt bij de WD 2TB.
    • WD 3,5" hdd: Om deze te dempen heb ik dempingsmatten van Be Quiet! gebruikt. Ik heb gezorgd dat er rondom de hdd nog voldoende ruimte zit, zodat de warme lucht nog weg kan, maar daardoor is het niet gelukt om het geluid volledig te elimineren. Ik hoor deze nog heel licht zoemen, maar in W7 valt deze hdd uit indien ze niet gebruikt wordt (vandaar dat ik ook weet dat het gezoem van deze schijf komt). In XP kunnen de schijven niet afzonderlijk van elkaar in stand-by gaan.
  3. In idle schommelt het verbruik tussen de 49 tot 54 Watt, in load komt het niet boven de 70 Watt. Als de computer af staat, is er geen sluimerverbruik. De energiemeter geeft 0 Watt aan.
    Dat is dankzij de combinatie van zuinige componenten (45 Watt CPU, Sodimm 1,5V geheugen, zuinige hdd's, all-in-one mobo) en de PicoPSU. Ik heb gekozen voor de 150 Watt versie van deze PicoPSU, niet omdat ik 150 Watt nodig had, maar wel omdat er meer aansluitingen opzitten. Zo zit er, in tegenstelling tot andere PicoPSU's al standaard een 4 pin mobo stroomkabel op.
    De PicoPSU is normaal bedoeld voor M-ITX behuizingen (vandaar de korte kabels) en heeft een zeer hoog rendement (volgens de fabrikant MINI-BOX is dat > 90 %, maar volgens Silentpreview is dat een stuk lager (< 90 %). Naast het hoog rendement zorgt de PicoPSU ervoor dat je pc in standby of als hij helemaal af ligt 0 Watt verbruikt!
    Naast de PicoPSU is ook de gebruikte AC-adapter belangrijk. In Nederland zijn er geen adapters te verkrijgen op 12V en met meer dan 9A (>100 Watt). Deze zouden volgens Jeroen te Wierik van Azerty door het hoge aantal Ampère niet gecertificeerd zijn om in Nederland te gebruiken. Daarom heb ik een AC adapter laten importeren vanuit het VK, namelijk de FSP150-AHBN1. Niet dat ik 150 Watt nodig heb, maar in principe heeft mijn PC nu voldoende prik om er eventueel een HD5670 in te steken. Ik heb speciaal deze adapter gekozen omdat hij volgens Energy Star een rendement van 90,04 % heeft.
  4. Omdat ik het beste van alle werelden wil, wou ik rekening houdend met al het vorige, toch een krachtig systeem. Vandaar de keuze voor een QC cpu, ssd en 2TB opslag. Op de OCZ ssd staat W7 geïnstalleerd, op de Seagate hybride (250GB hdd + 4GB ssd) staan XP en Ubuntu geïnstalleerd.
De kast

De kast is gemaakt van MDF omdat het de volgende voordelen heeft:
  • goedkoop
  • gemakkelijk te bewerken
  • in diktes vanaf 4 mm
  • relatief hittebestendig
natuurlijk zijn er ook nadelen:
  • splijt gemakkelijk
  • hoeken brokkelen af
  • niet echt milieuvriendelijk door het gebruik van formaldehyde.
Vooral met het splijten heb ik vaak last gehad, maar dat loste ik op met houtpasta.

De momentschakelaar kon ik ook verkrijgen met een LED er in, maar zo'n LED vind ik storend dus wou ik het niet. Nu zie je enkel aan de al dan niet draaiende fan of de PC aanligt of niet.

Ik was eerst van plan om de kast enkel aan elkaar te lijmen, maar in mijn werkplaats was het toen aan het vriezen, waardoor de houtlijm niet naar behoren wou drogen. Daarom heb ik alles gelijmd én aan elkaar gevezen. De koppen van deze vijzen werden daarna met houtpasta van het oog onttrokken. De zijpanelen zijn met inox moeren (toont chiquer dan gewone moeren) bevestigd d.m.v. inschroefbouten.

vervolgens werd de kast geschilderd met acryl artiestenverf (turkoois) en vernist met ecologische waterdragend mate vernis.

De binnenkant werd tenslotte met aluminiumtape beplakt om elektromagnetische stralingen tegen te gaan.
Het zijpaneel werd met een AC Ryan honingmesh afgedekt.

Foto's

Helaas heb ik geen foto's van het werkproces, aangezien ik pas nadat de kast klaar was op het idee kwam om de casemod op T.net te posten. Mijn excuses hiervoor.

