AMD Athlon... welke?

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:52
Heej...

Ik heb een vraagje over welke Athlon ik nou zou nemen.
Ik ga er voornamelijk games (UT, NFS5, Q3) mee spelen en internetten. De specs die ik al heb uitgezocht:

-Abit KA7 KX133 Mobo (de best, niet?)
-128 MBRAM PC133
-SB Live! 1024
-13 GIG HD 7200 rpm
-ATX Big Tower 300W
-17" Monitor
-keyboard, mouse en shit...

OK, suggesties? Ik zat zelf aan de Athlon 700 te denken.. Hij moet ook een beetje fatsoenlijk over te clocken zijn..

Verwijderd

Neem de 1 GHZ.

Verwijderd

Ik zou voor de coppermine gaan en dan kun je ook een stabiel bx bord gebruiken, had je waarschijnlijk nog .

• Daan
Nee hoor, ik, eigenlijk wij, me pa en ik, hebben nu een PIII 450 met ASUS P2B-F.. Ik koop een Attie voor mezelf..

• Crazyhorse
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-09 16:27
De athlon 600 is op het moment echt leuk geprijsd en dan een leuk mobo erbij!!!

Verwijderd

ik denk dat de 700 nu het gunstigs is. De 650 vind ik zelf iets ze langzaam ( vooral als je al een PIII 450 hebt wat je soms al op 600 kunt laten lopen dan schiet je niet echt op ). En sommige 700 athlon's kun je de 1ghz krijgen daar zou ik voor gaan. Of misschien wordt de 800 betaalbaar....

• RobzQ
  • Laatst online: 21-12-2020

RobzQ

greedy as a pig

Waar wil jij je KA7 halen?

Ga bijna hetzelfde systeempie kneden, alleen dan een EWS64 geluidskaart maar heb nog geen goede leverancier voor de KA7 gevonden..

..so be wary of any man who keeps a pig farm..

• Daan
De Abit KA7 is ook nog niet leverbaar, ik koop me systeempje pas over 2 maanden of sow. Dan heb ik wel genoed geld voor een Attie 700/750 denk ik..
Mzzl! :)

Verwijderd

Als je hem toch pas over twee maanden koopt, heb je nu nog niet zoveel aan advies, want tegen die tijd zijn er weer nieuwe Athlons en andere prijzen. Post nog maar een keer als je op het punt staat iets te bestellen.

P.S. Als je voor die 13Gig HD nog even "IBM" plakt en die "13" in "20" verandert, ben ik het 100% met je eens. ;)

Persoonlijk koop ik trouwens de goedkoopste Athlons, die zijn (bijna) net zo goed over te klokken, en dan heb je altijd de beste prijs/prestatie verhouding. Het geld dat je uitspaart, kun je beter besteden aan een betere videokaart als het je vooral om games gaat. Zo draait mijn TNT-2 bijna even snel met een Athlon op 300MHz als met een Athlon op 700MHz...

• White Feather
  • Laatst online: 22:43
Neem een 700, de cache daarvan is namelijk het snelst, 1/2 en op de 750 is hij 2/5, en bovendien heeft hij de snelste cachechips, dus bij overklokken hoef je je cachedevider niet zo omlaag te gooien.

Verwijderd

Neem een Athlon 800 en overclock dat ding tot 950. Da's een leuke snelheid

Verwijderd

Tita, heb je dat dan gedaan? Denk het niet. Een 800 is bijna niet op 950 te krijgen hoor.
Hoe sneller de Athlon hoe kleiner de oc verschillen. Bij inhell trouwens ook.

Verwijderd

Nou de mijne draait wel degelijk op 950 :), in volle glorie. De 1 GHz haalde ik niet, toen kreeg mijn computer een beetje last van kuren.

Afbeeldingslocatie: http://www.geocities.com/bobm75/hotrod11.jpg

Verwijderd

Geil hoor. Die Athlons blijven me verbazen. Sorry dat ik twijfelde, maar 150 Mhz meer uit de 800 persen is erug veel.
Mazzelpik

• AMD
  • Laatst online: 27-08 09:55

AMD

Life is short. Play more

Ik heb een Athlon 500 en draait stabiel op 800MHz. 300MHz meer uit een Athlon slepen is behoorlijk goed vind ik en het spaart veel geld uit. Wel heb ik een GFD en een betere koeler moeten kopen, maar dat is bij elkaar nog lang niet dezelfde prijs als een Athlon 800. :)

!!!!Kan iemand me vertellen wat ik met de latency van mijn cpu cache kan doen om hem sneller te laten lopen? Ik geloof dat hij nu staat op 1/2 ofzoiets!!!!!!!

Verwijderd

AMD: welke week athlon 500 heb jij?+ wat is je voltage?

• AMD

AMD

Life is short. Play more

Ik heb een Athlon (zo uit mijn hoofd) uit week 46 en het voltage (ook uit mijn hoofd) op 1,7 Volt staan.
Een enkele reset heb ik wel al gehad, maar hij is redelijk stabiel. De K7M is nog niet eens zo'n slecht plankje. :) Om hem stabiel te krijgen moet ik de latency van de cache nog aanpassen, maar ik weet niet hoe dat moet. :(

Verwijderd

He AMD, welke GFD heb je? En waar gekocht/besteld?

En Phreaker, als je de ASUS K7V kunt krijgen zou ik die nemen: is als beste getest.

• metoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-06-2022
AMD
met progr CPUA2 van H.Oda http://www.h-oda.com /
prog. is 29-02 verlopen dus in windows eerst je sysdatum even terugzetten dan het cache naar 2/5 zetten.
je kunt dan opstarten met 8.5X90 in windows cache verzetten dan met SFSB van H.Oda op 8.5X100 zetten. Je kunt hem ok op 2/5 laten solderen.

Epox8RDA+ XPThorton2000+@3200+ Radeon9800SE@Pro Plextor 12/10/32A 80GB 7200 8MB XPpro

• Daan
Ik dacht dat de Abit KA7 als beste was getest voor de AMD Athlon? En ik wil daarvoor gaan omdat die een KX133 chipset heeft, wat mij toch wel aantrekkelijk lijkt.. :)
Niet?

• AMD

AMD

Life is short. Play more

Vrep -> Ik heb een freespeed pro besteld bij O van Schaik Kijk voor meer info onder pricewatch op www.tweakers.net

gdew -> Zou je het misschien in termen voor een leek kunnen uitleggen wat ik dan moet doen? Ik heb in ieder geval al SFSB 1.17-g1 gedowned, want anders staat de K7M van ASUS er niet op.
Pagina: 1