Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joep
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:28
Ik heb laatst een BenQ DC C1450 gekocht. Waarom in hemelsnaam een camera van 50 euro kopen? Volgens de specs kan dit cheap-ass ding 720p filmen @ 30fps. Waarschijnlijk niet, maar voor 50 euro kun je niet een miskoop doen en de kwaliteit van het ding valt me zelfs erg mee. Anyways, de gebruikershandleiding zegt dat er minimaal een class 6 SD-kaart in moet om 720p te kunnen filmen. De camera ondersteunt SDHC-kaartjes en daarnaast kan er maximaal maar 29 minuten in 720p worden geschoten. Daarom zit ik met een aantal vragen.

- Zijn het 29 minuten omdat het bestandssysteem fat32 is, dus een bestand van maximaal 4GB aan kan? Of komt het vanwege het feit dat SDHC-kaartjes maximaal 32GB groot zijn? Ik ga uit van het eerste geval en de bitrate komt dan uit op 2,3MB/s. Dan lijkt me class 4 ook meer dan genoeg.

- Er staat vaak class 2 op goedkope micro-SD geheugenkaartjes. Soms blijkt de snelheid reuze mee te vallen en komt de schrijfsnelheid niet onder de 3,5MB/s. Hoe weet ik zeker dat ik geen miskoop doe met een class 2 kaart?

- Ik wil het liefst een micro-SDHC geheugenkaartje, zodat ik 'm zowel in m'n gsm als camera kan stoppen. Gaat dit problemen geven omdat beide apparaten andere mappen gebruiken en de camera misschien zelfs voor de camera onbekende bestanden overschrijft?

Bottomline: Ik zou het liefst een Transcend 32GB mirco-SDHC-kaart kopen en 'm zowel in m'n gsm als camera stoppen, maar gaat dit werken? Zou ik misschien zelfs het kaartje terug kunnen sturen als blijkt dat class 2 niet voldoet en m'n geld terugkrijgen of wordt dat omruilen?

Ik denk dat dit het juiste forum is, hoewel ze bij fotografie misschien hier meer van af weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinMeijerink
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20:51

MartinMeijerink

Computerrorist

Het kan ook zijn dat een bestand max. 2 GB mag zijn.
Mijn Sony DSC-W50 (heel oud) kan 640x480@30fps filmen, max. 27 minuten per bestand, maar daarbij mag een bestand maximaal maar 2 GB zijn, terwijl dit toch FAT32 is...

An unbreakable toy is useful to break other toys