Afbeeldingslocatie: http://www.greenmacheen.be/varia/GM2.0fotos/01.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.greenmacheen.be/varia/GM2.0fotos/02.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.greenmacheen.be/varia/GM2.0fotos/03.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.greenmacheen.be/varia/GM2.0fotos/04.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.greenmacheen.be/varia/GM2.0fotos/05.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.greenmacheen.be/varia/GM2.0fotos/06.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.greenmacheen.be/varia/GM2.0fotos/07.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.greenmacheen.be/varia/GM2.0fotos/08.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.greenmacheen.be/varia/GM2.0fotos/09.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.greenmacheen.be/varia/GM2.0fotos/10.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.greenmacheen.be/varia/GM2.0fotos/11.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.greenmacheen.be/varia/GM2.0fotos/12.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.greenmacheen.be/varia/GM2.0fotos/13.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.greenmacheen.be/varia/GM2.0fotos/14.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.greenmacheen.be/varia/GM2.0fotos/15.JPG

Op deze laatste foto staat de PC naast zijn voorganger. Deze is 3 jaar geleden gebouwd met een Athlon X2 3250E (22 Watt TDP), Asrock K10N78M (GF8100 M-ATX) en eveneens met een PicoPSU.

[ Voor 0% gewijzigd door ShaiNe op 03-02-2011 12:28 . Reden: spelling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CDA441
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-02 11:22
Ziet er netjes uit!

ps. was het moeilijk om dat hout zo in elkaar te krijgen?

Mijn motorblog | Mijn motovlogkanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boers706
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:14
Hartstikke netjes gedaan! Mijn complimenten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:56
Mooie kast, leuk idee en mooi afgewerkt. Alleen vind ik het jammer dat je de faceplate van die card-reader/multi-dinges niet ook onderhanden hebt genomen en daar dunne MDF voor hebt gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10-09 16:47
Zeer nice! Wat je nog kan doen is een IO shield maken/vinden. Maar zou me niet druk maken over formaldehyde hoor, dan kan je door blijven gaan. Waar komt je stroom vandaan etc. Mooi project, netjes afgewerkt! +1 :D

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vooral die kleine ziet goed uit, alleen die lijstjes vind ik een beetje overdadig, maar aan de andere kant heeft het ook wel weer wat.

Een Vandal switch als aan knop zou het nog mooier maken, zie je meteen of hij aanstaat :P (en ja ik heb de reden gelezen waarom je het juist niet gedaan hebt ;) )

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2010 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-06 11:39

Fid3lity

Spectre X

Leuke mod! Alleen gezien je titel had ik echt wel verwacht dat 'ie groen zou zijn >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ziet er zeker leuk uit, en met inderdaad nog voldoende leuke specs om een beetje mee te komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k5052
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-09 10:43
Nette afmetingen. Wat je misschien beter had kunnen doen wat de afwerking ten goede kwam was de kieren te plamuren met houtplamuur en daarna de gehele case fijn op te schuren. Hierdoor krijg je een perfecte afwerking, zeker als je het nog een paar lagen lakt.

[ Voor 5% gewijzigd door k5052 op 09-12-2010 00:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freak-ish
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15-01 17:16
Leuke mod. Is het optisch bedrog, camera of echt zo dat de kast een beetje rond is? (fishbowl effect)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Remmes]
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-09 02:52
freak-ish schreef op donderdag 09 december 2010 @ 08:44:
Leuke mod. Is het optisch bedrog, camera of echt zo dat de kast een beetje rond is? (fishbowl effect)
camera bedrog lijkt me zo

ja, daag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 11:04

mux

99% efficient!

Warning: zeikalert :P

Allereerst: leuke mod. Ik weet niet of je het expres hebt gedaan, maar hout ipv staal als materiaal scheelt aanzienlijk in de productie-energie en maakt dit dus een vrij eco project (ja, 16kg aan staal is het meest verspillende onderdeel van je computer).

