[Outook Web App] Mails zonder onderwerp filteren en replyen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01-05 12:03
Ik werk op een servicedesk, 1 van de grootste irritaties bij ons zijn e-mail die worden verstuurd zonder onderwerp. Op die manier raken we het overzicht kwijt.

Om dit op te lossen wil ik een regel instellen voor Outlook zodat mails zonder onderwerp automatisch worden teruggekopt naar de verzender met een boodschap erin dat we het niet in behandeling nemen en dat ze een nieuwe mail moeten sturen met onderwerp erin.

We zitten met z'n vieren op 1 servicedesk inbox te werken en we kunnen de regels alleen aanpassen via de webmail ( Outlook Web App )
Ik heb in de regels gekeken maar kon geen functie vinden om mails zonder onderwerp te filteren.
Het zou natuurlijk kunnen om te filteren op klinkers, want er staat in nagenoeg alle onderwerpen wel een klinker maar dan ben ik er alsnog niet want dan filter ik alleen de goede mails en niet de foute eruit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roady81
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-09-2018
Maak een "omgekeerde" regel ervan;
-zonder voorwaarden
-reply met een bericht
-behalve als het onderwerp "a, e, i, o, u" bevat

HowTo-Outlook | MSOutlook.info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Roady81 schreef op woensdag 08 december 2010 @ 15:02:
Maak een "omgekeerde" regel ervan;
-zonder voorwaarden
-reply met een bericht
-behalve als het onderwerp "a, e, i, o, u" bevat
Dat zou een goede zijn, maar die Outlook Web App ondersteunt de functie reply helemaal niet :(
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/EcZ578eT6I6mMy2pCsANLQ65/thumb.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EoG
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-11-2024

EoG

BOFH

Waarom kun je geen regels aanmaken in MS Outlook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roady81
Inderdaad een regel aanmaken in Outlook, of het bericht laten verplaatsen naar een map via OWA of je admin vragen of er een Transport Rule aangemaakt kan worden op de Exchange server en het bericht zo laten bouncen (eventueel met een aangepast bericht/status code; wel zo netjes).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EoG
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-11-2024

EoG

BOFH

Roady81 schreef op woensdag 08 december 2010 @ 16:30:
Inderdaad een regel aanmaken in Outlook, of het bericht laten verplaatsen naar een map via OWA of je admin vragen of er een Transport Rule aangemaakt kan worden op de Exchange server en het bericht zo laten bouncen (eventueel met een aangepast bericht/status code; wel zo netjes).
De Transport Rule optie vind ik inderdaad het mooist; ik gebruik het hier ook (andere doeleinden, zoals überhaupt buiten het domein mailen ;)). Ik denk dat user-ended een regel in Outlook misschien wat makkelijker is in te stellen voor Prutzer80.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
EoG schreef op woensdag 08 december 2010 @ 16:06:
Waarom kun je geen regels aanmaken in MS Outlook?
Ik kan wel regels aanmaken in Outlook 2010 voor mijn eigen inbox, maar niet voor onze servicedesk inbox. Het werkt alleen maar per client volgens mij.

Ik kan wel regels aanmaken in Outlook Web App voor onze servicedesk maar die is heel wat minder uitgebreid als Outlook 2010.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roady81
De eigenaar van de mailbox kan een extra mail profiel aanmaken voor Outlook met de mailbox van de servicedesk als de "hoofdmailbox". Je kan dan ook regels aanmaken voor de servicedesk mailbox en andere dingen zoals de Out of Office Reply (OOF) instellen.

Voor het aanmaken van een nieuw mail profiel kan je de Mail applet in Control Panel gebruiken.
Zie; http://www.howto-outlook.com/faq/newprofile.htm

Je moet wel de mailbox handmatig toevoegen aan je profiel aangezien een automatische configuratie je persoonlijke mailbox configureert.

Pagina: 1