Arctic Accelero Extreme Plus op reference 5850

Pagina: 1
Acties:

• faust2016
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18-01 11:32

faust2016

You yes have my shirt

Topicstarter
Om mijn 5850 (Asus Voltage Tweak) wat verder te kunnen klokken, zonder het idee te hebben dat ik naast een stofzuiger zit ben ik op zoek naar een nieuwe koeler hiervoor.

Nu komt de Arctic Accelero Extreme Plus vaak goed uit de tests alleen staat nergens dat ie compatible is met 5850's (zie http://www.arctic-cooling...info.php?cPath=2_&mID=619). Het gekke is dat hij wel past is op 5870's en 5830's. Ik heb ook ergens zien staan dat ie alleen past op 5850's met een enkele DVI poort (de reference versie heeft er 2 bovenop elkaar).

Maar goed.. Als ik in de tweakers.net review de plaatjes bekijk, zie ik dat de koeler op een 5870 met een dubbele DVI poort zit en ik heb wat plaatjes van een reference 5870 en 5850 PCB met elkaar vergeleken en het enige verschil dat ik zag was dat die van de 5870 iets langer was en dat 2*6pins PCIe connectors op de 'zijkant' zaten ipv de 'achterkant'. Dus mijn conclusie was dat ie gewoon zou moeten passen.

hi-res PCB pics 5850: http://www.techpowerup.co...850/images/front_full.jpg
5870: http://www.techpowerup.co...870/images/front_full.jpg

Iemand hier ervaring mee? Of iemand die mij kan vertellen of het wel/niet gaat passen?
Ik sta ook open voor andere suggesties qua koelers :).

• Stofnest
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
De 5830 maakt gebruik van de 5870 pcb (allebei reference - vandaar dat de Accelero EP ook op een 5830 past). Ik denk dat zonder modden de koeler niet op een 5850 past (inderdaad te kort pcb, vrm layout is ook anders dus die gaat ook niet passen). De 4 montagegaten rond de gpu zijn wel gelijk dus met wat modwerk zou ie uiteindelijk wel passen.

een zalman vf3000a past wel vanuit de doos...een accelero s1 past met wat prutsen ook (Stofnest in "Het "Post hier je kleine mods" topic - D...")

• faust2016

faust2016

You yes have my shirt

Topicstarter
Haha ok dat lijkt me sterk :p. Voor zover ik weet is voor de 5830 geen reference PCB ontworpen. Dus van de claim dat de 5870 en 5830 hetzelfde PCB gebruiken zou ik graag een bron willen zien. (no offense)

Voor de VRM's zie ik eigenlijk ook geen probleem, zo verschillend zien die gedeeltes er nou ook weer niet uit.
Overigens: wat maakt het uit dat het PCB korter is? Het ding past nota bene ook op een 4870/4850/4830 die allemaal net zo lang of korter zijn dan een 5850 met de 6pins connectors op dezelfde plaats als de 5850.

En ja de Zalman VF3000A lijkt me ook wel een mooi dingetje, alleen vind ik 42C en 52C (te zien in de t.net review) onder full load wel een significant verschil.
Hoe warm wordt jouw 5850 met die accelero s1? En heeft de nieuwe koeler je geholpen verder te kunnen klokken, of ging je voor stiller?

• Stofnest
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
http://www.anandtech.com/show/2947
"Given the 175W load power, it shouldn’t come as a surprise that AMD and its partners are doing some recycling on board designs. The launch 5830s will be using the 5870’s board due to the similar power usage of the two cards."

"Instead this is going to be an AIB launch, so each vendor is going to be doing a custom design which at this point would entail a 5870 board with a custom cooler. "

Voor de vrm was ik in de war met de 5850, aangezien de pcb van een 5830 meer op een 5870 lijkt dan op een 5850. Vooral als je gaat overclocken is het niet de temperatuur van de gpu welke een probleem is om te temmen, maar die van de voltage regulators.

Met de accelero s1 wordt mijn 5850 (stock clocks) met stille 12 cm fan op 5volt zo rond de 60 graden stressed (met de stock koeler was dit iets van 80 graden, met de fan op 30% (=klein beetje herrie)). Ik ben dus voor "stiller "gegaan. Eigenlijk was de stock koeler helemaal zo slecht nog niet, deze is op 21% best stil.

[ Voor 14% gewijzigd door Stofnest op 08-12-2010 21:27 ]

• faust2016

faust2016

You yes have my shirt

Topicstarter
Hmm ok, maar in dat geval betreft het alsnog een handjevol launch-kaarten (wat dat dan ook moge zijn.) Als ik in de pricewatch kijk, zie ik geen enkele 5830 met reference PCB. Maargoed dat terzijde..

Ik denk dat ik Arctic Cooling maar eens een mailtje ga sturen en kijken of zij mij een antwoord (kunnen) geven.