Maar er zijn een paar dingetjes die mij als zuinigheidsnerd opvallen:
- Allereerst, 50W idle is helemaal niet zuinig voor een computer zonder discrete grafische kaart. Het is zelfs behoorlijk slecht met een picopsu.
- Waarom AMD? Ik zeg dit niet omdat ik persé een intel-fanboy ben, maar omdat dat voor jouw doeleinden veel logischer lijkt. AMD AM2+/AM3 bordjes zijn heel schaars en bovendien erg duur. En het bordje dat jij hebt gebruikt heeft bovendien SO-DIMM-slots, wat duurder geheugen betekent. Als laatste heb je een AMD quadcore gebruikt, wat een stuk minder zuinig is dan een vergelijkbaar presterende core i3 of zelfs een intel quadcore uit de Wolfdale-serie. Bovendien heb je veel meer keuze in socket 775 en 1156 mini-ITX bordjes dan AMD. Bovendien maakt Intel zelf bijzonder zuinige moederbordjes. Asus staat niet bepaald bekend om zuinigheid...
- Is de hele binnenkant met metaalfolie beplakt? Of alleen de randen, ik kan het niet zo goed zien.
- Waarom zo'n superzware picopsu? Een kleinere pico met een krapper bemeten voeding was waarschijnlijk goedkoper en even zuinig geweest. En ik denk dat voorbereidingen op een grafische kaart bij deze build redelijk nutteloos zijn, gezien hij fysiek niet past en bovendien hoopjes lawaai zal maken.
- Ik snap nog niet helemaal waarom je zowel SSD, hybride als conventionele schijf hebt... Ik had het geld dat je nu in de Momentus XT hebt gestopt lekker in een Intel X25-M G3 120GB gestopt ipv Vertex 2 60GB.

En dan nog wat dingen over het uiterlijk, smaken verschillen overigens:
- Je I/O panel mist, ik denk dat het mooier was als je voor de airflow elders nog een grille had gemaakt. Bij je I/O panel gaat op deze manier veel stof zich verzamelen [althans, dat is mijn ervaring met deze set-up] wat brak is als je er wat in wilt steken. Bovendien kan je mobo op die manier bewegen daar, dat geeft weinig vertrouwen in de stevigheid van het geheel, hoewel dat maar een gevoel is.
- De houten constructie is... simpel? Vlak hout, kopse kanten zichtbaar, geen erg knap hout gebruikt, kiertjes zichtbaar, geen erg sierlijke sierrand om de window heen. Overigens geen commentaar op de schroeven, ik houd ervan als zichtbaar is hoe iets in elkaar zit :D Ik denk dat het mooier was geweest om de randen onder 45 graden te frezen en/of de kieren te plamuren (hoewel hij dan niet meer uit elkaar te halen is)
- cablemanagement... tsja, sinds ik die uber-cablemanagement-mod in de mobo-tray heb gezien voldoet niks meer :P

Algemene vraagjes:
- Wat doet die krokodillenklem?
- Heb je geen last van zoemen van inductoren/condensatoren? Ik heb daar namelijk structureel last van met mijn stille builds
- Hoe zit het met de trillingen die de WD 2TB schijf produceert? Ik heb er meerdere uitgeprobeerd en allemaal waren ze heel erg stil, maar trilden ze wel een beetje. Specifiek de WD20EARS vond ik nog best tegenvallen.
- Komt er een draaghendel op :+

Conclusie: het komt me voor als een computer die aan de voorwaarden voldoet, maar daarbij wel erg duur en niet echt zuinig is. De echte extremen hoef je niet op te zoeken, maar op dit budget en met deze eisen is 25W idle niet al te moeilijk te halen.

Youtube: PowerElectronicsBlog - Plank2 (4W computer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShaiNe
@Alex3305:
Alleen vind ik het jammer dat je de faceplate van die card-reader/multi-dinges niet ook onderhanden hebt genomen

Ik heb het overwogen, maar omdat ik er de juiste freesboren niet had, was het onmogelijk om heel fijn te werken en alles mooi uit te snijden. Aan de andere kant vind ik deze metalen frontbay van Silverstone wel stijlvol. Daarbij moet gezegd worden, dat ik enkel de 2 reguliere usb-poorten en de audiopoorten heb kunnen aansluiten. Het mobo heeft namelijk maar 1 usb-header op de printplaat. Er is wel een 2e maar die wordt ingenomen door het wifi-kaartje.

@Biersteker:
Wat je nog kan doen is een IO shield maken/vinden.

Ook dat heb ik overwogen, maar om dezelfde reden als hierboven heb ik het niet gedaan. Ik ben wel van plan om voor zo'n werk in de toekomst een dremelboor te kopen.

@k5052:
Wat je misschien beter had kunnen doen wat de afwerking ten goede kwam was de kieren te plamuren met houtplamuur en daarna de gehele case fijn op te schuren.

Dat heb ik ook voor een stuk mogen doen. Jammer dat ik geen foto heb van de "ruwe" case. Die zag er echt niet uit met zijn vijzen, lijmresten, houtpasta en gespleten MDF.

