Hallo, ik heb nog een pc'tje staan die vandaag de geest heeft gegeven. de pc stond uit, ik moest even een stopcontact hebben dus heb ik de voeding stekker even uit het stopcontact gehaald. erna weer erin gedaan. nu boot de pc niet meer op. het enige wat gebeurd is het ledje wat op mijn mobo zit begint groen te knipperen(normaal moet hij branden als de pc aan is) Nu heb ik bij de voeding kabeltje 16 en 15 ( groen en zwart) even doorverbonden of de voeding het dan doet. dan werkt hij wel, prik ik de 24 pins stekker op mijn mobo ( asus p5k ws ) dan doet hij weer niks, probeer ik 15&16 door te verbinden als de 24 pins op het mobo zit doet hij ook niks. Is dit probleem bij iemand bekend? Voeding is een Thermaltake Toughpower 600W
CMOS resetten? Heb je nog een andere voeding of een ander moederbord dat je kan gebruiken om te testen of het ofwel aan je moederbord, of je voeding ligt?
[ Voor 83% gewijzigd door huub8 op 10-12-2010 20:10 ]
Lijkt op kortsluiting, waardoor de voeding gewoon direct in de beveiling schiet en de PC voor de rest niks doet. Anders waarschijnlijk een kapotte voeding/mobo.
Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic
Ondertussen is er veel gebeurt, en inmiddels heb ik in die pc ook een nieuwe voeding gezet. als je pin 15&16 doorverbind en dan aansluit op het mobo en dan de pc aandoet doet hij niks. als je de voeding aanzet zonder dat deze is aangesloten is aangesloten op het mobo werkt de voeding wel. doe ik erna die grote 24 pins kabel in het moederboard. en erna de pc aan. werkt alles super. Maar dit is natuurlijk niet de goede manier hoe je de pc aan moet.Ik heb een andere voeding aan de pc gehangen en deze werkt direct perfect. probleem zit dus in de voeding. Ik heb snel een nieuwe voeding besteld en vandaag ingebouwd. werkt weer perfect. de oude voeding gaat nu door als soort van travo. op accu's op te laden van het stopcontact naar 12V. Secondlife voor de pcu. Alleen jammer dat ik nog niet weet wat er nu daadwerkelijk kapot is in de voeding.
't zal de 5 volt vsb spanning wel zijn die inzakt (paarse draad,pen 9) meet die maar eens,had ik ook een keer met een zalman voeding,die is ook voor het aanschakelen van de computer.
Op een oudere mobo werkte hij wel weer met minder standby functies.
Asus X99-DELUXE i7-5930K 16 GB (DDR3 2133) asus GTX1070 8 GB , asus xense ,asus usbdvdwriter,CM-COSMOS II,coirsair1200I,evo1TB,960pro512,Seagate2TB+Seagate 2x4TB,canon5350 logi g910+g502 iiyama G2773HS
Inmiddels heeft de oude voeding een andere baan gekregen als lader 220 -> 12 V. werkt als een T**T. De paarse draad kan ik nu niet meer meten. maar als dat zou kunnen. had die dan nog gemaakt kunnen worden?VIPER2001 schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 00:04:
't zal de 5 volt vsb spanning wel zijn die inzakt (paarse draad,pen 9) meet die maar eens,had ik ook een keer met een zalman voeding,die is ook voor het aanschakelen van de computer.
dat weet ik niet , de mijne niet helaas .
Asus X99-DELUXE i7-5930K 16 GB (DDR3 2133) asus GTX1070 8 GB , asus xense ,asus usbdvdwriter,CM-COSMOS II,coirsair1200I,evo1TB,960pro512,Seagate2TB+Seagate 2x4TB,canon5350 logi g910+g502 iiyama G2773HS
Pagina: 1