@mux:

Eerst en vooral bedankt voor je feedback (wat ik heus niet opvat als gezeik). Ik zal je vragen zo goed mogelijk trachten te beantwoorden.

Ik weet niet of je het expres hebt gedaan, maar hout ipv staal als materiaal scheelt aanzienlijk in de productie-energie en maakt dit dus een vrij eco project

Ja, dat was deels de bedoeling. Mijn volgend project is een kast in ecoboard. Dat is gemaakt van landbouwafval (het ruikt naar stro!) en is 100% biologisch en 100% oneindig recycleerbaar. Daarenboven is het hittebestendig. Ik ben nu al aan het experimenteren om er een kast mee te bouwen. De vezels zijn redelijk grof, maar niet zo grof als in spaanplaat. Ze zijn ook harder geperst, waardoor het relatief fijn te bewerken zijn.
Nu heb ik niet zo milieuvriendelijke acrylverf gebruikt, maar de kast in ecoboard zal met ecologische verf, vernis en lijm gemaakt worden.

50W idle is helemaal niet zuinig voor een computer zonder discrete grafische kaart. Het is zelfs behoorlijk slecht met een picopsu.

Dat komt volgens mij deels door het moederbord dat relatief veel gebruikt. Er zijn andere mobo's met dezelfde chipset die minder verbruiken. Ik heb de wifi-kaart en bluetooth dongle er eens uit gedaan en in het bios de cpu geündervolt (van 1,1V naar 0,95V). Dat scheelde al meteen 10 Watt! Nu schommelt het verbruik tussen 38 en 55 Watt

Waarom AMD? AMD AM2+/AM3 bordjes zijn heel schaars en bovendien erg duur.
Als laatste heb je een AMD quadcore gebruikt, wat een stuk minder zuinig is dan een vergelijkbaar presterende core i3 of zelfs een intel quadcore uit de Wolfdale-serie. Bovendien heb je veel meer keuze in socket 775 en 1156 mini-ITX bordjes dan AMD.

Ik heb wel stilgestaan bij het Gigabyte GA-H55N-USB3 bord, dat een stuk goedkoper is, maar dat wordt dan weer gecompenseerd door een veel duurdere 1156 cpu. Het is wel inderdaad zo dat de Nehalem in idle zuiniger is dan zijn AMD-concurrenten.
Ook wou ik graag een quadcore en dat is bij Intel al helemaal niet betaalbaar in vergelijking met AMD. Ik weet dat de de meerprijs voor een zuinig "E"-model van AMD eigenlijk zijn geld niet waard is, want je kunt net zo goed een niet-E model, bijvoorbeeld de X4 640, undervolten en de multiplier naar 12,5 brengen zodat je zo voor een mindere prijs ook een 615E krijgt (of nog beter, koop een Athlon X2 250, unlock de cores, verlaag de multiplier en undervolt hem).
Ik heb specifiek voor het ASUS M4A88T-I Deluxe bord gekozen omdat er een wifi-kaart op zit. Dat heeft het de Gigabyte GA-H55N-USB3 niet. Zotac maakt ook leuke M-ITX bordjes met wifi, maar die zijn even duur als de ASUS M4A88T-I Deluxe en Asus heeft in mijn ogen toch een betere naam dan Zotac.

En het bordje dat jij hebt gebruikt heeft bovendien SO-DIMM-slots, wat duurder geheugen betekent.

Niet persé. Voor 46,58 euro heb je een Kingston 4 GB DDR3 1333 MHz SODIMM module, dat is ongeveer dezelfde prijs als voor een gewoon geheugenlatje.
Natuurlijk is het geheugen dat ik gekozen heb wat overkill. Die strakke CL7 is echt niet merkbaar en de heatspreader is al helemaal overbodig als je niet overclockt.

Bovendien maakt Intel zelf bijzonder zuinige moederbordjes. Asus staat niet bepaald bekend om zuinigheid...

Ja, zoals ik hierboven al schreef, het was een compromis sluiten tussen features en zuinigheid.

Is de hele binnenkant met metaalfolie beplakt? Of alleen de randen, ik kan het niet zo goed zien.

De binnenkant is bijna helemaal met aluminiumfolie beplakt, behalve aan de onderkant en bovenkant (ben ik vergeten :X )

Waarom zo'n superzware picopsu? Een kleinere pico met een krapper bemeten voeding was waarschijnlijk goedkoper en even zuinig geweest.

Omdat enkel deze PicoPSU al een 4 pin mobo stekker heeft (staat ook in de tekst). Alle andere (lichtere) PicoPSU's hebben dat niet. Zodoende ben je anders genoodzaakt om een adapterkabeltje te kopen en ben je zo al 1 molex kwijt. De Pico XT 150 Watt heeft ook een extensiekabel, waarmee je nog eens 1 molex en 1 sata connector bij hebt.

En ik denk dat voorbereidingen op een grafische kaart bij deze build redelijk nutteloos zijn, gezien hij fysiek niet past en bovendien hoopjes lawaai zal maken.

Dat is het ook, want ik was het nooit van plan. Het is wellicht wat ongelukkig geschreven, maar ik wou gewoon meedelen dat het mogelijk is met een PicoPSU XT-150.

Ik snap nog niet helemaal waarom je zowel SSD, hybride als conventionele schijf hebt.

Omdat ik naast W7 ook XP wens te gebruiken. De SSD is wat te klein (60GB) om ze als dual boot erop te zetten. Ook wil ik er Ubuntu op en dus een triple boot op een SSD is al helemaal uitgesloten. 2 SSD's vond ik wat te duur en een SSD niet echt bedoeld is om XP erop te zetten (geen trim) én ik had die Seagate schijf al liggen... Dus vandaar mijn keuze.

Je I/O panel mist, ik denk dat het mooier was als je voor de airflow elders nog een grille had gemaakt.
Bovendien kan je mobo op die manier bewegen daar, dat geeft weinig vertrouwen in de stevigheid van het geheel, hoewel dat maar een gevoel is.

Het zou inderdaad meer afwerkt zijn met zo'n IO panel (zie opmerking @Biersteker), maar ik denk niet dat het ook maar iets van extra stevigheid geeft. Een aangezien ik het open laat heb ik ook geen extra grill nodig.

De houten constructie is... simpel? Vlak hout, kopse kanten zichtbaar, geen erg knap hout gebruikt, kiertjes zichtbaar, geen erg sierlijke sierrand om de window heen.

Simpel, kan ik ook beschouwen als gemakkelijk en efficiënt. Hoe zou jij het anders doen? Ik heb overwogen om het in massief grenen fsc-hout te maken, maar dat heb je niet in diktes van 4 mm. MDF was dus de enige optie. Op zich is MDF niet mooi, maar daarom heb ik dan ook geschilderd.... Ja ik weet het, over smaken en kleuren...;

cablemanagement... tsja, sinds ik die uber-cablemanagement-mod in de mobo-tray heb gezien voldoet niks meer

Daar heb ik mijn best voor gedaan, maar wegens de krappe behuizing was daar niet veel aan te doen. Wel heb ik zo kort mogelijke kabels gebruikt (sata kabels van 6 cm en 20 cm)

Wat doet die krokodillenklem?

Dat is de aarding. Omdat de aarding hier niet via de kast kan gebeuren, is het mobo via een kabeltje en deze krokodillenklem geaard.

Heb je geen last van zoemen van inductoren/condensatoren?

Neen, heb ik nog niet mogen ervaren.

Hoe zit het met de trillingen die de WD 2TB schijf produceert?

De schijf rust op 4 stootkussentjes om trillingen te vermijden, maar ook om nog enige ruimte tussen de schijf en de backplate waar de schijf aan hangt te hebben, zodat de schijf niet oververhit zou geraken.

Komt er een draaghendel op?

Neen, want deze laat ik staan :)

...maar op dit budget en met deze eisen is 25W idle niet al te moeilijk te halen.

Niet als je een QC cpu, 3 hdd's en wifi wilt...

[ Voor 0% gewijzigd door ShaiNe op 11-12-2010 10:27 . Reden: spelling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WitchHunter
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09-08 22:09
Zou je de plaatjes kunnen reuploaden? Een vriend van me is iets dergelijks van plan en de foto's helpen daar heel erg bij. Alleen doen de foto's het niet meer.

Bestaat er trouwens geen manier om je grafische kaart parallel met je moederbord te kunnen plaatsen dmv een kabeltje? De haakse grafische kaart neemt namelijk behoorlijk veel ruimte in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
de kaart parallel kan dmv een flexibele pci-e riser, deze kun je via dealerextreme verkrijgen

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xesxen
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02:13
De foto's zijn van de server afgegooid... :'(

Kijk maar :P 404 Error....
http://www.greenmacheen.be/resized1280x800/14.JPG

Rare vogel in spe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShaiNe
Ik heb ze er terug op gezet. Mijn excuses.
Pagina: 1